Walter Röhrl se pustil do Ilky Minor
Se vstupem Volkswagenu do mistrovství světa v rally se poslední dobou výrazně zvýšil zájem o názory Waltera Röhrla. Média z německy mluvících zemích mají o vyjádření tohoto bývalého mistra světa v rally čím dále tím větší zájem a Walter jim v tomto ohledu rád vyhoví. Přitom si nebere zrovna servítky a často se pouští do současné generace jezdců. To se nelíbí Ilce Minor, která v lednu v rozhovoru s časopisem Rallye Magazin vyžadovala více respektu vůči dnešním posádkám.
"Nechci se nyní rozčilovat. Ale někdy se přeci jen docela divím tomu, co slyším z úst Michele Mouton nebo Waltera Röhrla," uvedla ve zmiňovaném rozhovoru Ilka Minor. "Oba rádi mluví o starých dobrých časech, kdy trávili nepřetržitě několik dní ve vozech skupiny B. Co to má znamenat? Současní hoši, jak Röhrl jezdce rád označuje, odvádí dobrou práci, kterou si on sotva dokáže představit. Ať si sednou k Loebovi do auta a podívají se na to, jak se nyní jezdí soutěže. Tady nejde si trať před startem dvacetkrát najet a podobně. A i rychlost v zatáčkách s vozem WRC je úplně jiná. Jsou to prostě rozdílné doby, to by se mělo respektovat a ne jen tak pomlouvat," dodala rakouská spolujezdkyně.
Minulý víkend startoval Walter Röhrl v roli předjezdce na rakouské Lavanttal Rallye, kde za úplatu na místě spolujezdce vozil zájemce o jízdu. Veškerý zisk z této akce pak šel na dobročinné účely. A u této příležitosti Němec zareagoval v rozhovoru s motorline.cc na vyjádření Ilky Minor.
Waltere, rakouská spolujezdkyně Ilka Minor veřejně kritizovala tvá vyjádření o současné jezdecké generaci, četl jsi to?
Walter Röhrl: Ano
Co říkáš jejímu výkladu?
WR: Nevím co má na mysli. Asi vůbec nerozumí tomu, o čem Michele a já mluvíme. Ale také se mě to jen málo dotýká. Co ona říká, tak to je mi docela jedno (smích).
Možná to byla nedorozumění? Možná to zde můžeme vyjasnit? Současní jezdci….
WR: … současní jezdci to mají těžší než jsme to měli tehdy my. Dříve mohl dobrý jezdec mnohem jednodušeji ostatním ujet, protože s těmi vozy se jezdilo tak těžce. S dnešními vozy se jezdí tak lehce, že je vícero jezdců schopných jet rychle. Pro mě nebyl problém jet o minutu rychleji než ostatní. To dnes nikdo neumí. To jsem tím měl na mysli.
To ale nemá nic společného s tím, že bych si myslel, že to mají jednoduché – současní jezdci mají těžší život než jsme měli my. To nemá s kvalitou jezdců nic společného.
A že nesmějí jezdit v noci, tak za to nemůžou. Říkám: FIA může za to, že rally je sportem pro změkčilce. Že nesmí jezdit v noci, protože televize pak nemůže natáčet. Ale za to jezdci nemůžou, to je přeci jasné.
Tohle mi podsouvat… Spolujezdkyně by měla mít trochu rozum, aby to i pochopila. Ale očividně s Novikovem už tolikrát spadla na střechu, že už to není schopná přesně rozlišit.
Co máš na mysli pojmem "jezdí se s nimi lehce"?
WR: Současné vozy jsou prostě perfektní, zatímco já jsem v Audi musel dávat pozor při každém řazení, tady se bojuje jen o udržení auta na silnici. Moderní auto jezdí jako vlak na kolejích – ať už jde o pohon všech kol, pneumatiky, brzy či podvozek. Toto moje Audi je staré 28 let, pneumatiky jsou staré deset let, to je samozřejmě úplně jiný svět. Ale mě to nevadí, ba naopak. Ve starém Audi zde mám pocit, že můžu využít můj talent. U moderných aut ho nemůžu vůbec použít.
A to tě moderní auta vůbec nelákají?
WR: Ani moc ne, pokud mám být upřímný. Samozřejmě že rychleji projedou zatáčkou, samozřejmě že lépe brzdí. Ale když v Audi použiju 550 koní, tak je to zážitek – i když pak v zatáčce nadávám, protože mi pak chybí plnící tlak. Ale když pak plnící tlak mám – to je zábava! (smích)
Předtím jsi dával FIA vinu, že rallysport je takový jaký je. Nezajímala by tě nějaká funkce u FIA, aby došlo k obnovení tohoto sportu?
