--> -->
Ondřej Plšek - eWRC.cz
19. 4. 2013 11:59 − 3141× − 58 0

Walter Röhrl se pustil do Ilky Minor

Dvojnásobný mistr světa se poněkud necitlivě zmínil o spolujezdkyni Jevgenije Novikova.

Se vstupem Volkswagenu do mistrovství světa v rally se poslední dobou výrazně zvýšil zájem o názory Waltera Röhrla. Média z německy mluvících zemích mají o vyjádření tohoto bývalého mistra světa v rally čím dále tím větší zájem a Walter jim v tomto ohledu rád vyhoví. Přitom si nebere zrovna servítky a často se pouští do současné generace jezdců. To se nelíbí Ilce Minor, která v lednu v rozhovoru s časopisem Rallye Magazin vyžadovala více respektu vůči dnešním posádkám.

"Nechci se nyní rozčilovat. Ale někdy se přeci jen docela divím tomu, co slyším z úst Michele Mouton nebo Waltera Röhrla," uvedla ve zmiňovaném rozhovoru Ilka Minor. "Oba rádi mluví o starých dobrých časech, kdy trávili nepřetržitě několik dní ve vozech skupiny B. Co to má znamenat? Současní hoši, jak Röhrl jezdce rád označuje, odvádí dobrou práci, kterou si on sotva dokáže představit. Ať si sednou k Loebovi do auta a podívají se na to, jak se nyní jezdí soutěže. Tady nejde si trať před startem dvacetkrát najet a podobně. A i rychlost v zatáčkách s vozem WRC je úplně jiná. Jsou to prostě rozdílné doby, to by se mělo respektovat a ne jen tak pomlouvat," dodala rakouská spolujezdkyně.

Minulý víkend startoval Walter Röhrl v roli předjezdce na rakouské Lavanttal Rallye, kde za úplatu na místě spolujezdce vozil zájemce o jízdu. Veškerý zisk z této akce pak šel na dobročinné účely. A u této příležitosti Němec zareagoval v rozhovoru s motorline.cc na vyjádření Ilky Minor.

Waltere, rakouská spolujezdkyně Ilka Minor veřejně kritizovala tvá vyjádření o současné jezdecké generaci, četl jsi to?
Walter Röhrl: Ano

Co říkáš jejímu výkladu?
WR: Nevím co má na mysli. Asi vůbec nerozumí tomu, o čem Michele a já mluvíme. Ale také se mě to jen málo dotýká. Co ona říká, tak to je mi docela jedno (smích).

Možná to byla nedorozumění? Možná to zde můžeme vyjasnit? Současní jezdci….
WR: … současní jezdci to mají těžší než jsme to měli tehdy my. Dříve mohl dobrý jezdec mnohem jednodušeji ostatním ujet, protože s těmi vozy se jezdilo tak těžce. S dnešními vozy se jezdí tak lehce, že je vícero jezdců schopných jet rychle. Pro mě nebyl problém jet o minutu rychleji než ostatní. To dnes nikdo neumí. To jsem tím měl na mysli.

To ale nemá nic společného s tím, že bych si myslel, že to mají jednoduché – současní jezdci mají těžší život než jsme měli my. To nemá s kvalitou jezdců nic společného.

A že nesmějí jezdit v noci, tak za to nemůžou. Říkám: FIA může za to, že rally je sportem pro změkčilce. Že nesmí jezdit v noci, protože televize pak nemůže natáčet. Ale za to jezdci nemůžou, to je přeci jasné.

Tohle mi podsouvat… Spolujezdkyně by měla mít trochu rozum, aby to i pochopila. Ale očividně s Novikovem už tolikrát spadla na střechu, že už to není schopná přesně rozlišit.

Co máš na mysli pojmem "jezdí se s nimi lehce"?
WR: Současné vozy jsou prostě perfektní, zatímco já jsem v Audi musel dávat pozor při každém řazení, tady se bojuje jen o udržení auta na silnici. Moderní auto jezdí jako vlak na kolejích – ať už jde o pohon všech kol, pneumatiky, brzy či podvozek. Toto moje Audi je staré 28 let, pneumatiky jsou staré deset let, to je samozřejmě úplně jiný svět. Ale mě to nevadí, ba naopak. Ve starém Audi zde mám pocit, že můžu využít můj talent. U moderných aut ho nemůžu vůbec použít.

