Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 4. 2013 10:50 − 2610× − 12

Ogier se vrací k portugalským technickým problémům

Sebastien Ogier, který v Portugalsku získal třetí výhru v řadě, měl v neděli kvůli technickým problémům namále.

Portugalská rally byla svědkem pokračování famózního vstupu Sebastiena Ogiera do letošní sezóny, když ani při čtvrté soutěži sezóny neopustil stupně vítězů a připsal si třetí výhru v řadě. Avšak hladký průběh soutěže narušily technické problémy, které Francouzovo Polo R WRC postihly v neděli ráno. Prokluzující spojka na RZ12 znamenala až 8. místo a ztrátu půl minuty na vítěze RZ Ostberga. Zároveň se také na půl minuty přiblížil Ogierovi Hirvonen, který přeskočil Latvalu, jehož Polo zradila poloosa.

Před RZ13, která byla nejdelší v programu rally a měřila 52 kilometrů se Ogierovi podařilo nouzově problém vyřešit a porazit Hirvonena, čímž si pojistil cestu k vítězství. "Tohle byla pro auto nejtvrdší Portugalská rally, jakou jsem kdy absolvoval. Měli jsme docela dost problémů s autem, ale týmu se je všechny podařilo vyřešit," hodnotí uplynulou soutěž vedoucí jezdec MS Ogier.

"Na začátku první zkoušky začala spojka prokluzovat a opravdu jsem myslel na to, že je to pro nás konec," vrátil se Ogier k technické poruše. "Myslel jsem, že je po soutěži. Řídil jsem auto s hnaným pouze předkem a byl jsem si jistý, že takhle rally dokončit nepůjde. V tu chvíli jsem si myslel, že je konec." Avšak v následující zkoušce už čas tak špatný nebyl a nouzová oprava zjevně pomohla. "Byl jsem překvapen, že se to vrátilo k normálu. Přešel jsem zpět na plnou rychlost a zůstal ve vedení, ale byl to velký moment."

I kvůli technickým problémům snížil Ogier své bodové naděje při PowerStage, avšak zjistil, že není problémem jet naplno a druhý průjezd zkouškou Almodovar vyhrál a připsal si tak tři bonusové body. "Opravdu nebylo mým plánem tlačit a nebylo to součástí hry, chtěl jsem prostě jen dokončit rally. Před posledními zkouškami jsme lehce změnili nastavení a cítil jsem se v autě lépe, takže jsem i bez nějakého většího ataku byl v tempu. Rozhodl jsem se tak pokračovat, protože pokud můžete získat body je lepší je získat, protože nikdy nevíte co se přihodí v budoucnu a kdy se budou hodit, uzavřel Ogier hodnocení svého vystoupení na Portugalské rally.

Komentářů celkem: 12
16. 4. 2013 20:151
0 0
I na videích bylo vidět, že Ogimu před prvním Almodovarem hodně ztvrdly rysy... Tahle rally byla opravdu hodně, hodně tvrdou prověrkou jak schopností jezdců, tak co se týče techniky a tentokrát i skutečně hodně náročné na gumy (Milí Matadoři...). Ale tým VW - jezdci i mecháni se s tím dokázali popasovat moc dobře... a jak se říká, i to štěstí - přeje připraveným. No každopádně mají (znovu) i u tohoto perfektně sehraného týmu o čem přemýšlet a na čem zapracovat, i když se " zvenku" zdálo, že už je nic nemůže překvapit. ONI to říkali dobře, že až v Portugalsku to "opravdu začne", i když už je spousta lidí pasovalo předem na mistry... smajlík
16. 4. 2013 20:362
0 0
Akorat nechapu ty Ogierovi tajnosti ohledne tech problemu se spojkou, to je takovej problem to rict rovnou? Z tohoto clanku je evidentni, ze vedel hned co s autem je.
16. 4. 2013 20:563
0 0
A proč by to měl "blít" všem-včetně konkurence do kamery live?!
Ke všemu stejně nevěděl, co všechno je v háji, jestli to dotáhne a jestli to vůbe půjde spravit a v tom titěrném čase stihnout.

Nebo jinak: Proč tají trenéři před rozhodujícími zápasy play-of, kvalifikací, že jejich klíčový hráč je zraněný a nenastoupí? Taktika.... a jen, ať se v tom soupeři koupou....

Nic není černobílé(vypůjčil jsem si odjinud) a vše souvisí se vším. Je to Vysoká hra o Vysoké Ceny....
17. 4. 2013 09:364
0 0
Trochu mimo téma Ogier, ale patří to k Portugalsku. Byl bych rád, kdyby někdo zase udělal ty krásné grafy, které by po téhle rally byly velice zajímavé.
18. 4. 2013 12:575
0 0
ono kdo by se chlubil, jet kousek RZ s "mírně zataženou" ručkou :o) proto "dočasná" ztráta výkonu a pohonu zadních kol a dál bez problémů...
18. 4. 2013 20:596
0 0
Jasně, proto na na obou autech měnili půlku transmisí. SUPÉR!
19. 4. 2013 10:097
0 0
zaprvé bavíme se o Ogierovi, Latvala měl bez pochyby tech.problémy, kdyby to bylo před "x" lety, dalo by se spekulovat o neposlušné elektronice, ale mechanické věci nezlobí, buď fungují nebo ne, dají se pár km nebo na startu pošetřit, ale rozhodně nedoslouží 50km RZ v plném tempu! mírně potažená, možná zaseklá ručka odpojí u čtyřkolky mezinápravu a pohon zadních kol, mluvím z vlastní zkušenosti :o) po nepovedeném startu a pár set metrech jsem chtěl auto odstavit, zastavil jsem a ejhle ručka... je někde on-board z této RZ? nevím, zkus se podívat a dej vědět... výměna transmisí, divadélko pro fanoušky a média :o)
19. 4. 2013 11:158
0 0
A na další RZ ji také nechal zataženou? smajlíksmajlík
19. 4. 2013 12:569
0 0
U "áček" bývá ručka udělaná tak, že po když jí pustíš, tak přestane fungovat, ne?
Nemá aretaci, aby se tím jezdec nemusel zabývat, takže částečně zatažená ručka ani moc nejde, ne? Bývá jen s pojistkou, která jí drží, pokud s ni chces auto zabrzdit, když stojí.
19. 4. 2013 23:5010
0 0
medvěd - ano právě, když stojí na startu rz... mně se to také stalo s hydraulickou,zasekla se aretace, jk ty říkáš pojistka, ale možná máš pravdu, nicméně z chování jezdce, je zřejmé, že šlo o chybu posádky nikoliv techniky - pak mě napadá přejezdový režim nebo jiný ovládací prvek ovlivnitelný posádkou... shacki - na jaký další? myslíš tu předposlení, kde s minutovým náskokem spíš pošetřil pneu na powerstage...smajlík co ten onboard, našel´s?
20. 4. 2013 11:2311
0 0
Také mi bylo divné,že Ogi ztratil pouze na té jedné RZ na 1.mezičase a pak už vůbec neztrácel.
20. 4. 2013 12:2512
0 0
R1SK3R: Aha, takže je to možný, já to znám jen teoreticky, tak jsem si rikal, ze bud je nebo neni zatazena.
turbosh (a případně ostatní): grafy - http://www.pajuse.cz/main.php?g2_itemId=13416
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!