Ondřej Plšek - eWRC.cz
4. 6. 2013 11:46 − 2692× − 6

ME: Kvalifikace už i na asfaltu

Od Rally Ypres se v pojede kvalifikace i na asfaltových podnicích mistrovství Evropy v rally.

Od minulého roku existuje na šotolinových soutěžích mistrovství světa v rally kvalifikace. Nejrychlejší jezdec si pak volí startovní pozici pro další etapu jako první, druhý nejrychlejší jako druhý a tak dále. Tuto praxi převzalo i mistrovství Evropy, které jde ale ještě o podstatný krok dále. Od nadcházející Rally Ypres se totiž kvalifikace bude jezdit i na asfaltových podnicích ME.

Na zasedání koncem května totiž tento návrh schválila rally komise FIA. Pořadatelé belgické soutěže jsou tímto rozhodnutím nadšeni. "Minulý rok bylo kolem čtyři kilometry dlouhé tratě na pět tisíc fanoušků. Takto máme nejen my, ale i ostatní pořadatelé asfaltových soutěží možnost vygradovat napětí, protože shakedown přestává být jen obyčejným testem, ale již rozhoduje o startovním pořadí posádek," uvedl Alan Penasse z pořadatelského týmu Ypres. Kvalifikace se zúčastní prioritní jezdci FIA a ME (maximálně dvacet), kteří budou mít k dispozici dva zkušební průjezdy tratí. Třetí průjezd pak rozhodne o startovním pořadí pro první etapu soutěže.

Komentářů celkem: 6
4. 6. 2013 12:08
0 0
No já bych to jejich nadšení zas tak úplně nesdílel. Spousta lidí, když jede na shake tak tam jede proto, že uvidí auta 3x až 4x projet ne na nějaké dva neměřené průjezdy a pak jeden "ostrý", který podle mně tak ostrý nebude, protože nevím zda je tak velký rozdíl startovat na asfaltu první nebo třeba pátý.smajlík
4. 6. 2013 13:04
0 0
Vytahaný bordel je docela velký rozdíl..na loňske Šumavě si vzpomínam, jak před Romanem někdo vytáhl ze zatáčky bordel, údajně možná naschvál, ale to je jedno..chci tím říct, že v tom určitě rozdíl je.
4. 6. 2013 14:12
0 0
Pochopitelně je to nesmysl, na zasedáních FIA by se mělo asi méně chlastat... Nicméně podstatné je, že kvalifikace není povinná, tudíž ostatní pořadatelé ji zařadit nemusí.
4. 6. 2013 14:42
0 0
Řekl bych, že může existovat soutěž a podmínky, kdy by se to teoreticky mohlo hodit, takže je rozhodně dobře, že tu ta možnost je. Za to, že to povolíte, nic nedáte. Ale jak už jsem řekl, jen pablb by se toho hned chytl...a hleďme, prvního už máme. smajlík
4. 6. 2013 18:46 Upraveno 18:54
0 0
Myslím, že o tomhle se už mluvilo loni na podzim a pak to nějak zapadlo. V nějaké diskuzi jsem se ptal, jestli o tom někdo něco neví... Vidím to jako třeba ráfek, je velký rozdíl jet první, nebo pátý-hlavně tam, kde se hodně cutuje a to na Ypres ano a pokud je mokro a vyhazuje se bláto... Na šotolině se "spravedlnosti" učinilo zadost-proč tedy na asfaltu ne? Pohled pořadatele, jezdců, některých diváků se možná bude lišit. Nicméně ty 3"požadované" průjezdy budou...., tak co řešit.?
Vzpomínám si, jak kdysi-snad v Anglii, Petter na kameru říkal asi toto: Podívejte se, kolik je tady vytaháno bláta, pak se nedá jet tak rychle.... reportér-a myslíte, že Vám to udělal!Loeb) schválně? Se smíchem-Ó, tenhle chlapík ví móc dobře, co dělá...! Pak se ptali na tento moment Loeba a on s lehkým úsměvem odpověděl, že :Jedu vepředu a jedu si svou stopo, vůbec nemyslím na to, jak to vypadá za mnou...
5. 6. 2013 13:20
0 0
Nevím, já to vidím podobně jako zde: https://www.facebook.com/SaveRallying (anketa 32 proti, 1 pro)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!