17. 4. 2013 07:58 − 2835× − 0

Expozice MotorMixu na Autosalonu v Brně se vydařila

11. ročník veletrhu Autosalon Brno 2013 je minulostí. Jedním ze spolupořadatelů byl také MotorMIX a jeho šéfredaktor Pavel Jelínek.

11. ročník veletrhu Autosalon Brno 2013 je minulostí. Jedním ze spolupořadatelů byl také MotorMIX a jeho dvojnásobný šéfredaktor Pavel Jelínek, který zorganizoval přehlídku různých závodních vozů a také motocyklů. Podle nesčetné řady ohlasů návštěvníků se pak tato expozice vyloženě povedla a patřila k tomu nejzajímavějšímu, co letošní automobilový veletrh v jihomoravské metropoli nabízel. Akci pak zhlédlo na 80 000 návštěvníků a zejména po oba víkendové dny bylo výstaviště doslova narvané.

„Expozice závodních speciálů se konala v moderním pavilonu F, kde našla kvalitní vystavovatelské prostory. K vidění zde bylo více než pět desítek závodních vozů a vše doplnilo i několik motocyklů a minimotocyklů. Po dva úvodní dny se pak v sousední části stejného pavilonu konala podobně zaměřená výstava Motorsport EXPO, zaměřená především na vybavení pro motoristický sport a pro závodníky. Také zde pak byla k vidění řada dalších závodních vozů a navíc od pátečního večera, kdy tento veletrh skončil, se expozice MotorMIXu rozrostla o několik dalších závodních strojů, jejichž majitelé využili možnosti ukázat svoji techniku po celou dobu veletrhu, včetně víkendu, kdy se logicky očekával největší nápor návštěvníků. A nikdo z těch, kteří zůstali, jistě ani na chvíli nelitoval !" podotýká Pavel Jelínek, pořadatel expozice a zároven šéfredaktor televizního motoristického magazínu MotorMIX a také jeho internetového stejnojmenného bratříčka – www.motormix.cz.

Pod jejich "křídly" se pak výstava závodních speciálů konala již počtvrté. Poprvé se tak stalo v roce 2009 ve spolupráci s tehdejším Czech Dakar teamem a s Markem Spáčilem, kdy v pavilonu Z vznikl obrovský dakarský bivak s několika speciály, které Dakar v minulosti absolvovaly, i s možností nahlédnutí do zázemí a zákulisí. Přesněji řečeno se tehdy ještě pořad Pavla Jelínka několik let jmenoval MotorTIP, ale pak došlo k návratu k původnímu názvu s dvacetiletou tradicí…. V dalším roce 2010 se pak expozice uskutečnila rovněž v pavilonu Z, ale tentokrát byl hlavním magnetem nejrychlejší truck na světě – rekordní Buggyra, držitel rychlostního rekordu pro trucky ( který mimochodem právě nyní o víkendu Buggyra posunula na hranici 187.621 km za hodinu – nejrychlejším dosaženým časem pak bylo 223,361 km/h ).

"V roce 2011 se pak expozice přesunula do moderního pavilonu G1 a také tentokrát se povedlo zajistit účast řady atraktivních závodních vozů. Od legendární Tatry 603 bratrů Hajdůškových, přes dvojici soutěžních Moskvičů, Alfu Romeo z Rallye Monte Carlo, několik motocyklů až třeba po plochodrážní speciál Jawa pro závody na ledové ploché dráze. Jen málokterý z návštěvníků pak odlolal možnosti vyzkoušet si, jak ostré jsou vlastně třícentimetrové hřebíky v pneumatikách těchto strojů. Atmosféru závodů, včetně těch na ledové ploché dráze, pak dokumentovala výstavka fotografií jednoho z autorů internetové verze motormixu, Luboše Novosáda. Tým Offroadsport pak do expozice přivezl prakticky všechny týmové závodní vozy, počínaje Hummerem H3 EVO, Mitsubishi L200 (právě vůz, s nímž česká posádka dosáhla na nejlepší výsledek – sedmé místo na Dakaru), doprovodným MANem a především s tehdejší novinkou – továrním BMW X5.