WR: Ne. A stejně by mě po třech dnech zase vyhodili (smích)…
Poslední otázka: Co říkáš na to, že chtělo jet s tebou tolik lidí za 900 euro?
WR: To je strašně hezké. K tomu říkám: Dává smysl, že jsem známý.
Pan Vrátil: S mnohým co píšete se dá souhlasit, ovšem s tím, že člověk má právo vzhledem k svému postavení nebo zkušenosti na aroganci nikoliv. Alespoň by to od Waltera chtělo trochu diplomacie. Že je někdo mistr světa, ještě neznamená, že mu sláva stopne do hlavy a zbytek lidí a současných závodníků jsou pod jeho úroveň. Doba se nedá srovnat, vše co tu bylo psáno o době skupiny B je samozřejmě pravda. Dnešní rally možná není náročná do délky a odolnosti, nicméně to neznamená, že by byl fyzický fond a výdrž jezdců slabší. Pokud chcte dnes vyhrávat musíte jet za každou cenu na doraz, celou RZ se maximálně soustředit, rychlost je mnohem vyšší, sebemenší chyba může znamenat konec nadějí na dobrý výsledek. Neni tolik prostoru to dohnat. Netvrdím, že dříve jezdci nejezdili rychle ale dalo se více taktizovat a sem tam něco alespoň trochu vypustit.
Tudíž pokud se někdo obouvá do takového mistra jakým je W. Rohl, měl by něco ukázat. Ťápat hubou umí kdejakej nýmand.
,Rada Martin / Jugas Jaroslav atd ten jede dokonce svět a první byl ve třídě . Letos jsem se podíval jen na historiky , součastný mi nezajímali .
A internet kavárna to chtěl odlehčit a u mnohých co ten jeho výtvor četli, se mu to asi i podařilo...
Mě situace na vedení klubu, FAS, Rally svazu je putna. Já jsem divák a těším se z výkonů posádek.
Koho ta situace stresuje a chce ji změnit, ať si hledá řešení.
Ale tím, jaké zde páni dávají krásné příklady ve slušnosti komunikace, etiky a morálky, tak až se dostanou na místa těch "debilů", co tam v Opletalce sedí teď, budou pro komunitu jen "Další SRÁČI, kteří se nacpali ke korytům).... PROTOŽE PŘÍKLADY TÁHNOU!!
A,že s blbostí, omezeností, fanatismem a závistí budu svádět boj, co budu mít sílu, tak to si piš, sekáči!!
AŤ se MATADOŘI raději prohrabují v krabicích se zažloutlými fotkami, čtou si nostalgicky startovky se svým jménem a ať klidně píšou své názory. ALE ať neurážejí, ať už z nenaplněných ambicí, nesplněných snů, či ze závisti.
Protože máme sice SVOBODU, ale tak, jak nemůžeme na erzetě stát, kde nás napadne, nemáme ani právo pomlouvat, špinit a urážet, koho a jak se nám zlíbí. Ať už je to prezident Autoklubu, jezdec v MS, či kdokoliv jiný.
Pánové, teď tu čásek nebudu, ale doufám, že u Argentiny se zase sejdem, abychom to mohli znalecky "po Matadorsku" rozebrat! Páček, zdraví NAIVNÍ OPTIMISTA!
No a pokud je ti situace na vedení klubu, FAS, Rally svazu putna, pak se nedivím tomu co tu píšeš, protože je tu spousta těch, kterým to být putna nemůže už jen proto, že s tou "složkou" musí spolupracovat, pokud chtějí něco pořádat. Takže nejdřív zkus pořádat a nebýt jen "čumilem" u trati a pak se přijď podělit o svoje zkušenosti a zážitky. Každá mince má totiž 2 strany. Do tej doby se s tebou už není o čem bavit. Sportu zdar naivní optimisto.
Než se vrátím na Argentinu, tak si dej dohromady seznam věcí, co Ti konkrétně vadí při Tvém pořádání-nevím čeho!-a kolik Vás je po republice, kterým to vadí. Pak dáme řeč.
Někteří Vy hodně chytří tady píšete, jak je všechno na nic, ale oficiálně tady není od těch "skutečných zainteresovaných" ani zmínka.
A v mezidobí zapracuj na pravopise, ogaru, taťkovi to jde líp...
Působíš hodně zmateně, synku velkopořadatele.
Ale lepšíš se v pravopise, uvidíme!
Proč pod resulty se hlásíš, jako Romaníno, Románo? To nevíš, jak se jmenuješ? Máš, holt, co dohánět!!