Pirelli Richard Burns Foundation Rally – komentář

Začátek nového ročníku BRC ve znamení značkového poháru francouzské značky Citroën.

Kalendář britského mistrovství se před letošní sezónou rozrostl na sedm podniků, když jeho řady po osmi letech znovu rozšířil podnik ve Skotsku. Úvod ročníku měla obstarat soutěž v severním Walesu, která ale musela být kvůli obrovským přívalům sněhu zrušena. Původně se uvažovalo o jejím přesunu na jiný termín, ovšem žádný vhodný nakonec nebyl nalezen a letos se Rally North Wales nakonec neuskuteční. Ještě před samotným startem se tak letošní mistrovský kalendář znovu zúžil na šest podniků. Tím prvním se o tomto víkendu stala Pirelli Rally odehrávající se na lesních zkouškách v Kielderu.

Britská federace vloni provedla revoluční změnu, když umožnila bojovat o titul v hlavní klasifikaci pouze posádkám s dostupnějšími vozy s jedinou poháněnou nápravou. Tento experiment se ale hrubě nepovedl, když pouze v jediném případě počet startujících posádek v klasifikaci BRC překročil třicítku. Do závěrečné soutěže v Yorkshiru navíc přijelo o body do britského mistrovství bojovat pouhopouhých dvanáct dvojic. A situace se příliš nezlepšila ani během zimní přestávky, když na start úvodního podniku dorazilo sedmadvacet vozů. Kromě toho, že tato změna nic nepřinesla po kvantitativní stránce, očekávaná pestrost pole se rovněž nekoná. Ovšem pokud představitelé mistrovství chtěli z BRC udělat značkový pohár Citroënu, pak rozhodně nešlápli vedle.

Vloni se Citroën DS3 R3T ukázal jako nejlepší nářadí, takže není divu, že se pro tuto techniku letos rozhodlo hned dvanáct posádek. Pokud se ve startovní listině Pirelli Rally podíváme na první jedenáctku, nic jiného než DS3 tam neuvidíme. V konečných výsledcích pak tyto stroje ovládly pět nejvyšších postů. Naštěstí pro diváky se během každého podniku BRC startovní pole rozděluje na několik dalších kategorií, kde se mohou těšit na historiky nebo také speciály WRC. Nudou tak u rychlostních zkoušek naštěstí neumřou. V Kielderu mohli navíc jako první na světě vidět v akci přímo v poli Ford Fiesta R5, za jehož volantem se představil vítěz loňské WRC Academy Elfyn Evans. Evans startoval v hodnocení National B, jehož posádky absolvovaly pouhé tři testy. Z nich pilot Fiesty R5 jednu vyhrál a ve zbylých ztratil dohromady sedm minut. Jednalo se však o testování a nastavování nového speciáu, takže těžko zatím soudit z časů jeho skutečnou konkurenceschopnost.

V rámci hlavního pole BRC se o přední příčky odehrál očekávaný souboj jezdců s Citroëny. Do DS3 R3T přesedlal loňský účastník šampionátu za volantem Škody Fabia R2 Jukka Korhonen a hned z toho bylo vedení v soutěži po první absolvované zkoušce. Finský mladík zvítězil i v dalších dvou zkouškách a jeho náskok se už přiblížil ke čtvrtminutě. Teprve v RZ 4 se podařilo kontrovat druhému Alastairu Fisherovi s další DS3, který ovšem ze svého manka umazal pouhé tři desetiny. Následně Ira postihnul defekt, který jej nekompromisně srazil na třetí pozici za dalšího jezdce Citroënu Toma Cavea. Korhonenovi tato soupeřova smůla vynesla komfortní náskok takřka celé minuty. Souboj o druhou příčku nakonec rozhodnul další defekt, ten se pro změnu objevil na voze, který pilotoval Cave. Stříbro tak nakonec přeci jen ukořistil Fisher, zatímco první finské vítězství v BRC od roku 2003 zaznamenal Korhonen. Až na šestém místě se do cíle propracoval pilot, který soutěž neabsolvoval s Citroënem DS3 R3T. Jednalo se o Nora Steva Roklanda pilotujícího Ford Fiesta R2, který zaznamenal vítězství v kategorii BRC Rally Two.

Konečné výsledky tohoto britského podniku si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Stav britského šampionátu: 1. Korhonen 20, 2. Fisher 18, 3. Cave 16, 4. Greer 15, 5. MacCrone 14, 6. Røkland 13

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!