JiTka na Kopné zakopla a je z ní téměř WRaCk

Domácí Rallysprint Kopná měl být jedním z vrcholů sezóny 2013 i pro vsetínský JT Rocksteel Rally Team a nutno říci, že se jím opravdu stal.

Domácí Rallysprint Kopná měl být jedním z vrcholů sezóny 2013 i pro vsetínský JT Rocksteel Rally Team a nutno říci, že se jím opravdu stal. Bohužel však v naprosto opačném smyslu.

Vše vypadalo zpočátku krásně. Ideální letní počasí v pátek před startem jen dokreslovalo pohodičku a dobrou náladu domácího závodu. Přes noc se však přihnaly mraky, které s sebou přinesly nejen tolik neoblíbený déšť, ale také pořádnou porci smůly. Tím největším smolařem se stal Jaromír Tomaštík, respektive Jaroslav Vrečka. Po jakémsi takém úvodu přišla naprosto studená sprcha, která ale na štěstí v neštěstí dopadla velmi dobře, co se zdraví obou borců týče.

„Závod začal docela v klidu, kromě na Kopné tradičně zamlženého okna. Bohužel ale na další sérii RZ jsme obuli úplně mokrá kola v očekávání, že bude hodně pršet, protože radary tomu napovídaly. To se ale nestalo, takže díky prokaučované volbě pneumatik jsme se propadli po erzetách 3 a 4 pořadím dolů. Na Kameňáku jsme chtěli zkusit zatáhnout, protože charakter rychlostky našemu obutí víc vyhovoval. Asi 1,5 kilometru před cílem jsem ale v rychlé pasáži zatáček přijel do jedné z nich až příliš rychle, dostali jsme se mimo stopu na bordel a naši milovanou JiTušku jsme opřeli o dva stromy a skončili na střeše. A poničili jsme jí asi natolik, že jsme jí připravili zřejmě konec její závodní kariéry. A své asi taky,“ říká smutně Jarda Tomaštík.

„Nyní nás čeká mnoho práce a velké kalkulování, abychom se mohli rozhodnout, jak dál. V nejbližších dnech a týdnech se poradíme s Prodrive, jestli i za cenu nové originální karosérie lze JiTušku ještě nějak oživit a uvést jí do její původní krásy, nebo jestli se už ta holka na závodní tratě nikdy nevrátí. Ztráta JiTušky bolí, ale nejdůležitější je, že spolujezdec Jarda Vrečka je v pořádku. Dnes byl propuštěný z nemocnice, protože se naštěstí ukázalo, že nemá žádná vážná zranění a že je v pořádku,“ oddechuje si nejzkušenější člen JTRT.

V tuto chvíli tedy začíná záchranná mise za JiTku, což bude zřejmě běh na dlouhou trať. JT Rocksteel Rally Team však jede dál a s ním i jeho další členové. Jedním z věrných vojáků v poli je i zlínský pilot Tomáš Růžička. Ten startuje pravidelně ve velkém mezinárodním mistrovství, ale svůj domácí podnik sprintrally si ujít nenechal. Stálým mitfárou Tomáše je Jarda Novák. Ten ale pro změnu startuje ve sprintech vedle Mirka Jakeše, takže do čtrnáctkového subaru usedl poprvé Richard Nesvadba. Ostřílený borec na minulém sprintu dokázal velmi pomoci i Olze Lounové, tak proč nepředat nějaké zkušenosti i Tomáši Růžičkovi. Dvojici bohužel z kaje závodu poznamenal defekt, ale jinak šlo vše na pohodu.

„Kopnou jsem pojal především jako test před dalším mistrákem v Českém Krumlově. Jarda je na sprinty obsazený, a tak jsem startoval s novým spolujezdcem Richardem Nesvadnou, který se nám osvědčil v rámci JTRT už na předchozím závodě v Lužických Horách. Hlavním cílem tedy bylo nastavení podvozku a hlavně test mezinápravy, která nás trochu pozlobila na Šumavě. Podmínky byly nesmírně těžké, hodně pršelo a také to velmi to klouzalo. Začali jsme tedy opatrně, ale přesto jsme na dvojce chytli defekt pneumatiky a hodně ztratili. Tím pádem pro nás postrádalo smysl ostře závodit, a tak jsme si zbytek soutěže užívali. Před závodem mě Jaromír Tomaštík prosil, ať dovezu auto do cíle celé, aby si mechanici odpočali, tak jsem to splnil, ale bohužel jemu se to nepovedlo, což mě hrozně mrzí a věřím, že to nějak chlapi zvládnou. Musím pochválit Richarda, spolupráce s ním klapala perfektně a určitě jeho služeb využiju, pokud bych někde na nějakém sprintu ještě startoval a pokud by s ním samozřejmě nejela Olga. Takže díky Richardovi, mechanikům i celému týmu za pěkný, i když ne úplně šťastný závod,“ komentuje svůj první letošní spritový počin Tomáš Růžička.

Na trať asi nejtěžšího a jezdecky dost možná nejoblíbenějšího sprintu se vydal i Zdeněk Pokorný. Ten letos předvádí smyky s Pepou Králem a Subaru Impreza N12. Mokro, štěrk a bláto na trati – to jsou pro jeho divokou jízdu téměř ideální podmínky. Ale ani on nakonec nebyl stoprocentně se závodem spokojený. „Na závod, který máme rádi, jsme přijeli s nadšením. Hodně jsme se těšili, vždycky se nám tu dařilo. Letos tedy nebylo nic moc počasí. Vše nám fungovalo, ale to ještě neznamená, že výkon bude optimální a že se bude dařit. Takže to bylo takové rozpačité. Závěr soutěže byl pro nás navíc poznamenaný nepříjemnou nehodou Jardy Tomaštíka, takže jsme pochopitelně i my hodně zvolnili. Jsme moc rádi, že jsou oba v pořádku a že nehoda nemá žádné větší následky, než jen plechy. To je nejdůležitější,“ říká závěrem Poky.

JT Rocksteel Rally Team teď čekají dvě náročné cesty. Tou první je oprava ex-továního vzácného kousku z dílen Subaru World Rally Teamu, tou druhou pak další účast v obou seriálech mistrovství ČR. V Českém Krumlově zastoupí JTRT Tomáš Růžička, v Krkonoších pak sestava bude opět početnější, i když s největší pravděpodobností bude absentovat Jarda Tomaštík. V jednání je i účast jedné zajímavé posádky na RallyShow na Czech Ringu v Hradci Králové, která se koná paralelně s krkonošským sprintem.

Komentářů celkem: 3
13. 5. 2013 20:411
0 0
Samozřejmě, že nejdůležitější je zdraví posádky. Ale i všichni tady cítíme, že to WRCo je také něco "živého" a že mu přejeme uzdravení...
13. 5. 2013 21:092
0 0
nadpis jako od kuřete. obsah je dost pesimistický, byť s dobrým koncem pro oba členy posádky a otevřeným pro JiTku. věřím, že Jaromír udělá vše pro to, aby ji oživil a že nám ji ještě předvede smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!