Hájek rally team – Janota testoval vůz Lancia Rally 037

Další milník ve své závodní kariéře dosáhl automobilový závodník a mistr Evropy FIA rally historických vozů pro rok 2011 Miroslav Janota

Další milník ve své závodní kariéře dosáhl automobilový závodník a mistr Evropy FIA rally historických vozů pro rok 2011 Miroslav Janota, který na základě pozvání Giuseppeho Volty a jeho týmu, Voltaracing, absolvoval testování s vozem Lancia Rally 037. To mu bylo nabídnuto po úspěšné reprezentaci posádky Hájek Historic Czech National Rally teamu při loňské Rally Legend 2012, kde sváděl boj s Markku Alénem o vítězství v kategorii historických vozů. Exmistr světa tehdy startoval právě s Lancií 037 a Janota všechny přítomné zaujal svou dravostí a dokonalým zvládnutím techniky v podobě vozu Opel Kadett C-GT/E 16V. Už v San Marinu zázemí týmu Hájek Beppe Volta sám osobně navštívil a prohlásil, že Mirka by někdy rád viděl v Lancii 037. Tehdy to všichni brali jako srdečné ocenění českého týmu a lehkou nadsázku mecenáše italských soutěžních vozů Lancia.

Sen se ale stal skutečností a Mirek se do Lancia 037 skutečně posadil. Testování probíhalo ve dnech 11.-12.dubna 2013 v překrásném prostředí Red Bull Ringu v Rakousku, nedaleko města Graz, což je bývalý okruh A1 Ring, kde do roku 2003 hostovaly i závody formule 1. vedle Miroslava Janoty se během testu posadil manažer týmu Hájek Historic, zkušený soutěžák a spolujezdec, který má ve svém seznamu startů mimo jiné starty v továrním týmu Ford na mistrovství světa – Jan Možný. Nebudeme daleko od pravdy, když prohlásíme, že Miroslav Janota je prvním českým závodníkem, který měl možnost oficiálně testovat tento legendární vůz skupiny „B“. V tomto konkrétním případě se jednalo o světový unikát v podobě vozu Lancia 037 4WD Hybrid. Tento vůz byl poprvé světu představen loni na Rally Legend v San Marinu a jedná se o nově postavenou Lancii 037, která má pohon všech čtyř kol. Pan Volta spolu s týmem inženýrů realizovali sen italské automobilky Lancia, která v době největší slávy vozu 037 snila o jeho přestavbě na pohon čtyř kol. Díky moderním technologiím a speciálním elektromotorům se to podařilo až s odstupem více než třiceti let.

Miroslav Janota: „Nebylo vůbec snadné překonat moji obrovskou pokoru k tomuto vozu, který je takovou legendou v rallyové historii. První kilometry byly z mé strany opatrné, pořád jsem měl na paměti jak moc je tato „závodnička“ drahá, ale když mě samotní Italové z týmu pana Volty povzbudili, abych se nebál přidat plyn, všechno ze mne spadlo a začal jsem si jízdu naplno užívat. Pocit řídit vůz skupiny „B“ je neskutečný zážitek. Vše je navrženo tak, aby to bylo pro závodníka, co nejlepší. Auto je velmi lehké a jeho zrychlení je velkolepé. Děkuji moc panu Voltovi, že jsem tuto životní šanci dostal.“

Jan Možný: „Tyto dva testovací dny byly velice příjemným zpestřením všedních dní a náramně jsem si jízdu s Mirkem užil. To auto je tak legendární, že každé usednutí do jeho kokpitu ve vás vyvolává pocity, které nejdou slovy ani popsat. To vše se odehrávalo v nádherném prostředí okruhu Red Bull ring. Jezdilo se po obslužných komunikacích okruhu a právě průjezdy úzkými a technickými pasážemi byly v tomto voze skutečným zážitkem. Vyšlo i počasí, takže opravdu paráda a skvělý zážitek.“

