Ogier se vrací k portugalským technickým problémům
Portugalská rally byla svědkem pokračování famózního vstupu Sebastiena Ogiera do letošní sezóny, když ani při čtvrté soutěži sezóny neopustil stupně vítězů a připsal si třetí výhru v řadě. Avšak hladký průběh soutěže narušily technické problémy, které Francouzovo Polo R WRC postihly v neděli ráno. Prokluzující spojka na RZ12 znamenala až 8. místo a ztrátu půl minuty na vítěze RZ Ostberga. Zároveň se také na půl minuty přiblížil Ogierovi Hirvonen, který přeskočil Latvalu, jehož Polo zradila poloosa.
Před RZ13, která byla nejdelší v programu rally a měřila 52 kilometrů se Ogierovi podařilo nouzově problém vyřešit a porazit Hirvonena, čímž si pojistil cestu k vítězství. "Tohle byla pro auto nejtvrdší Portugalská rally, jakou jsem kdy absolvoval. Měli jsme docela dost problémů s autem, ale týmu se je všechny podařilo vyřešit," hodnotí uplynulou soutěž vedoucí jezdec MS Ogier.
"Na začátku první zkoušky začala spojka prokluzovat a opravdu jsem myslel na to, že je to pro nás konec," vrátil se Ogier k technické poruše. "Myslel jsem, že je po soutěži. Řídil jsem auto s hnaným pouze předkem a byl jsem si jistý, že takhle rally dokončit nepůjde. V tu chvíli jsem si myslel, že je konec." Avšak v následující zkoušce už čas tak špatný nebyl a nouzová oprava zjevně pomohla. "Byl jsem překvapen, že se to vrátilo k normálu. Přešel jsem zpět na plnou rychlost a zůstal ve vedení, ale byl to velký moment."
I kvůli technickým problémům snížil Ogier své bodové naděje při PowerStage, avšak zjistil, že není problémem jet naplno a druhý průjezd zkouškou Almodovar vyhrál a připsal si tak tři bonusové body. "Opravdu nebylo mým plánem tlačit a nebylo to součástí hry, chtěl jsem prostě jen dokončit rally. Před posledními zkouškami jsme lehce změnili nastavení a cítil jsem se v autě lépe, takže jsem i bez nějakého většího ataku byl v tempu. Rozhodl jsem se tak pokračovat, protože pokud můžete získat body je lepší je získat, protože nikdy nevíte co se přihodí v budoucnu a kdy se budou hodit, uzavřel Ogier hodnocení svého vystoupení na Portugalské rally.
Ke všemu stejně nevěděl, co všechno je v háji, jestli to dotáhne a jestli to vůbe půjde spravit a v tom titěrném čase stihnout.
Nebo jinak: Proč tají trenéři před rozhodujícími zápasy play-of, kvalifikací, že jejich klíčový hráč je zraněný a nenastoupí? Taktika.... a jen, ať se v tom soupeři koupou....
Nic není černobílé(vypůjčil jsem si odjinud) a vše souvisí se vším. Je to Vysoká hra o Vysoké Ceny....
Nemá aretaci, aby se tím jezdec nemusel zabývat, takže částečně zatažená ručka ani moc nejde, ne? Bývá jen s pojistkou, která jí drží, pokud s ni chces auto zabrzdit, když stojí.
turbosh (a případně ostatní): grafy - http://www.pajuse.cz/main.php?g2_itemId=13416