23. 5. 2013 12:06 − 3411× − 63

Elegantní řešení krize řízenou otočkou – by Semerád rally

Již v tiskové zprávě z úspěšného startu na Rally Prešov se objevila zmínka o řízených hodinách na RZ 1 této soutěže.

Již v tiskové zprávě z úspěšného startu na Rally Prešov se objevila zmínka o řízených hodinách na rz 1 této soutěže. Josef Semerád s Radovanem Moznerem, posádka startující v barvách PEVA racing tímto manévrem ušetřila drahocenný čas, potěšila mnoho přihlížejících diváků a koneckonců pobavila i posádku samotnou.

Konečné umístění této posádky – 1. místo v kategorii produkčních vozů bylo ve velké konkurenci zaslouženě vybojované.

"Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst," uvedl k situaci sám jezdec.

Video dáváme ke shlédnutí široké veřejnosti i jako důkaz toho, že piloti rallysportu jsou opravdu lidé, kteří své řemeslo znají, dělají ho s hlavou chladnou a nejsou to blázni, kteří se řítí bezhlavě mezi stromy bez špetky zodpovědnosti.

Komentářů celkem: 63
26. 5. 2013 17:40
Upraveno 17:48
0 0
Rebbyman, navrhuju tykání,jak je tady běžné, o.k.?smajlík
Jinak, nikoho jsem nechtěl urazit, či urážet. Jenomže tady v diskuzích se "fňuká" každou chvíli nad kde čím. A když se nefňuká, tak se zase pomlouvá...třeba "oblíbencem" je letos pravidelně Prokop. Nebo vyloženě uráží a nejoblíbenější jsou "naši" a FIA. A já už na začínám být lehounce alergický... zvlášť po tom, co jsem v posledním cca roce potkával mnoho lidí, kteří by si opravdu mohli naříkat na nepřízeň osudu, ale nesou to statečně a bojují...
Jinak co se týče Hans. Přestože se to už probíralo horem dolem, myslím, že mnoho lidí to zajímá a jasno v tom nemají. A nejsou to podle reakcí jen lidi jako já, kteří se aktivně v rally neangažují.... viz tento poměrně nedávný článek s diskuzí(v té době jsem byl ještě v jiných sférách, takže jsem se k němu dostal až při našich polemikách): http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=20818&title=vaclav-pech-versus-hans-aktualizace
pačes: tak rád si to přečtu, když už jsem přelouskal zpětně i ty minulé články. Jen by mě zajímalo, kde by byl k nahlédnutí nějaký ten seznam poškozených lidí u nás, alespoň v podobě cca: jména mě nezajímají, ale druh zranění, situace-havárie-skok... osoba-muž-žena, cca věk, a zajímavá by byla i tělesná konstituce(bez urážky). Jen letmo jsem si všiml, že třeba Novikov používá páskového Simpsona, skoro průhledná a zralá Ilka klasický HANS s klasickými 6b.(snad jsem to z videa rozpoznal dobře). A taky by bylo dobré napsat, kde ve světě se to musí a nemusí používat. I to, kde jinde jsou s HANS problémy a jak se k tomu staví příslušné národní autority. Toto už jsem v této diskuzi několikrát dotazoval, ale zatím bez odezvy. Přitom si myslím, je to docela zásadní, jak případně spojit síly.... Hansem postižení všech zemí, spojte se! To je sice v nadsázce, ale myslím to vážně. Ono to zaznělo myslím už i dříve od jiných lidí... Pokud HANS je potvora, jak vyplývá, musí být problémy i jinde a bylo by dobré si zjistit, jak to řeší jinde, případně spolupracovat. Jasně, kdo na to má, koupí si supr sedačku, 8b. pásy a nový FHR a jede se dál. ALE jsou i ti, co na to nemají a pak ti dříve postižení.... Mějte se. smajlík
26. 5. 2013 18:49
Upraveno 18:49
0 0
No ona se tato zranění právě nevyhýbaji ani politům, kteří jezdí MS. Jen hledej v zemích Beneluxu a nebo v písečných dunách. Hlavní problém je v tom, že HANS je modelován a konstruován na poměrně přesný horizontální směr. Tak je i testován a zkoušen. Pokud ale skloubíš v rally obvyklé rány horizontálně vertikální, tak dochází k prapodivnému praskání bederních obratlů. Toto zranění v civilu způsobíš jednoduchým pádem na prdel. Když jsem se bavil docela nedávno s lékařem trauma týmu, tak docela rezolutně odmítnul toto zranění při autonehodě. "Snad jen pád z mostu by to mohl udělat." V běžném provozu ale NE. A světe div se v tak orámovaném a zabezpečeném rally autě se to děje. Proč?? Závěr si udělej sám. Pilotů v ČR je více jak 20.
26. 5. 2013 19:43
0 0
milín60:Nechci se opakovat :Ty úrazy byly hlavně po nárazu ze spodu a jen v pásech(které navíc se natáhnou) má tělo možnost se tlakům přizpůsobit.Ale Hans máš pevnou překážku pomalu přes celé ramena a tělo nemá kde se zkroutit,uhnout.Takže začni uvažovat logicky a hlavou a neber si "berličky" v podobě FIA a jejich "doporučení" které náš FAS bere jako "nářízené"!Já bych to nechal jako doporučené.Navíc jsou tam nevyjasněné okolnosti ohledně těch zranění.Zkus kontaktovat Z.Jandu alias Mr.Cimbu který už to dlouhodobě monitoruje a má i posudky od lékařů.Jenže jak dál?Byla petice a náš FAS je betonově nepřístupný.Vymysli tedy způsob jak tohle "heblo" obejít nebo nahradit za rozumné prašule a problém nebude.Malé třídy určitě nemají na to dát cca130000 za sedačky,pásy,"heblo" atd.Když to mají prachy na celou sezonu.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama