Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
25. 4. 2013 09:25 − 3162× − 1

MČRHA: Navrátilův úspěšný návrat mezi historiky

Po sezóně v kokpitu soudobé Fiesty S2000 se Jiří Navrátil navrátil do MČRHA a v první soutěži sezóny zvítězil.

O uplynulém víkendu se spolu s Rallye Šumava odehrála na stejných tratích také Historic Vltava Rallye, která byla úvodním podnikem letošního sedmidílného Mistrovství České republiky historických automobilů. Vzhledem k tomu, že Vltava byla součástí i Mistrovství Evropy historiků, na startu se sešla velmi silná konkurence, ve které se však ani české posádky neztratily. My se však budeme soustředit na MČRHA.

Na startu se sešla velmi pěkná sestava 24 posádek a mohli jsme vidět několik premiér. Kromě již zmiňovaného Navrátilova návratu se nejvíce očí upíralo na Káňu, jenž přivedl na čeké tratě druhou Sierru RS Cosworth a Kalistu, který má pro letošek v plánu starty se Subaru Legacy RS, předchůdcem legendární Imprezy 555. Neopomínejme ani Hladíka, který se po letech mezi soudobými automobily vydal do MČRHA s nově postaveným Swiftem.

V páteční etapě bylo na programu sedm měřených testů, avšak jejich počet se o jeden snížil po zrušení RZ4. Vzhledem k panujícím podmínkám na trati, kdy trať zkrápěl déšť se očekávalo jaké bude pořadí, zda-li Kalista dokáže využít výhody pohonu všech kol. To se také potvrdilo, když s výjimkou Čínovského okruhu RZ7 Černíkov – Kdyně 2 vyhrál všechny testy a šel spát s náskokem necelé minuty na Navrátila. Nevedl si špatně ani v celkovém pořadí Vltavy, když se držel na 6. příčce celkově.

V českém mistráku následoval se ztrátou 53 sekund na Kalistu Navrátil, za jehož zády byl s další půlminutou ztráty Káňa s druhou Sierrou. O obou Sierrách by jsme mohli prohlásit, že to jsou sestry, protože obě vznikaly v dílnách AP motorsportu v Litvínově. Čtvrtý Petrášek ztrácel na Káňu 16 vteřin a shodnou ztrátu měl na pilota Ascony B pátý Krejča, jehož letošní šance na obhajobu vítězství byly vzhledem k silnějším autům před jeho Škodou 130 LR nižší než loni.

Ani sobota nepřinesla změnu trendu když Kalista přidával další nejrychlejší časy když s výjimkou RZ10, 12 vyhrával všechny zkoušky až do osudné RZ14, kdy jeho Legacy zradil motor a musel odstoupit z prvního místa když měl náskok minuty a půl na Navrátila. Na stejné zkoušce se o vzrušení postaral Sopúch, jenž se svým krásným Escortem RS 2000 skončil mimo trať a docela auto poškodil. Z dalších předních posádek, které vyřadila technika vzpomeňme Krejču, jehož jízdu ukončila na RZ13 elektrika jeho vozu.

Vítězem Historic Vltava Rallye se tak nakonec stal navrátilec Navrátil, který soutěž vyhrál s náskonem minuty a půl na Petráška, protože ten se v předposlední zkoušce dostal před Káňu a do cíle tedy dorazil druhý s náskokem přes dvě minuty na pilota druhého Fordu Sierra. Čtvrtým v cíli byl Hladík, který na bronzového Káňu ztratil přes tři minuty. Za navrátilcem Hladíkem dojel pátý Hylán, který ztratil další dvě a půl minuty avšak k jeho ztrátě je nutno poznamenat, že minutou zatížila jeho konto penalizace.

Druhou polovinu nejrychlejší desítky otevírala bratrská posádka Hejhalových, minutu za jejich škodou 110 dokončil Štolfa. Osmý Frei stratil na štolfovu Škodu 130 L půl minuty a za ním následovala sedmiminutová mezera, za kterou následoval Svoboda a nejrychlejší desítku uzavíral Čuřín.

Rallye Vltava Historic – MČRHA
1.Jiří NavrátilFord Sierra RS Cosworth1:54:00,7
2.Jiří PetrášekOpel Ascona B+1:30,9
3.Jiří KáňaFord Sierra RS Cosworth+3:48,5
4.Jiří HladíkSuzuki Swift+7:11,2
5.Michal HylánŠkoda Favorit 136L+9:41,7

Výsledky nejen z Vltava rallye historic naleznete na eWRC-result.com. Dalším podnikem, při kterém své síly změří účastníci MČRHA bude koncem května Rallye Český Krumlov.

Komentářů celkem: 1
25. 4. 2013 12:301
0 0
Historici moc pěkná podívana,skvostné vozy,člověk musel zavzpomínat na dávné časysmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!