Rally Mille Miglia – komentář

Nejlépe si v úvodní divácké speciálce na autodromu Franciacorta počínal Umberto Scandola se svou Škodu Fabia Super 2000.

2. podnik italského mistrovství, 12. – 14. dubna, asfalt, 9 RZ – 150 km, Brescia


Evropský šampionát pro letošek získal v podobě Eurosportu nového promotéra a zároveň kvůli tomu muselo dojít k úpravě kalendáře. Na omezený počet postů se totiž vedle tradičních evropských podniků snažili dostat i organizátoři soutěží z dřívějšího IRC. Itálie získala v letošním kalendáři dvě místa a obě zaujaly soutěže právě z interkontinentální série, Sanremo a San Marino. To znamená jediné, už totiž nezbyl prostor pro Rally Mille Miglia, která Itálii v ME zastupovala dlouhá léta. Organizátoři tak museli svůj podnik přesunout na národní úroveň, což jim alespoň usnadnilo přípravu tratě. Na domácí italské soutěže pochopitelně nejsou kladeny takové nároky co do délky ostrých kilometrů jako na ty evropské.

Nejlépe si v úvodní divácké speciálce na autodromu Franciacorta počínal Umberto Scandola, který svou Škodu Fabia Super 2000 dovezl k nejrychlejšímu času. V úvodním podniku se tomuto jezdci vůbec nedařilo a obsadil až třetí příčku za dvojicí svých největších soupeřů. Giandomenico Basso naopak Il Cioccem projel naprosto dominantně a tím jen potvrdil svou pozici favorita na zisk titulu. Do druhé soutěže ovšem jeho dominance vyprchala a někdejší tovární pilot Fiatu začal až čtvrtým časem. Ani v sobotu se Bassova situace moc nezlepšila, když se trápil s pneumatikami a také špatným nastavením svého Peugeotu 207 Super 2000. Jeden nejrychlejší čas sice zajel, ovšem po čtvrtém testu mu patřila pouze třetí příčka s dvanáctisekundovou ztrátou na lídra. Na RZ 5 Basso zkusil zatlačit a to se mu stalo osudným, když svůj speciál pomuchlal a zaparkoval mimo trať.

Ve vedení se i v sobotu dopoledne udržel Scandola, ovšem řádně mu na záda dýchal Stefano Albertini. Ten za volantem Peugeotu 207 Super 2000 stáje Racing Lions dokázal opanovat čtvrtý a pátý test a snížil své manko na nicotných 2,8 vteřiny. Bohužel hned v následující zkoušce Albertini vylomil pravé přední kolo a výsledkovou listinou se propadl na nebodované spodní příčky. K postupu na stříbrný post se tím dokořán otevřely dveře pro třetího pilota s 207 Alessandra Perica, který ovšem i díky desetisekundové penalizaci už zaostával o 34,7 sekundy. Scandola ale nebude v dobrém vzpomínat na poslední sobotní test, ve kterém jej na pravé zadní gumě postihnul defekt.

Do konce rally zbývaly už pouhé dva testy celkově měřící 29 kilometrů. Před jezdcem Škody tedy ležel nelehký úkol smazat celých dvacet sekund svého manka. Scandola tento úkol přijal s vervou sobě vlastní a oba testy opanoval . Perico se mohl jedině modlit, aby mu náskok vydržel, tempu svého soupeře během celé soutěže totiž nestíhal a nakonec vyhrál jediný test. Naštěstí pro něho mu ale náskok ze soboty stačil a tak si jezdec Peugeotu do cíle dojel pro vítězství o 4,4 vteřiny. Z triumfu v C.I.R. se Perico radoval teprve podruhé, poprvé vyhrál své domácí Sanremo před dlouhými osmi lety. V dobře obsazené klasifikaci dvoukolek se z druhého vítězství radoval Alessandro Bosca za volantem Renaultu Clio R3 před kolegou se stejným vozem Ivanem Ferrarottim. Se slabším Peugeotem 208 R2 se ani napodruhé neztratil fenomenální Paolo Andreucci, který skončil jen těsně bronzový.

Pořadí v cíli:
1. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 1:52.02,6
2. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) Škoda Fabia S2000 +4,4
3. Emanuele Zecchin/Nicola Vettoretti (I) Peugeot 207 S2000 +3.54,7
4. Alessandro Bosca/Roberto Aresca (I) Renault Clio R3 +4.14,2
5. Ivan Ferrarotti/Manuel Fenoli (I) Renault Clio R3 +4.31,7
6. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 208 R2 +4.31,1
7. Federico Gasperetti/Federico Ferrari (I) Renault Clio R3 +4.52,0
8. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) Citroën DS3 R3T +5.26,1
9. Alex Vittalini/Sara Tavecchio (I) Citroën DS3 R3T +5.45,3
10. Luca Tosini/Roberto Peroglio (I) Renault Clio R3 +5.48,2

Stav šampionátu: 1. Perico 27, 2. Scandola 22, 3. Bosca 18, 4. Basso 15, 5. Andreucci 12, 6. Ferrarotti 10

Konečné výsledky soutěže si můžete projít na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!