18. 5. 2013 11:17 − 2835× − 0

Martin Búš startoval na Rally Saturnus

Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí.

Jezdec týmu Roto Plzeň Martin Búš se po úspěšně absolvované Šumavě opět vydal na rally do zahraničí. Tentokrát se postavil na start závodu ve Slovinsku – Rally Saturnus. Po delší době na sedadlo spolujezdce vedle Martina usedl jeho otec Josef Búš. Jak už je letos zvykem, závodili se Subaru Impreza WRX STI. Pár minut před administrativní přejímkou dostala posádka novou zprávu. Dozvěděla se, že byla zařazena do reprezentace České republiky. Z tohoto důvodu se kluci na poslední chvíli přihlásili do evropského poháru. To také znamenalo povinnost jet nové pneumatiky dle pravidel FIA 2013. Martin Búš se v rámci tohoto poháru objeví na startu rally v Českém Krumlově, Hustopečích, na Rally Bohemia a možná přibude ještě nějaká zahraniční soutěž.

Seznamovací jízdy posádka prožívala v klidu. Až na jeden průjezd, když ji místní obyvatelé do cesty pokáceli strom a všichni museli čekat, než se překážka odklidí. Počasí bylo jako přes kopírák z většiny letošních závodů. Při trénování svítilo slunce a na závod pršelo. „Tratě zde byly hodně technické, byl to náročný závod. Převládal hodně kluzký asfalt,“ popsal trať ve Slovinsku Martin Búš.


Foto: Martin Búš

V pátek byla na programu jen městská superspeciálka, která se jela na mokru. Opravdový závod začínal až v sobotu ráno. V prvních dvou rychlostních zkouškách sobotního dopoledne si posádka připsala 7. a 9. čas v evropském poháru. „ Do čtvrté zkoušky, která měřila 29 km jsme vstupovali na druhém místě ve třídě. Naši soupeři byli hned za námi. Asi po deseti kilometrech jsme dojeli auto, které mělo technickou závadu. Dlouho nás neviděl a nepustil před sebe. Když se nám ho podařilo předjet, následovala pasáž, která mi hodně seděla. Chtěl jsem trochu zatáhnout a ztrátu zmenšit. Jenže v jedné zatáčce se změnil typ asfaltu, který jsme neměli poznačený v rozpise a auto sklouzlo mimo trať. S vytahováním nám pomohli diváci, ale ztratili jsme několik minut. Divákům patří naše velké díky,“ podělil se o krušné momenty Martin Búš. V servise mechanici zkontrolovali auto, které bylo po výletu mimo trať naštěstí v pořádku a posádka mohla pokračovat.

Od soboty provázely posádku technické problémy. Nejspíš byl problém v elektrice. Díky tomu se na subaru přehřívalo turbo a to pálilo manžetu na poloose. Způsobovalo to velké vibrace pravého předního kola při rychlosti větší než 80 km/h. Nikdo z posádky nevěděl co se děje. Mechanici v servise poloosu vyměnili, ale po chvíli se předchozí problémy objevily znovu. V rámci možnosti Martin s taťkou sobotní etapu dokončili.

Na první nedělní rychlostní zkoušce posádka zajela skvělý 5. čas. Bohužel ke konci druhého měřeného testu přestalo fungovat turbo. Posádka tedy zamířila do servisu, kde odstoupila. „Museli jsme odstoupit, ale závod to byl pěkný. Když vše fungovalo jak mělo, zajížděli jsme pěkné časy. Chtěl bych poděkovat mechanikům za bleskovou práci v servise, celému týmu Roto Plzeň za uskutečněný start a Jindrovi Štolfovi za odbornou konzultaci mé jízdy,“ dodal Martin Búš.

Dalším závodem, kde se Martin objeví, bude Rallye Český Krumlov, který se odehraje ve dnech 24. – 26. května.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!