Bonbónkem pak byla návštěva dakarské legendy, francouzského závodníka Jeana Luise Schlessera, který se na výstavku přijel podívat společně s nejúspěšnějšími českými Dakaráky v kategorii automobilů, Mirkem Zapletalem a Tomášem Ouředníčkem," vzpomíná Pavel Jelínek.

V letošním roce se expozice přesunula do pavilonu F a byla ještě daleko rozsáhlejší, než expozice v předchozích letech. Počet exponátů v ní pak byl více než dvojnásobný. Pro ilustraci velikosti stánku pod křídly MotorMIXu stačí jistě následující čísla: po úvodní dny se expozice rozkládala na ploše 1800 m2 a od soboty do závěru pak dokonce 2500 m2. Např. automobilka Škoda se představila na ploše 1040 a Hyundai 1125 m2. Masarykův okruh měl stánek o rozloze 120 m2 a Autoklub ČR pak na ploše 305 m2….

Na jednu stranu pak je sice poměrně logické spojení s veletrhem Motorsport EXPO, probíhajícím ve čtvrtek a v pátek, který se konal v sousední části pavilonu F a obě expozice tak na sebe navazovaly, na druhou stranu byla jistě nemalou komplikací skutečnost, že tato část expozice byla k vidění pouze po dva úvodní dny celého Autosalonu, zatímco ostatní závodní vozy mohly fanoušky těšit po celou dobu veletrhu. V pátek večer tedy bylo nutné vyřešit některé organizační věci a přesuny exponátů, ale zároveň se expozice rozrostla o několik dalších atraktivních závodních vozů. Přibyly například BMW M3, Nissan GTR, Porsche 911 GT3, formule Metalex, školní formule, španělský prototyp BRC, či dětská raccer buggy i dvě Ducati. Krásné byly i dva nově postavené legendární vozy Škoda 130 RS.

Celkově pak byly v expozici k vidění závodní vozy okruhové, vrchařské, soutěžní i off roady, ale také několik trucků. V expozici, vzniklé díky spolupráci BVV s MotorMIXem, tedy televizním a internetovým motoristickým magazínem, a jeho šéfem Pavlem Jelínkem nabídla pestrou směsku závodní techniky a to vozy současné i historické. Z těch nejnovějších zde bylo k vidění zcela nové BMW E92 GT4, tedy tovární speciál týmu Šenkýř motorsport. Zajímavé jistě byly také Jema 630 GT, či KTM X-Bow, či další dvě okruhové BMW. Největší flotilu vozů pak představil tým KT Motorsport, který přivezl šestici Lotusů, včetně těch, které vloni jasně kralovaly tuzemskému i středoevropskému okruhovému šampionátu v kategorii dvoulitrů. Také formule Easter pro závody do vrchu, má společně s pilotem Petrem Tykalem na kontě řadu úspěchů, konkrétně šest titulů mistra Evropy v závodech automobilů do vrchu historických vozů. Vedle zmíněné formule se představily vozy ŠKODA od modelu 110 R, 120 S, 130 L, či Škoda FABIA 1.9 Tdi PD 4x4 s nezvykle řešeným výfukem. O kousek dál byly k vidění další škodovky, konkrétně 1000 MB Delux a Felicia Sport. To již bylo v sekci soutěžních vozů, kde dominovaly dva vozy Lancia Delta HF Integrale, rovněž dvě Toyoty Celica, či Alfa Romeo 1.3 GT Junior. Na jiném místě byl k vidění další zajímavý krasavec – Mercedes Benz 500 SLC Typ 5.0/500 rovněž pro rallye.

Nejatraktivněji "naaranžovaným" vozem v expozici byla trucktrialová AVIA 31D 4X4 Bohumila Čápa, která zároveň připomínala, že letos v závěru srpna se do Česka vrací ME v trucktrialu a to konkrétně do pískovny do Drnovic na Blanensku. U této Avie, zaparkované jedním kolem na několika paletách, se často návštěvníci fotografovali, přičemž zajímavé fotografie zde pořídila i třeba z televize známá Eva Decastelo. Hned vedle byla k vidění dakarská Tatra 815 2T0R45 4X4.1 Tomáše Tomečka, dvojnásobného vítěze Africa Eco race a zajímavá byla i legendární expediční "Kačena", čili Tatra 805. Zájemci zde navíc mohli sledovat i zajímavá videa z cest tohoto vozu, který projel v rámci několika expedic již pět světadílů.

Zmínit můžeme také offroadové speciály Trocky Evo1 Mitsubishi Pajero, či Nissan Navara D40 Typ Double Cab nebo čtyřkolku Suzuki LTZ 400 Typ Quadsport, které doplnil NISSAN Z350, typ Z33 FAIRLAIDY. Tři posledně jmenované stroje přivezli závodníci dokonce ze Slovenska a určitě i tyto vozy patřily mezi hodně obdivované a fotografované. Hned vedle se pak nacházela doslova baterie devíti minimotocyklů značky Blata, včetně čtyřkolek, či motocyklů pro enduro, supermoto stejné značky. K vidění zde byla i čtyřkolka a tříkolka a od soboty pak i dvě silniční okruhové Ducati.

Velkým lákadlem byla rovněž možnost vyzkoušet si zdarma dva závodní trenažéry firmy Profisim, kde se zároveň svezlo i několik výherců ze soutěží MotorMIXu a jinak především mnoho na místě vylosovaných návštěvníků veletrhu. Možnost prohlédnout si zblízka různé závodní stroje doplnila další související nabídka, jako byla možnost objednat si jízdu v závodním voze ( tedy přesněji v několika různých závodních vozech) nebo třeba i nabídka zájezdu na věhlasný červnový závod 24h Le Mans. V nabídce nechyběla ani možnost svezení přímo za volantem závodního vozu na okruzích, či třeba v rallye. Mnoho zájemců pak využilo i šanci získat slevu na motokárovou dráhu, přestěhovanou nyní do těsného sousedství areálu BVV, kde bylo zejména o víkendu pěkně plno.

Vše doplnila výstavka fotografií Luboše Novosáda, který na dvaceti panelech představil mnoho svých mnohdy hodně akčních a vydařených fotografií, které budily velkou pozornost a které dopnilo ještě několik fotografií dvou dalších fotografů Motormixu. Premiérově se zde představil také kreslíř Petr Hrnčárek, který přivezl několik desítek svých tužkou malovaných obrázků, které si řada zájemců i zakoupila.

"Jak je již z uvedeného výčtu zřejmé, celkově se naše expozice vydařila a bylo zde jistě na co koukat. Navíc je celkem zajímavé, že se nám podařilo zajistit převážně zcela jiné závodní vozy, než při předchozích prezentacích, tedy až na několik málo vyjímek. Mnoho aktuálních a pěkných fotek z expozice i celého Autosalonu je k vidění na internetových stránkách www.motormix.cz," dodává a zve příznivce motorismu Pavel Jelínek. Na stejném místě pak je ke stažení i několik posledních dílů televizního MotorMIXu s tradičně pestrým obsahem.

Za necelé dva týdny se uskuteční výstava Auto Moto show § cestování na Zimním stadiónu – ČEZ aréně v Pardubicích. Také zde MotorMIX spolupracuje s pořadateli a připravuje výstavku několika závodních strojů. Tato akce se uskuteční ve dnech 27. a 28. dubna 2013 a návštěvníci zde uvidí i třeba Globus smrti, veterány , hasiče a chybět nebudou ani simulátory, motokáry, či program pro děti.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!