A to tě moderní auta vůbec nelákají?
WR: Ani moc ne, pokud mám být upřímný. Samozřejmě že rychleji projedou zatáčkou, samozřejmě že lépe brzdí. Ale když v Audi použiju 550 koní, tak je to zážitek – i když pak v zatáčce nadávám, protože mi pak chybí plnící tlak. Ale když pak plnící tlak mám – to je zábava! (smích)

Předtím jsi dával FIA vinu, že rallysport je takový jaký je. Nezajímala by tě nějaká funkce u FIA, aby došlo k obnovení tohoto sportu?
WR: Ne. A stejně by mě po třech dnech zase vyhodili (smích)…

Poslední otázka: Co říkáš na to, že chtělo jet s tebou tolik lidí za 900 euro?
WR: To je strašně hezké. K tomu říkám: Dává smysl, že jsem známý.

Komentářů celkem: 58
20. 4. 2013 10:22
00
Třeba to nevysvětlil na dnešní dobu dokonale,ale pan Rohl je osobnost,měl jsem štěstí si s ním podat ruku a bylo v ní cítít ,,ozáření" a to každý nemá,už jsem si jí podal s kde kým,bydlím kousek od DE moc rád je nemám,ale tohle je ,,PAN"smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
20. 4. 2013 10:36
00
Bohužel, když jezdil Walter, byla to jiná doba. Přátelská atmosféra, všichni se spolu normálně bavili, dokonce si i pomáhali. A dnes? Drtivá většina je banda namistrovanejch primadon, kteří si v servisní zóně maximálně kradou hajzly. Tihle by v té době nedokončili ani 1. etapu. Opravdu si myslíte, že se dá natrénovat a naučit 500km erzet??? Dřív jezdil, kdo měl talent, dnes kdo má prachy. Dnešní technika je o hovně. Neskutečný podvozky který neuvěřitelně drží, ale když to uteče, je to průser a teče krev.
20. 4. 2013 10:59
00
Netřeba dlouhých rozborů,stačí co napsal maryo a zastánci dnešních primadon by se měli zaměřit na nastudování faktů z historie.
20. 4. 2013 11:10
00
Pánové ,nehádejte se.Opravdu se to nedá srovnávat.Zažil jsem skupinu B a ted zažívám WRC a miluji obojí!!!!!!!!!!! smajlík
20. 4. 2013 11:20
00
Benzy: Je třeba rozlišovat co je a co bylo. Walterovi jezdecké kvality jsem nikdy nezpochybnil, zpochybňuji jeho současný úsudek, který ukazuje jistou jeho omezenost nebo malost.

Pan Vrátil: S mnohým co píšete se dá souhlasit, ovšem s tím, že člověk má právo vzhledem k svému postavení nebo zkušenosti na aroganci nikoliv. Alespoň by to od Waltera chtělo trochu diplomacie. Že je někdo mistr světa, ještě neznamená, že mu sláva stopne do hlavy a zbytek lidí a současných závodníků jsou pod jeho úroveň. Doba se nedá srovnat, vše co tu bylo psáno o době skupiny B je samozřejmě pravda. Dnešní rally možná není náročná do délky a odolnosti, nicméně to neznamená, že by byl fyzický fond a výdrž jezdců slabší. Pokud chcte dnes vyhrávat musíte jet za každou cenu na doraz, celou RZ se maximálně soustředit, rychlost je mnohem vyšší, sebemenší chyba může znamenat konec nadějí na dobrý výsledek. Neni tolik prostoru to dohnat. Netvrdím, že dříve jezdci nejezdili rychle ale dalo se více taktizovat a sem tam něco alespoň trochu vypustit.
20. 4. 2013 11:35
00
2 ROMAN: Názor samozřejmě mít můžeš jaký chceš, to je tvé legitimní právo. Je však rozdíl mezi názorem a kritikou. A pakliže kritizuji, měl bych umět nabídnout lepší alternetivu.
Tudíž pokud se někdo obouvá do takového mistra jakým je W. Rohl, měl by něco ukázat. Ťápat hubou umí kdejakej nýmand.
20. 4. 2013 11:42
00
Tak nějak mi to nedá, abych se nezeptal, jak se z novinového článku pozná "arogance"? Pana W. Rohrla jsem potkal 2x - před lety na Janner rally a loni na Eifelu. Ani jednou jsem na něm nezpozoroval nějaké arogantní chování... naopak, s každým kdo ho požádal se vyfotil, podepsal, popovídal, prostě naprosto normální. Stejně tak se choval i Markku Alen na Monte Carlu 2009, nebo ze současných jezdců oba bratři Solbergové. A k problému...ano, jednotlivé éry se opravdu nedají srovnávat, steně jako vše ostatní, ať je to sport, nebo průmysl apod.
20. 4. 2013 12:18
00
Sabotage - takže kritika není názor???? Když se mi nelíbí, jakým způsobem Rohl kritizuje dnešní jezdce a napíšu k tomu kritiku na jeho kritiku tak už je to špatně protože já řídím jen náklaďák kdežto Rohl byl 2x mistr světa?????
20. 4. 2013 13:28
00
maryo: Ten tvůj popis ale sedí spíš na české rally... To, že u nás jezdí převážně zbohatlí namyšlenci a zloději ještě neznamená, že je to v MS to samé...
20. 4. 2013 19:08
Upraveno 19:17
00
Ano napsal jste to dobře a souhlasím s panem Vrátilem . Když začneme jen od organizace když ráno od 5 hod byli přejímky v 8-9 hod start ve 17 hod konec takový byly oblasti . Dneska by nikdo do toho nešel tak brzo z posádek vstávat , tech. komisaři by dostali jen za jeden den peníze atd. jej to by brečeli . Velký mistrák - když jsem ho jel bylo , třeba na Šumavě cíl v 2-3 hod ráno a v 6 hod se zase jelo a doprovod spal v servisu v autech atd. , protože by se nevyplatilo jec na hotel časově, který byl zaplacený . Podobný byl i TŘEBÍČ JEDEN ROK . Jo to by bylo křiku dneska od posádek . Pačejov tak rozbytou soutěž RZ po lese , mezi stromy jsem neviděl ,Rallye Plzen kde byl brod a plno posádek v něm zůstalo kolik bylo vody , nebo sad který byl nesjízdný když pršelo a musel se jet atd. .Jo to se nám jen zdá a tomu říkám závody na všech povrzích . Dneska jak tak koukám museli cestáři atd. před závodama i na LETOŠNÍ ZÁVODY RALLYE ŠUMAVA ZAMETAT SILNICE , KDE SE POJEDE OD ZIMNÍHO POSYPU , tak kde to jsme . To už s rallye nemá nic společného , dělali to asi , aby se ti jejich plechovky nerozpadli . Byli postupy a sestupy posádek , proto museli jec posádky skoro na všech podnicích , aby uspěli a ne se tam jen vozit .atd. Stačí se jen podívat na letošní ŠUMAVU 2013 historiky KREJČA- 130 LR jen s udejchanou 1300 obsah , amatéři atd, a měli po pátku a 7 RZ ČAS CELKOVÝ 44.52 min . V současných vozidlech by byl na 25 místě celkově po pátku před Tomek David / Zeman Marek Renault Clio R3 ,Votava Libor / Kraml Marcel Mitsubishi Lancer Evo VIII
,Rada Martin / Jugas Jaroslav atd ten jede dokonce svět a první byl ve třídě . Letos jsem se podíval jen na historiky , součastný mi nezajímali .

smajlík
20. 4. 2013 22:29
00
internet kavárník ty já se pobavil učůrávám tu smíchy
21. 4. 2013 00:54
Upraveno 00:55
00
Ti co si s ním potřepali rukou ho budou slepě zbožňovat a tvrdit, že názor je názorem jen tehdy, když není kritický....

A internet kavárna to chtěl odlehčit a u mnohých co ten jeho výtvor četli, se mu to asi i podařilo...smajlíksmajlík
21. 4. 2013 02:04
Upraveno 02:15
00
Romano, Romaníno, JanO II.

Mě situace na vedení klubu, FAS, Rally svazu je putna. Já jsem divák a těším se z výkonů posádek.

Koho ta situace stresuje a chce ji změnit, ať si hledá řešení.

Ale tím, jaké zde páni dávají krásné příklady ve slušnosti komunikace, etiky a morálky, tak až se dostanou na místa těch "debilů", co tam v Opletalce sedí teď, budou pro komunitu jen "Další SRÁČI, kteří se nacpali ke korytům).... PROTOŽE PŘÍKLADY TÁHNOU!!

A,že s blbostí, omezeností, fanatismem a závistí budu svádět boj, co budu mít sílu, tak to si piš, sekáči!!

AŤ se MATADOŘI raději prohrabují v krabicích se zažloutlými fotkami, čtou si nostalgicky startovky se svým jménem a ať klidně píšou své názory. ALE ať neurážejí, ať už z nenaplněných ambicí, nesplněných snů, či ze závisti.
Protože máme sice SVOBODU, ale tak, jak nemůžeme na erzetě stát, kde nás napadne, nemáme ani právo pomlouvat, špinit a urážet, koho a jak se nám zlíbí. Ať už je to prezident Autoklubu, jezdec v MS, či kdokoliv jiný.
21. 4. 2013 02:23
00
Jen mi pořád leží v hlavě, kdo to komu v MS krade ty záchody. Jestli Modří Červeným, nebo Bílí Modrým...

Pánové, teď tu čásek nebudu, ale doufám, že u Argentiny se zase sejdem, abychom to mohli znalecky "po Matadorsku" rozebrat! Páček, zdraví NAIVNÍ OPTIMISTA! smajlík
21. 4. 2013 09:22
00
Milíne buď tej dobroty a piš či vyslovuj moje jméno tak jak ho mám napsané. To co tady píšu, je jen a čistě můj názor, tak si nech svoje přiblblé a nedospělé pokusy o rádoby vtipné oslovování pro někoho jiného. To jen tak pro pořádek.....

No a pokud je ti situace na vedení klubu, FAS, Rally svazu putna, pak se nedivím tomu co tu píšeš, protože je tu spousta těch, kterým to být putna nemůže už jen proto, že s tou "složkou" musí spolupracovat, pokud chtějí něco pořádat. Takže nejdřív zkus pořádat a nebýt jen "čumilem" u trati a pak se přijď podělit o svoje zkušenosti a zážitky. Každá mince má totiž 2 strany. Do tej doby se s tebou už není o čem bavit. Sportu zdar naivní optimisto. smajlík
21. 4. 2013 11:34
00
Hele, pořadateli, napsal jsi o mně, že jsem osel, tak brzdi, dřív, než začneš psát něco o oslovování, ty Jano II.
Než se vrátím na Argentinu, tak si dej dohromady seznam věcí, co Ti konkrétně vadí při Tvém pořádání-nevím čeho!-a kolik Vás je po republice, kterým to vadí. Pak dáme řeč.
Někteří Vy hodně chytří tady píšete, jak je všechno na nic, ale oficiálně tady není od těch "skutečných zainteresovaných" ani zmínka.
A v mezidobí zapracuj na pravopise, ogaru, taťkovi to jde líp...
21. 4. 2013 11:48
00
Osel oslem zůstává. Tečka.....smajlík
21. 4. 2013 15:08
Upraveno 15:09
00
Ty velkej pořadateli a dospěláku, dojdi si za taťkou pro rozumy.
Působíš hodně zmateně, synku velkopořadatele.
Ale lepšíš se v pravopise, uvidíme!
Proč pod resulty se hlásíš, jako Romaníno, Románo? To nevíš, jak se jmenuješ? Máš, holt, co dohánět!!
Diskuse byla předčasně ukončena
reklama reklama
-->