Búšovy naděje skončily v retardéru

Na start Rallye Český Krumlov nasadil tým Roto Plzeň opět Martina Búše navigovaného Jiřím Hovorkou s vozem Subaru Impreza WRX STi.

Na start Rallye Český Krumlov nasadil tým ROTO Plzeň opět Martina Búše navigovaného Jiřím Hovorkou s vozem Subaru Impreza WRX STi. Jejich cílem bylo postupně zrychlovat. „Proti loňskému ročníku přibylo kvůli větší bezpečnosti velké množství retardérů a rychlostní zkoušky se přesunuly více mimo vesnice. Tratě se nám tady moc líbí a už se těšíme na závod,“ řekl po seznamovacích jízdách Martin Búš. Martin s Jirkou startovali v Evropském poháru, proto dostali od pořadatelů přidělené startovní číslo 5. V pátek v poledne se posádka zúčastnila shakedownu na českobudějovickém výstavišti.

Odpoledne se už jelo naostro. Po čtyřech úvodních měřených testech byla posádka průběžně na 2. místě v Evropském poháru. „V poháru jsme museli jet na nových pneumatikách, ale ty zatím existují jen ve verzi na sucho. Mokrá směs ještě není. Stejné podmínky měl pouze Antonín Tlusťák, který rovněž startoval v Evropském poháru, jenže ten brzy odstoupil a my jsme se neměli s kým porovnávat. V první sekci moc nepršelo, tak to šlo. Zajížděli jsme slušné časy a bylo vidět zrychlení oproti minulé soutěži v Klatovech,“ vzpomíná mladý pilot Martin Búš. Na dalších třech rychlostních zkouškách začalo hustě pršet a pneumatiky se projevily v tom horším světle. „Noční rychlostky jsme jeli hlavně na jistotu. Nové pneumatiky mají zpomalit rally, ale závodit na nich s konkurencí, která jela klasické pneumatiky bylo téměř nemožné a deprimující. Jízda na vodě nebyla téměř vůbec čitelná. Proto jsme tomu přizpůsobili jízdu, nezapínali ALS a chtěli hlavně dojet do cíle. To se muselo na časech nutně projevit,“ podělil se o dojmy z nočních zkoušek Martin Búš.

Osudnou se pak pro Martina s Jirkou stala sedmá rychlostní zkouška. K jejímu konci přijeli do rychlé pasáže s retardérem těsně za jednou ze zatáček. V retardéru havaroval Rus Dmitriy Myachin startující s Renaultem Clio R3 o minutu dříve. Zablokovaný retardér plný diváků, kteří pomáhali vůz vyprostit, se objevil skutečně za zatáčkou na poslední chvíli. „Když jsem vyjel ze zatáčky a přímo ve stopě retardéru zahlédl lidi a světla od auta, měl jsem jen zlomek sekundy na rozhodnutí. Nikdo nás předem nevaroval. Cesta byla hrozně kluzká a tekla po ní voda. Riskovat v těchto podmínkách manévrování před diváky, kteří v prostředku ucpané tratě vyprošťovali auto po tmě, nebylo možné. Auto jsem strhl mimo trať. Celou situaci si můžete osvětlit na videu zde. Škody na karoserii nejsou téměř žádné, podvozek to ale odnesl pořádně,“ popsal kritický moment Martin Búš. Posádka sice zabránila střetu s diváky a ruskou posádkou, ale sama jen s velkým štěstím netrefila žádný strom v aleji. Pokračovat v závodě s poškozeným autem bohužel nemohla.


Foto: Archiv jezdce

Další soutěží, kde se tým ROTO Plzeň s Martinem Búšem měl objevit, byla německá Thüringen Rallye. Týden na opravu značně poškozeného podvozku ale nestačí, takže dalším vystoupením bude až Rally Hustopeče, které se pojedou 21. – 23. června.

Komentářů celkem: 4
27. 5. 2013 20:381
0 0
smajlík skvěla reakce a hlavně úsudek škoda poškození auta Čekal bych že před retardérem někdo ukáže. Asi by měl u těchto balikovejch slalomů ( jeste blbě za zatáčkou )někdo byt je velká pravděpodobnost že by se tam mohl někdo pohybovat nebo překážet takhle se s tím za daných podminek nedalo nic moc dělat Hodně štěstí v Hustopečích smajlík
Sob
27. 5. 2013 23:102
0 0
Bohužel i tohle se stává... Show must go on a v Hustopečích držím pěsti!
28. 5. 2013 12:263
0 0
Mikal:Klasickej případ jak to může dopadnout zrušením traťáků se žlutejma vlajkama v nebezpečných místech.Škodu má posádka a to je FAS a Rallykomisi fuk!!Zatím jde o plechy.Chybělo málo a odskákali to lidi.Až se to stane,tak to třeba začnou řešit ale to bude pozdě.A zase utrpí Rallye jako taková!!!smajlík
28. 5. 2013 15:104
0 0
Tohle mě znovu utvrzuje v tom, že pravidlo pro užití žluté vlajky je definováno BLBĚ. Teď o jejím užití musí rozhodnout ředitel RZ (nebo sutěže) a znamená de facto zrušení RZ. To je k ničemu. Trvá to hrozně dlouho a auto v retardéru, které je vyproštěno za minutu, přece není důvodem k rušení zkoušky. Jinými slovy - aktuálně není metoda, jak upozornit závodníka na nebezpečí na trati bez toho, aby se kvůli tomu zlouhavě komunikovalo. Vždyť ten pořadatel, co tam je, má rozum a vidí. Odmává dvě auta, ta ve stopce nahlásí jízdu pod vlajkou a dostanou přidělený čas (jako v případě, kdy staví u nehody). Nevím, co se tu řeší. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!