Bořivoj Chaloupka - eWRC.cz
30. 5. 2013 07:16 − 5467× − 15 0

Fotoarchiv B. Chaloupky – Teplice byly krásné a těžké

Bořek Chaloupka představuje unikátní fotografie z Rallye Sklo Union Teplice. Ti starší rádi zavzpomínají, mladí se poučí.

Když jsem na stránkách eWRC shlédl dobový film o Rallye Sklo Union Teplice ze sedmdesátých let minulého století a přečetl si zprávu, že se v Teplicích zase pojede, nedalo mi to a vyhrabal zase nějaké fotky. Jako vzpomínku na tu dobu. Ač se tak trochu považuji za „pamětníka starých časů“, nikdy jsem tuto skvělou filmovou reportáž neviděl a musím konstatovat, že je perfektní a moc mě potěšila. Navíc jsem zjistil, že jich existuje několik!

Jezdíval jsem do severočeského lázeňského města od roku 1979 prakticky až do předrevoluční doby. Ty nejúžasnější vzpomínky mám ale na moje první teplické soutěže, kdy jsem jako úplný amatér, podupával chladem po nocích při čekání na průjezd aut, všude chodil pěšky nebo jezdil vlakem a autobusem. Jako neznalý poměrů jsem propásl řadu skvělých momentů historie a možností, jak fotit a užít si atmosféru této náročné soutěže. Úžasná byla i osmdesátá léta, když po Krušných horách duněla auta skupiny B. Na eWRC už jsem před pár lety líčil své zážitky a tak se nechci opakovat. Ovšem do dnešních dnů mi není jasné, proč jsem třeba v roce 1979 fotil jen na diáky. Že bych někde ty černobílé negativy ztratil? Nebo jsem film vůbec neměl sebou? To dneska nevím, prostě mi to vypadlo z hlavy. Řada vzpomínek naštěstí zůstala. Tenkrát v tom lese v kopcích nad Teplicemi na blátivé šotolině jsem vůbec nevyfotil tovární stotřicítku Svatopluka Kvaizara! Neměl jsem totiž nataženou závěrku svého Zenita, zmáčl spoušť na prázdno a Sváťa jel takovou kládu, že než jsem ji znovu natáhl, byl pryč. Přitom to byl zážitek jako hrom! Ten hukot tovární stotřicítky v lese!

Tenkrát se startovalo na náměstí K. Marxe a pak u fotbalového stadionu, kde bývalo i ředitelství a tiskové středisko. Po celém městě stála soutěžní auta, všude se něco dělo. Před i za každou rychlostkou čekaly doprovody, aby se dolil benzin, přezulo nebo opravovalo. Lidi brali rallye jako součást života a zpestření všedních dní té doby. A to všechno pochopitelně podporovali nejvyšší mocipáni, i když je soutěžní auta asi vůbec nezajímala. Tak se podívejte na pár fotek, kdo na čem jezdil a jak to tenkrát vypadalo!


Teplice 1979 – Sivíka jsem stihl celkem pěkně


Teplice 1979 – tehdy slovenská špička C. Pacala


Teplice 1979 – žlutočerná stotřicítka na domácí půdě


Teplice 1981 – ve vojenské uniformě fotím extovární vůz Renault 5 Alpine


Teplice 1982 – premiéra s turbem Pavlíkovi moc nevyšla


Teplice 1982 – Z. Pipota na trati rychlostní zkoušky u Žalan


Teplice 1982 – barumácká stotřicítka v časovce


Teplice 1983 – do noci startuje L. Křeček


Teplice 1983 – i po rozednění se tvrdě bojuje


Teplice 1983 – jedna hodina po půlnoci a soutěž je v plném tempu


Teplice 1983 – M. Lank


Teplice 1983 – ozdoba startovní listiny- Renault 5 Alpine


Teplice 1983 – Sváťa Kvaizar chystá stotřicítku na přejímku


Teplice 1983 – u nádraží v ČK Dubí zastavuje posádka Arazim-Šedivý


Teplice 1983 – Pavlík – barvy na diáku za roky trochu povadly


Teplice 1983 – Schreiner-Varga


Teplice 1983 – T. Hank před soutěží


Teplice 1983 – uzavřené parkoviště u fotbalového stadionu


Teplice 1983 – Vašek Blahna vyráží na trať soutěže


Teplice 1984 – M. Zapadlo za volantem VW


Teplice 1984 – Pavlíka zpovídá v cíli RZ L. Hlávka


Teplice 1984 – Vodehnal nikdy svého mosviče nešetřil


Teplice 1985 – Hahnel v časové kontrole


Teplice 1985 – slušovický Agroteam využíval vypiplané žigulíky


Teplice 1985 – to je krásný průjezd vracáku


Teplice 1985 – jičínská posádka zdolává jedno z náročných míst rallye


Teplice 1986 – Jirka Sedlář proháněl i fabriku


Teplice 1986 – P. Hambálek z olomouckého Sigma teamu


Teplice 1987 – na jedné z posledních Teplic se Pavlík předvedl v audině

Komentářů celkem: 15
30. 5. 2013 07:47
0 0
Krásné fotky smajlík nevíte někdo kde by dal shléhdnout film o Rallye Sklo Union Teplice? Hledal jsem skoro všude a nenašel, díky
30. 5. 2013 08:05
0 0
Díky moc, prohledal jsem celý videoportál smajlík
30. 5. 2013 08:10
0 0
super fotky smajlík snad se někdy objeví i na výsledkách smajlík
30. 5. 2013 08:37
0 0
To je krása! smajlík
30. 5. 2013 08:53
0 0
SUPER FOTKY !!! U foto Hahnela bych jen upřesnil, že se jedná o Rudolfa, protože rally taky jezdil ( a velmi dobře ) jeho bratr Milan. smajlík
30. 5. 2013 09:05
0 0
Paráda! smajlík
30. 5. 2013 09:45
0 0
naprosto luxusní fotky ....ty lesní úseky musely být parádní...třeba letošní ročník bude předzvěstí,že by se mohla rally Teplice definitivně vrátit....smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
30. 5. 2013 10:53
0 0
Krásné fotky. Teplice by se zajímavostí svých tratí a možností výběru neztratily ani ve sprintech nebo velkém mistráku, určitě by byly oblíbené třeba jako Č. Krumlov apod. Akorát že to není jenom o tratích, ale hlavně o těch dalších aspektech.
30. 5. 2013 11:30
0 0
Jen doplním pro ty, které to zajímá, že historické výsledky (kompletní) můžou najít na eWRC-results.com: http://www.ewrc-results.com/events.php?id=386&nation=1 smajlík Jsou zde výsledky od zrušené soutěže v roce 1980 do roku 1988.
30. 5. 2013 14:58
0 0
SkunnY napiš mi SZ něco bych se tě potřeboval zeptat a potratil sem tvoji adresu.Dík.
30. 5. 2013 15:45
0 0
Krásná doba, nikde natažený mlíko, soutěžáci v košilích. Měl jsem tu čest jako divák 1981 a 1987 na vlasní kůži.
30. 5. 2013 16:32
0 0
Dík za fotky a za článek. Až se mi z toho orosily kukadla. Ty zážitky-vzpomínky.....a zdaleka ne, jen z rally.......... Kde jsou ty časy, kde jste ti- třeba jen náhodní a na chvíli - kamarádi.........? ZENIT byl dobrej matroš(...... a dostupnej.............) taky jsem měl tu kliku-i když jen sem tam půjčovaný...., mimochodem, ještě by byl schopen, nebo si už jen slastně užívá svou nehynoucí slávu někde v kredenci s dalšími artefakty? smajlík
30. 5. 2013 19:32
0 0
tahle soutěž mě přitáhla k rally...a od té doby je to můj nejoblíbenější sport. RZ od nádraží v Dubí - tma, Škody 130 RS pod plným plynem a poprvé takový zvláštní pocit, jak ten zvuk vibruje celým tělem. Pak pár žigulíků, nějaký ten Wartburg - zase jiné zvuky....a pak pojízdné dýmovnice ve třídě tuším A900? Trabanty...no a jako mladej kluk jsem pak poprvé viděl postupně i něco cizokrajného, co se vyrábělo na západ od Teplic - Renault, VW, Opel.....pak jsem musel na vojnu....no a po ní už se v Teplicích nejezdilo...říkalo se že kvůli špatnému ovzduší.. smajlík Snad se blízká na lepší časy, ale zatím nepropadám optimismu, před pár lety byl pokus o "exhumaci" této soutěže neúspěšný a já už se těšil, jak budu mít pravidelně" za komínem" závodničky......
31. 5. 2013 01:51
0 0
Nádhera. A díky za to, my ještě jakžtakž mladý klouzci si to potřebujem taky prohlídnout(když nám tenkrát byly třeba 2-4 roky). Jak píše Milín, to musela bejt atmosféra. Ono to pitomý zřízení tý doby mělo i výhody, lidi spolu víc drželi. Možná se to vrátí dřív, než nám bude libo. Ale dost filozofování, dík za super fotky, atmosféra přímo sálá....radost. Rally foreversmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama