7. 5. 2013 12:42 − 2551× − 0

Prvenství v dámském poháru i v soutěži o nejdelší skok

Dubnové „turné“ týmu LB Trans Racing pokračovalo v krátkém sledu za sebou dvojicí závodů, které provázela nepřízeň počasí.

Dubnové „turné“ týmu LB Trans Racing pokračovalo v krátkém sledu za sebou dvojicí závodů, které provázela nepřízeň počasí. Zimní obutí už sice po Rally Vrchovina zůstalo v dílně, výbava mokrými či přechodnými pneumatikami se však na obě soutěže ukázala být nutností.

Na Rally Šumava se do kokpitu závodního renaultu po třech měsících vrátila Martina Daňhelová, která v pauze po Jänneru dvakrát úspěšně okusila konkurenční stroj týmu Martina Rady. A byl to právě hustopečský soutěžák, jenž se v okolí Klatov ukázal být pro Martinu a jejího tátu Vlastimila nečekaně vyrovnaným soupeřem. Martina na „velké“ soutěži ještě nikdy nebyla mistrovské posádce tak blízko. Její výkon je o to cennější, že se tak dělo na mokré vozovce a na náročných klatovských „erzetých“, prověřených více než čtyřicetiletou historií šumavské soutěže. „Při tréninku se konečně dostavilo jaro a krásné slunečné počasí nás doprovázelo až do pátečního odpoledne. Avšak s blížícím se slavnostním startem se obloha začínala zatahovat a začaly padat první kapky. Loterie s volbou pneumatik mohla začít. Na první erzetu jsme vyjeli se slickama, což se hned po výjezdu ze servisu ukázalo být nešťastnou volbou. Déšť nabíral na síle a vytrvalosti a postupně bylo jasné, že suchý asfalt na rychlostních zkouškách tentokrát neuvidíme. Páteční tratě v okolí Klatov nám nečekaně sedly a dokázali jsme chvilkami prohánět i zkušeného mistra Martina Radu. Až s příchodem tmy jsme zejména na známém Korábu začali ztrácet,“ zhodnotila první den vítězka třetí rychlostní zkoušky, která odcházela spát s minutovou ztrátou na první pozici.

Pro sobotní etapu byly vzhledem k velkým rozestupům karty rozdány. Martina si v okolí Vimperka hlídala stříbrný post a bez jakýchkoli potíží úspěšně protnula cílovou pásku. Po sečtení bodů ze Šumavy a z Jänneru se navíc mohla radovat z překvapivé vedoucí pozice v průběžném pořadí šampionátu. „Ve druhé etapě nám pořadatelé přichystali velmi náročné testy, mnohdy v lese na úzké cestě. Do sobotní etapy jsme vstoupili s jasným náskokem na třetího a minutovou ztrátou na prvního, a tak jsme zbytek závodu měli možnost věnovat bližšímu poznávání nového týmového renaultu, se kterým jsme startovali vůbec poprvé. Technika fungovala spolehlivě a s druhým místem jsme spokojeni,“ radovala se v cíli vítězka dámského poháru, která se v dresu LB Trans Racing Teamu opět objeví při své domácí Rally Český Krumlov.

Týden po Šumavě zamířila týmová kolona znovu do Čech, tentokrát na sever do okolí Hrádku nad Nisou. Rally Lužické hory měla bohužel stejné štěstí na počasí jako klatovská soutěž. Seznamovací jízdy sice proběhly za kouzelného jarního počasí, sobotní ráno však posádky probudilo deštěm a mlhou. Týmovou posádku, kterou pro sprintrally tvoří Vlastimil Daňhel a Lubomír Brtníček, tak od prvních kilometrů čekala jízda na přechodných pneumatikách. „Lehce řízlá media se ukázala jako dobře fungující volba a po první sekci dvou zkoušek bylo fajn dívat se, jak se naše posádka v silné konkurenci popelí na třetím místě,“ liboval si pilot, který si spolu s dcerou Martinou (tentokrát za volantem hustopečské alfy) na druhé RZ dokonce připsal historicky první rodinný double.

Soutěž byla pro tým rozjetá slibně, přemíra snahy však bohužel vyústila v několik chyb. Nejprve na třetí zkoušce při nevydařeném průjezdu odbočením ztratili Vlastík s Lubošem minutu a nedlouho poté, při dohánění časového manka, se na pátém testu dopustili osudového přehmatu. Stejně jako řadu dalších překvapil i je zrádný „nakopávák“ u dálnice, na kterém v prvním průjezdu předvedla divoký let Pavlína Tydlačková. Posádka renaultu její akrobatický kousek dokonce ještě překonala a po tvrdém kontaktu se svodidly nebyl vůz schopen další jízdy. „Hned na první vložce druhé sekce jsme špatně odbočili a při rychlém řazení zpátečky jsme utrhli uložení převodovky, což se následně projevilo na opatrné jízdě v následující RZ. Do páté RZ jsem vstoupil s odhodláním i přes poruchu trošku přidat, což se dařilo až do krásného veleskoku na odbočení u dálnice, kde jsem i vinou špatného rozpisu a špatné stopy svou snahu korunoval přistáním na svodidle, ohnutým ramenem levého předního kola a odstoupením. Na Kopné musím složit reparát,“ shrnul události osudné sekce Vlastimil Daňhel.

Třebaže po úvodním nadšení z výborných časů zavládlo v týmovém zázemí zklamání, našel šéf týmu Lubomír Brtníček na účinkování v Lužických horách i nezpochybnitelná pozitiva. „Je vidět, že se sžíváme jak my s Vlastíkem, tak i Vlastík s cliem, dokazovaly to časy z úvodních zkoušek v kvalitně obsazené osmičkové třídě. Výhoda přepáleného skoku a následného odstoupení alespoň spočívá v propagační stránce, neboť jsme se díky tomu dostali do většiny fotogalerií ze závodu,“ usmíval se spolujezdec a majitel týmu v jedné osobě.

Nyní stojí před týmovými mechaniky úkol opravit poškozený vůz a připravit techniku na vrchol rallysprintového seriálu, který se odehraje 11. května v okolí Slušovic. Na startu populárního Rallysprintu Kopná nebude chybět stabilní týmová dvojice Vlastimil Daňhel – Lubomír Brtníček, ani druhá posádka, která se objeví nově ve složení Jan Lunga – Ondřej Koubek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!