Fotoarchiv B. Chaloupky – Teplice byly krásné a těžké
Když jsem na stránkách eWRC shlédl dobový film o Rallye Sklo Union Teplice ze sedmdesátých let minulého století a přečetl si zprávu, že se v Teplicích zase pojede, nedalo mi to a vyhrabal zase nějaké fotky. Jako vzpomínku na tu dobu. Ač se tak trochu považuji za „pamětníka starých časů“, nikdy jsem tuto skvělou filmovou reportáž neviděl a musím konstatovat, že je perfektní a moc mě potěšila. Navíc jsem zjistil, že jich existuje několik!
Jezdíval jsem do severočeského lázeňského města od roku 1979 prakticky až do předrevoluční doby. Ty nejúžasnější vzpomínky mám ale na moje první teplické soutěže, kdy jsem jako úplný amatér, podupával chladem po nocích při čekání na průjezd aut, všude chodil pěšky nebo jezdil vlakem a autobusem. Jako neznalý poměrů jsem propásl řadu skvělých momentů historie a možností, jak fotit a užít si atmosféru této náročné soutěže. Úžasná byla i osmdesátá léta, když po Krušných horách duněla auta skupiny B. Na eWRC už jsem před pár lety líčil své zážitky a tak se nechci opakovat. Ovšem do dnešních dnů mi není jasné, proč jsem třeba v roce 1979 fotil jen na diáky. Že bych někde ty černobílé negativy ztratil? Nebo jsem film vůbec neměl sebou? To dneska nevím, prostě mi to vypadlo z hlavy. Řada vzpomínek naštěstí zůstala. Tenkrát v tom lese v kopcích nad Teplicemi na blátivé šotolině jsem vůbec nevyfotil tovární stotřicítku Svatopluka Kvaizara! Neměl jsem totiž nataženou závěrku svého Zenita, zmáčl spoušť na prázdno a Sváťa jel takovou kládu, že než jsem ji znovu natáhl, byl pryč. Přitom to byl zážitek jako hrom! Ten hukot tovární stotřicítky v lese!
Tenkrát se startovalo na náměstí K. Marxe a pak u fotbalového stadionu, kde bývalo i ředitelství a tiskové středisko. Po celém městě stála soutěžní auta, všude se něco dělo. Před i za každou rychlostkou čekaly doprovody, aby se dolil benzin, přezulo nebo opravovalo. Lidi brali rallye jako součást života a zpestření všedních dní té doby. A to všechno pochopitelně podporovali nejvyšší mocipáni, i když je soutěžní auta asi vůbec nezajímala. Tak se podívejte na pár fotek, kdo na čem jezdil a jak to tenkrát vypadalo!
Teplice 1979 – Sivíka jsem stihl celkem pěkně
Teplice 1979 – tehdy slovenská špička C. Pacala
Teplice 1979 – žlutočerná stotřicítka na domácí půdě
Teplice 1981 – ve vojenské uniformě fotím extovární vůz Renault 5 Alpine
Teplice 1982 – premiéra s turbem Pavlíkovi moc nevyšla
Teplice 1982 – Z. Pipota na trati rychlostní zkoušky u Žalan
Teplice 1982 – barumácká stotřicítka v časovce
Teplice 1983 – do noci startuje L. Křeček
Teplice 1983 – i po rozednění se tvrdě bojuje
Teplice 1983 – jedna hodina po půlnoci a soutěž je v plném tempu
Teplice 1983 – M. Lank
Teplice 1983 – ozdoba startovní listiny- Renault 5 Alpine
Teplice 1983 – Sváťa Kvaizar chystá stotřicítku na přejímku
Teplice 1983 – u nádraží v ČK Dubí zastavuje posádka Arazim-Šedivý
Teplice 1983 – Pavlík – barvy na diáku za roky trochu povadly
Teplice 1983 – Schreiner-Varga
Teplice 1983 – T. Hank před soutěží
Teplice 1983 – uzavřené parkoviště u fotbalového stadionu
Teplice 1983 – Vašek Blahna vyráží na trať soutěže
Teplice 1984 – M. Zapadlo za volantem VW
Teplice 1984 – Pavlíka zpovídá v cíli RZ L. Hlávka
Teplice 1984 – Vodehnal nikdy svého mosviče nešetřil
Teplice 1985 – Hahnel v časové kontrole
Teplice 1985 – slušovický Agroteam využíval vypiplané žigulíky
Teplice 1985 – to je krásný průjezd vracáku
Teplice 1985 – jičínská posádka zdolává jedno z náročných míst rallye
Teplice 1986 – Jirka Sedlář proháněl i fabriku
Teplice 1986 – P. Hambálek z olomouckého Sigma teamu
Teplice 1987 – na jedné z posledních Teplic se Pavlík předvedl v audině