Lavanttal Rallye – komentář

Zatímco během prvního dne jezdce potrápil déšť, druhý den zase prověřil jejich rozpisy, neboť se místy jelo neprostupnou mlhou.

Rakouský šampionát ze svého letošního kalendáře o uplynulém víkendu umazal už třetí podnik. Po loňské novince Rebenland Rallye se rakouská špička přesunula na tratě jedné z tamních klasik, Lavanttal Rallye. Pozici lídra šampionátu si jako obvykle vychutnával Raimund Baumschlager, který za volantem své Škody Fabia Super 2000 v obou úvodních dílech mistrovství porazil svého hlavního rivala Beppa Harracha, který i nadále pilotuje Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Ten je samozřejmě po technické stránce méně konkurenceschopným, což se ale v náročných podmínkách, jaké v třetím podniku panovaly, nemělo zas tak projevovat.

Zatímco během prvního dne jezdce potrápil déšť, druhý den zase prověřil jejich rozpisy, neboť se místy jelo neprostupnou mlhou. Duel dvou hlavních favoritů na titul se na většině zkoušek znovu odehrával v sekundových rozdílech, ovšem už první sekce jejich kartami pořádně zamíchala. Hned z ní si totiž odnášel poněkud větší manko lídr šampionátu Baumschlager, který zvolil na svou Fabii špatné obutí a během dvou zkoušek zaostal o obrovských 36,4 sekundy. Harrach se tam samozřejmě ujal vedení a za jeho záda se prosadil s odstupem třinácti vteřin Gerwald Grössing s obdobným vozem. Už na třetím testu se po ošklivé havárii se soutěží rozloučil favorit dvoukolek Achim Mörtl.

Mörtlův post vlajkonoše Citroënu následně převzal Peter Ebner, který ale poněkud překvapivě vedl už v době, kdy Mörtl ještě v soutěži byl. Michael Böhm za volantem Suzuki Swift Super 1600 tedy proti sobě měl nového soupeře s DS3 R3T a ani tentokrát na něho nestačil a musel se smířit se stříbrnou příčkou. Ebner po bronzu z Rebenlandu na své domácí půdě výrazně zrychlil a připsal si premiérový triumf. Baumschlager měl po nevydařeném úvodu manko 41,5 sekundy, ale hned druhý den ráno se propracoval na druhé místo a svůj odstup o 6,9 sekundy snížil. Harrach se ovšem ve třetí sobotní zkoušce vzepjal ke kontrování a stále si udržoval svůj komfortní náskok. Náročné podmínky jezdci Mitsubishi očividně seděly a jeho soupeř, který jej v poslední době pravidelně porážel, se přes veškerou snahu musel smířit s první letošní porážkou. Harrach tedy získal první letošní triumf a po lavanttalských zkušenostech bude doufat, že i v dalších soutěžích budou co nejčastěji panovat náročné povětrnostní podmínky.

Pořadí v cíli:
1. Beppo Harrach/Andreas Schindlbacher (A) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 1:55.57,0
2. Raimund Baumschlager/Klaus Wicha (A/D) Škoda Fabia S2000 +39,2
3. Gerwald Grössing/Sigi Schwarz (A) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2.22,2
4. Hermann Gassner/Karin Thannhäuser (D) Mitsubishi Lancer Evo X +3.53,0
5. Kris Rosenberger/Tina-Maria Monego (A) Volkswagen Polo S2000 +5.03,7
6. Peter Ebner/Gerald Winter (A) Citroën DS3 R3T +9.11,2
7. Michael Böhm/Katrin Becker (A/D) Suzuki Swift S1600 +10.35,7
8. Jani Trček/Vili Oslaj (SLO) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.37,7
9. Rajko Žakelj/Blaž Selan (SLO) Mitsubishi Lancer Evo IX +10.45,3
10. Rok Turk/Enej Ložnar Kranjc (SLO) Renault Clio R3 +11.15,6

Stav šampionátu: 1. Baumschlager 56, 2. Harrach 52, 3. Grössing 32, 4. Rosenberger 28, 5. Kopecky a Zupanc 20

Pro detailnější konečné výsledky zavítejte na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!