Wechselland Rallye – komentář

Zajímavou podívanou letos nabízí kromě absolutního pořadí i druhá divize pro vozy s jednou poháněnou nápravou.

Rakouskou soutěžní scénu v posledních letech ovládnul duel dvou jezdců, kteří jsou od sezóny 2011 na prvních dvou příčkách takřka k neporažení. Před dvěma roky skončila sezóna premiérovým titulem Beppa Harracha, vloni si pro další triumf dojel rakouský matador Raimund Baumschlager. Letos začal sezónu lépe znovu pilot Škody Fabia Super 2000, po dvou vyhraných soutěžích se ovšem na té třetí z vítězství radoval jeho soupeř za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Za bronzem zatím úspěšně směřuje Gerwald Grössing, který poslední dvě rally dokončil se svým Lancerem EVO IX R4 hned za zády dominující dvojice.

Zajímavou podívanou letos nabízí kromě absolutního pořadí i druhá divize, ve které si to mezi sebou rozdávají borci ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V posledních dvou soutěžích se z vítězství radovali piloti Citroënů DS3 R3T, Achim Mörtl a Peter Ebner. První jmenovaný se po několik let trvající závodní pauze vrátil do soutěžního vozu a hned z toho bylo v Rebenlandu vítězství. V třetím podniku si trochu zavzpomínal na rok 2000, kdy si připsal velké množství havárií. Z triumfu se tak radoval Ebner s druhou DS3 a na druhé místo znovu odsunul pilota konkurenčního Suzuki Swift Super 1600 Michaela Böhma.

Pro čtvrtou letošní rally jej v týmu Suzuki Austria doplnil ještě Martin Zellhofer s druhým Swiftem a oba se od druhé zkoušky ujali vedení v druhé divizi. Na konci první etapy, kterou tvořily dva průjezdy dvěma polokruhovými úseky, za nimi ale třetí Ebner zaostával jen o 5,4 sekundy. Jezdci Suzuki si pak byli ještě blíže, když Böhm vedl pouze o dvě desetiny. Druhý den pak Zellhofer za svým kolegou postupně zaostával, ale druhou příčku si i nadále udržoval. V devátém testu bohužel přišla ošklivá havárie do stromu, která se neobešla bez zranění posádky. Ze hry v sobotu vypadnul i Mörtl, který tentokrát na nejrychlejší trojici neměl a držel se až překvapivě vzadu. O body se nakonec připravil vylomením kola. Vítězství tentokrát každopádně už připadlo Suzuki, za jehož volantem seděl Böhm.

Soutěž s centrem ve městě Pinggau před letošním vydáním přišla o hlavního sponzora, firmu Bosch, což organizátorům značně zkomplikovalo její přípravu. Willi Stengg pořádající tento tradiční rakouský podnik udělal všechno možné a svou soutěž zachránil. Na jejích tratích si pak odbyl své první letošní vystoupení, které zakončil na pěkném čtvrtém místě. K tomu mu výraznou měrou dopomohly problémy Krise Rosenbergera, který chyboval a navíc u svého VW Polo Super 2000 ohnul výfuk. Třetí letošní start a třetí umístění na třetí příčce, taková je po Wechsellandu statistika Grössinga. Soutěž nejlépe rozjel Baumschlager, který opanoval všechny čtyři zkoušky prvního dne a vybudoval si náskok 14,9 sekundy na Harracha. Pilot Mitsubishi ovšem hned v sobotu ráno zatroubil k ohromnému útoku a během čtyř testů snížil své manko na pouhou polovinu sekundy! Konkurent za volantem Fabie na to okamžitě zareagoval, připsal si tři dílčí vítězství za sebou a do dlouhé závěrečné zkoušky šel s náskokem 9,3 vteřiny. Oba borci ještě museli zdolat dlouhých 33 kilometrů a na polookruhové zkoušce je navíc čekalo předjíždění pomalejších soupeřů. Harrach dal do závěru vše, ale kvůli potížím s pneumatikami nemohl útočit zcela naplno a tak se nakonec musel před svým soupeřem Baumachlagerem o 7,8 sekundy sklonit.

Stav šampionátu: 1. Baumschlager 76, 2. Harrach 70, 3. Grössing 48, 4. Rosenberger 40, 5. Kopecký a Zupanc 20

Pro detailnější konečné výsledky zavítejte na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!