Rally Orlické hory pohledem Filipa Mareše

Východočeské město Opočno hostilo o uplynulém víkendu již III. Pewag Rally Orlické hory.

Východočeské město Opočno hostilo o uplynulém víkendu již III. Pewag Rally Orlické hory, která byla současně také úvodním podnikem středoevropského poháru Rally Cup. Pořadatel připravil oproti předchozím dvěma ročníkům mírně pozměněnou koncepci, když soutěž zahajovala paralelní rychlostní zkouška na hradeckém Czechringu. Porci padesáti soutěžních kilometrů pak doplňoval trojí průjezd nejdelší vložkou soutěže, známou již z minulých ročníků, ale také zcela nová a z velké části šotolinová zkouška, kterou posádky absolvovaly dvakrát. Náš tým na této soutěži zahajoval sezónu 2013, ve které se představí s osvědčenou technikou, tedy Škodou Favorit ve třídě A1 do 1400ccm.


Foto: Jan Merta

Hned na úvod se tedy posádky vydaly na hradeckou speciálku, na které trochu netradičně nebyl před závodem zřízený trénink (rozpis dostala každá posádka až těsně před startem RZ od pořadatele). Následoval první průjezd nejdelší zkouškou soutěže. Vzhledem k obavám z horšícího se počasí, jsme chtěli již na druhé zkoušce podat co nejlepší výkon a nenechat si tzv. "ujet vlak". Asi v polovině zkoušky nás však přibrzdil problém s vypadlým interkomem a nedlouho poté nás donutila sesadit z nasazeného tempa závada na brzdách. V okruhu ruční brzdy se vytvořil tlak a neustále nám brzdily zadní kola. Takto jsme projeli poslední čtyři kilometry vložky. Ze "stopky" RZ jsme už bez nezbytné opravy neodjeli, zadní kola prostě stála. I přes tyto problémy jsme se po druhé vložce drželi na čele skupiny A1, soupeři však nebyli vůbec daleko.

Po servisní pauze následoval první průjezd náročnou šotolinovou zkouškou. Na té se nám nepodařilo navázat na tempo z úvodu druhé RZ a posádka David Kovář – Tomáš Preisler z našeho náskoku umazala více než tři vteřiny. Čtvrtá rychlostní zkouška byla však již z naší strany lepší a před posledním servisem jsme drželi první místo ve skupině A1. Do poslední sekce jsme nastupovali s cílem udržet vedoucí pozici a nepřipravit se hloupou chybou o vypracovaný náskok. To se nám nakonec podařilo a poslední – šestou zkoušku soutěže považujeme za nejlépe zajetou z celého závodu. Náš náskok se nám zde podařilo téměř zdvojnásobit. Vítězství ve třídě A1 znamenalo současně také šestou příčku v absolutním pořadí. Druhá ve třídě skončila posádka týmu Rally Sport Kovář ve složení David Kovář – Tomáš Preisler, třetí pak skončili Jakub Urban se Zdeňkem Exnerem.


Foto: Anna Klápšťová

Na výsledku z Orlických hor má podíl mnoho lidí, nejvíce bych pak chtěl poděkovat svému spolujezdci Kubovi, nejen za tradičně bezvadně zvládnutou navigátorskou roli, ale také za přípravu nového motoru po loňské nešťastné Rally Liberec. Velké poděkovaní pak patří i dalším členům týmu, kteří se zapojili do naší účasti na Rally Orlické hory, předně pak Mamce a Bráchovi.

Za celý tým děkujeme také pořadatelům, kteří i přes určité problémy v organizaci zaslouží uznání za to, že v této těžké době připravili pro posádky velmi zajímavou soutěž, ale také všem soupeřům za krásné souboje a bezvadnou atmosféru při závodech. Další soutěží, kterou máme v našem kalendáři, je za nedlouho konající se Rally Hořovice.

Onboard, RZ5:

Komentářů celkem: 5
30. 4. 2013 07:311
0 0
Jo, tak takhle se má jezdit s favoritem... smajlík Gratulace k výkonu i výsledku!
30. 4. 2013 14:162
0 0
Kluci jsou fakt šikovní! Chtělo by to nějakýho hledače talentu, tohle ke dobrá karta!!
1. 5. 2013 12:013
0 0
Hoši,hoši,nějak Vám to rychle utíká....
No a to šestý místo v absolutním pořadí mezi těma dravcema,je fakt dost dobrý!
Už se na Vás těším v Hořovicích!Tak mnoho zdaru!
1. 5. 2013 13:304
0 0
Tak na tuhle posádku jsem vždycky čekal. Opravdu bylo na co koukat! smajlík
Ještě asi 3 posádky jely pěkně a neprodávaly zatáčky.
3. 5. 2013 08:055
0 0
Hoši maj především výborné auto smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!