Elegantní řešení krize řízenou otočkou – by Semerád rally

Již v tiskové zprávě z úspěšného startu na Rally Prešov se objevila zmínka o řízených hodinách na RZ 1 této soutěže.

Již v tiskové zprávě z úspěšného startu na Rally Prešov se objevila zmínka o řízených hodinách na rz 1 této soutěže. Josef Semerád s Radovanem Moznerem, posádka startující v barvách PEVA racing tímto manévrem ušetřila drahocenný čas, potěšila mnoho přihlížejících diváků a koneckonců pobavila i posádku samotnou.

Konečné umístění této posádky – 1. místo v kategorii produkčních vozů bylo ve velké konkurenci zaslouženě vybojované.

"Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst," uvedl k situaci sám jezdec.

Video dáváme ke shlédnutí široké veřejnosti i jako důkaz toho, že piloti rallysportu jsou opravdu lidé, kteří své řemeslo znají, dělají ho s hlavou chladnou a nejsou to blázni, kteří se řítí bezhlavě mezi stromy bez špetky zodpovědnosti.

Komentářů celkem: 63
26. 5. 2013 17:40 Upraveno 17:48
0 0
Rebbyman, navrhuju tykání,jak je tady běžné, o.k.?smajlík
Jinak, nikoho jsem nechtěl urazit, či urážet. Jenomže tady v diskuzích se "fňuká" každou chvíli nad kde čím. A když se nefňuká, tak se zase pomlouvá...třeba "oblíbencem" je letos pravidelně Prokop. Nebo vyloženě uráží a nejoblíbenější jsou "naši" a FIA. A já už na začínám být lehounce alergický... zvlášť po tom, co jsem v posledním cca roce potkával mnoho lidí, kteří by si opravdu mohli naříkat na nepřízeň osudu, ale nesou to statečně a bojují...
Jinak co se týče Hans. Přestože se to už probíralo horem dolem, myslím, že mnoho lidí to zajímá a jasno v tom nemají. A nejsou to podle reakcí jen lidi jako já, kteří se aktivně v rally neangažují.... viz tento poměrně nedávný článek s diskuzí(v té době jsem byl ještě v jiných sférách, takže jsem se k němu dostal až při našich polemikách): http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=20818&title=vaclav-pech-versus-hans-aktualizace
pačes: tak rád si to přečtu, když už jsem přelouskal zpětně i ty minulé články. Jen by mě zajímalo, kde by byl k nahlédnutí nějaký ten seznam poškozených lidí u nás, alespoň v podobě cca: jména mě nezajímají, ale druh zranění, situace-havárie-skok... osoba-muž-žena, cca věk, a zajímavá by byla i tělesná konstituce(bez urážky). Jen letmo jsem si všiml, že třeba Novikov používá páskového Simpsona, skoro průhledná a zralá Ilka klasický HANS s klasickými 6b.(snad jsem to z videa rozpoznal dobře). A taky by bylo dobré napsat, kde ve světě se to musí a nemusí používat. I to, kde jinde jsou s HANS problémy a jak se k tomu staví příslušné národní autority. Toto už jsem v této diskuzi několikrát dotazoval, ale zatím bez odezvy. Přitom si myslím, je to docela zásadní, jak případně spojit síly.... Hansem postižení všech zemí, spojte se! To je sice v nadsázce, ale myslím to vážně. Ono to zaznělo myslím už i dříve od jiných lidí... Pokud HANS je potvora, jak vyplývá, musí být problémy i jinde a bylo by dobré si zjistit, jak to řeší jinde, případně spolupracovat. Jasně, kdo na to má, koupí si supr sedačku, 8b. pásy a nový FHR a jede se dál. ALE jsou i ti, co na to nemají a pak ti dříve postižení.... Mějte se. smajlík
26. 5. 2013 18:49 Upraveno 18:49
0 0
No ona se tato zranění právě nevyhýbaji ani politům, kteří jezdí MS. Jen hledej v zemích Beneluxu a nebo v písečných dunách. Hlavní problém je v tom, že HANS je modelován a konstruován na poměrně přesný horizontální směr. Tak je i testován a zkoušen. Pokud ale skloubíš v rally obvyklé rány horizontálně vertikální, tak dochází k prapodivnému praskání bederních obratlů. Toto zranění v civilu způsobíš jednoduchým pádem na prdel. Když jsem se bavil docela nedávno s lékařem trauma týmu, tak docela rezolutně odmítnul toto zranění při autonehodě. "Snad jen pád z mostu by to mohl udělat." V běžném provozu ale NE. A světe div se v tak orámovaném a zabezpečeném rally autě se to děje. Proč?? Závěr si udělej sám. Pilotů v ČR je více jak 20.
26. 5. 2013 19:43
0 0
milín60:Nechci se opakovat :Ty úrazy byly hlavně po nárazu ze spodu a jen v pásech(které navíc se natáhnou) má tělo možnost se tlakům přizpůsobit.Ale Hans máš pevnou překážku pomalu přes celé ramena a tělo nemá kde se zkroutit,uhnout.Takže začni uvažovat logicky a hlavou a neber si "berličky" v podobě FIA a jejich "doporučení" které náš FAS bere jako "nářízené"!Já bych to nechal jako doporučené.Navíc jsou tam nevyjasněné okolnosti ohledně těch zranění.Zkus kontaktovat Z.Jandu alias Mr.Cimbu který už to dlouhodobě monitoruje a má i posudky od lékařů.Jenže jak dál?Byla petice a náš FAS je betonově nepřístupný.Vymysli tedy způsob jak tohle "heblo" obejít nebo nahradit za rozumné prašule a problém nebude.Malé třídy určitě nemají na to dát cca130000 za sedačky,pásy,"heblo" atd.Když to mají prachy na celou sezonu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!