Rychlý pekař na Kopné stříbrný

Martin Březík s Markem Omelkou na domácí Kopné konečně protrhli letošní porci smůli a dojeli si pro velice slušný výsledek.

V rámci letošního rallysprintu Kopná se v početném startovním poli představila i pro letošek nově sestavená posádka Martin Březík – Marek Omelka sedlající Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Loňská epizodní spolupráce na Vsetíně se oběma tak zalíbila, že se rozhodli spolu absolvovat celý šampionát v jednodenních soutěžích.

Na úvodní zasněžené Vrchovině se Martin s Markem hned na druhé erzetě ocitli v příkopě po vcelku nevinně vypadajícím průjezdu levou zatáčkou. „V té zatáčce auto sklouzlo víc, než jsme čekali, a i když se to Martin snažil vybojovat, nepovedlo se,“ svěřil se pár chvil po odstoupení smutný navigátor. Nepoškozený Lancer si ustlal na břichu a bohužel se posádce nepodařilo vyjet zpátky na trať. Po Vrchovině se posádka plna elánu vrhla na tentokrát zmoklé Lužické Hory. Tady si ovšem slabší chvilku vybral mimo posádky i vůz. Špatně napsané místo při tréninku mělo za následek chybné odbočení v první rychlostce a ztrátu přes půl minuty, což se na sprintu dohnat téměř nedá. Po lepších výkonech na druhé a třetí RZ přišla osudová čtverka, kde u pekařského Lanceru praskla řadicí hřídelka a byl konec. Proto i po druhém závodě zela na bodovém kontě Martina a Marka nelichotivá nula.

Není se tedy co divit, že na domácí podnik se oba velice těšili. „Kde jinde by se to mělo zlomit, než na Kopné, kterou tak dobře znám. Na start se moc těšíme a pevně věříme, že si to užijeme a třeba z toho ve finále bude i nějaký ten hezký výsledek,“ nechal se slyšet nejrychlejší pekař republiky Martin Březík. Již z nabité startovní listiny bylo jasné, že o vítězství budou bojovat vozy WRC, kterým sekundovala smečka devíti speciálů S2000. Ovšem i seznam přihlášených jezdců s produkčními auty dával tušit velké souboje.

Ani potřetí se letos ve sprintech nejelo na čitelném povrchu kvůli nočnímu dešti a osychajících ranních erzetách. Bylo jen otázkou času, kdy opět začne naplno pršet, proto zase hrál velkou roli výběr vhodných pneumatik. Posádka Lanceru se startovním číslem 17 nakonec zvolila řezaný slick, což se ukázalo jako správná volba. Již od začátku všem ujel talentovaný Mirek Jakeš, který za sebou nechal i velké množství teoreticky rychlejších speciálů. Martin s Markem se ovšem k radosti mnoha fanoušků u trati prezentovali velmi sebevědomým výkonem, který od začátku znamenal umístění kolem hrany první desítky absolutně. Hlavním byl ovšem souboj o stříbro ve třídě 3. Tady chlapi od začátku tahali za delší konec v souboji s překvapením sezony Robertem Kořítskou nebo třeba zkušeným závodnickým všeumělem Lumírem Firlou. Martin Březík s Markem Omelkou dokázali oběma soupeřům postupně ujíždět. Na startu RZ7 Martinovi zhasnul motor a nechtěl naskočit. Jezdec tuto chybu vzal na sebe, ale ztrátu vydobytých pozic to naštěstí neznamenalo. „Byla to moje chyba, ztratil jsem koncentraci. Možná tomu dopomohla i chybka Roberta Kořistky, který startoval před námi a já si řekl, že to vlastně můžu tak nějak v klidu dojet,“ komentuje zápletku Martin. Již před poslední RZ bylo víceméně jasné, že když se něco nesemele, dojede si na domácí soutěži tato dvojka pohodářů pro velký úspěch, kterým poháry za druhé místo v „trojkách“ určitě jsou.

foto: Jakub Marcoň

„Měli jsme s Martinem správný odhad na volbu pneumatik, která byla důležitá v prvních zkouškách, poté už se za deště jelo samozřejmě na mokrých,“ odkrývá faktor vedoucí k úspěchu spolujezdec. „Spolupráce s Markem fungovala výborně. Celkově musím říct, že atmosféra na Kopné byla krásná a pohodová a tato pohoda se na nás pozitivně podepsala. To jde vcelku vidět i na výsledku, ne?“ vyjádřil se v cíli spokojený Martin Březík.

Závěrem nezbývá než poděkovat fanouškům u trati a partnerům týmu a všechny pozvat k rychlostním zkouškám dalšího sprintu, kde se trojice Martin – Marek – Lancer představí. Tím bude náročný podnik v Krkonoších, který se pojede o druhém červnovém víkendu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!