Ctirad Hájek: „Je to jako bychom dostali medaili za ty tři roky, kdy jsme jeli Mistrovství Evropy. To že nám bylo panem Voltou nabídnuto testování Lancie 037 považuji za velikou odměnu a je neuvěřitelné, že jsme si získali takový respekt u pana Volty, který je v rally publiku velmi známý jako mecenáš italských rally vozů. Jeho tým nám s důvěrou svěřil takové jedinečné závodní auto. Byl to skutečný test a technici zadávali Mirkovi úkoly jak má jet a vyhodnocovali data z jednotlivých jízd. Technici si pochvalovali Mirkův přístup k dvoudennímu testu a celá tato akce nám zapadá do našich úvah kam dál. Není tajemstvím, že máme chuť bojovat o absolutní vítězství v jednotlivých podnicích v rámci evropského šampionátu historiků. Proto tuto sezónu máme „pauzu“, abychom se nadechli finančně i po stránce vybavení týmu a hlavně se pokusili zajistit takovou techniku, se kterou bychom mohli bojovat o celkové vítězství. Držme si palce, aby se naše i vaše sny proměnily ve skutečnost. Teď se na všem pracuje, zvažujeme všechny eventuality, hodnotíme, kalkulujeme. Určitě vás budeme o dalších krocích i nadále informovat.“

Komentářů celkem: 13
22. 4. 2013 21:21
0 0
Asi u nás není nikdo,komu bych přál víc než Mirkovi Janotovi do toho sednout na startovní čáru.Tak ať se zadaří Hájkovi sehnat prachy a klukům odstartovat.Určitě to nebude levná a snadná záležitost.Tak se budeme těšit na dobrý zprávy!smajlík
22. 4. 2013 22:33
0 0
Mirkův styl jízdy mi dost připomíná dravou jízdu Pedra. Při každém průjezdu na Vltavě jsem si vzpomněl na žlutej Kadett, který projížděl zatáčkami dveřmi napřed. Přeju mu, aby se dostal na vrchol historiků a to s takovým legendárním autem jako je Lancia nebo s jiným rallyovým velikánem.smajlík
22. 4. 2013 22:56
0 0
Jednim slovem nádhera, krásný fáro, jedna z dokonalejch italskejch závodniček a určitě velkej zážitek. Jen dotaz, nebyly by fotky ve větším rozlišení a popř. nějaký videjko z toho vrkání? ...smajlíksmajlík
22. 4. 2013 23:35
0 0
elektromotory? hodně by mně zajímalo jak to funguje tento pohon 4wd.
23. 4. 2013 01:21
0 0
Kluci hrozně moc Vám to přeju!!!smajlík
23. 4. 2013 07:48
0 0
Původně napsal blaha.48

elektromotory? hodně by mně zajímalo jak to funguje tento pohon 4wd.

Mrkni na ofic.webovky Rally Legend, tam jsem někde viděl tuhle nádheru detailně popisovat.
23. 4. 2013 09:40
0 0
Pán Volta a spol ožívili aj Lanciu ECV, nástupcu Delty S4. Pre mňa ako strašlivého fanúšika talianských áut na tieto stroje nemá ani Audi S1.smajlík
23. 4. 2013 19:10
0 0
Krásný autíčko tak ať mu to dopadne!!!smajlíksmajlíksmajlík
23. 4. 2013 19:17
0 0
Už vloni po legendách p.Volta řekl že by za volantem Lancie 037 rád viděl M.Janotu.Tak snad se podaří Hájkům sehnat bohaté sponzory a příští rok to bude pravda.
24. 4. 2013 10:26
0 0
Že by konečně byla v Česku Lancia, která funguje, jak má a není šrot?
Nechme se překvapit...
24. 4. 2013 14:37
0 0
Ona tady taková je.....

Jinak z tohodle hybrida teda nadšenej nejsem....
24. 4. 2013 15:57
0 0
Hoj...existujou fotky ze Slušek,na kterých je prototip Audi po S1,nemůžu je cosi dohledat,nemůžete někdo poradit?...
24. 4. 2013 17:33
0 0
to: McTeart
http://archiv.autosport.cz/show.php?page=autosport/rallysport/rok2004/aktuality/tajnytestaudi1985.htm

Mimochodem taky tomu nemužu příjit na chuť s historikem tohle to nema moc společneho. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!