Susquehannock Trail Performance Rally – komentář
Před startem letošní sezóny amerického šampionátu to vypadalo na hodně dramatický ročník, do kterého nastoupila trojice hodně zajímavých a silných posádek. Už první trojice soutěží však jejich kartami řádně zamíchala a na trojboj o titul si diváci musejí nechat zajít chuť. Antoine L’Estage sice do nové sezóny vstoupil výtečně, když vyhrál úvodní Sno*Drift Rally, ale následně musel odstoupit pro poruchu motoru. Na start Oregon Trail Rally pak Kanaďan dorazil s novou technikou, neboť si z Evropy nechal dovézt Mitsubishi Lancer WRC05. Tento klenot ale hned při prvním startu zničil a nad jeho dalším pokračováním v této sezóně visí velký otazník.
O nikterak úžasném vstupu do letošního ročníku domácího mistrovství nemůže mluvit ani showman Ken Block. Ten nejprve chyboval a zahodil tím šanci na dobrý výsledek v úvodních dvou podnicích a následně si vybral pořádnou porci smůly v Oregonu. I přesto se tam s Fiestou dokázal dostat do cíle v druhém nejrychlejším čase. Druhý triumf v řadě si tam připsal David Higgins. Pilot Subaru USA sice na sněhové první rally prohrál atraktivní duel s L’Estagem, ale pak už soutěžím dominoval a tak je jednoznačným lídrem mistrovství.
I dnes již poměrně jasný favorit na titul si ale může vybrat svou porci smůly, o čemž by mohl vyprávět třeba Sebastien Ogier. O stejném víkendu se takový problém přihodil i Higginsovi, který v třetí zkoušce čtvrté rally poškodil tyč řízení a musel z první etapy odstoupit. Stejně jako pilot továrního VW se i on do hry druhý den vrátil díky SupeRally, ovšem to už stahoval obrovské manko přes deset minut. Do této činnosti se Brit zapojil s obří vervou, možná až trochu přehnanou. Hned v sobotu ráno totiž své Subaru málem poslal mimo trať. Tento incident pro něho dobře dopadnul a Higgins mohl pokračovat ve famózní stíhací jízdě. Během ní vyhrál pět rychlostních zkoušek, předehnal sedmnáct soupeřů a jako třešničku si na dort položil vystoupání až na pódium. To se mu povedlo v konečné části soutěže, kdy předehnal nejrychlejšího pilota vozu s jedinou poháněnou nápravou Reevese.
Australan Brendan Reeves v Americe závodí za volantem Fordu Fiesta R2 a tentokrát měl možná více starostí než se soupeři se sebou samotným. Trápilo ho nachlazení a tak byl v cíli jistě rád, že za svými zády dokázal udržet Andrew Comrie-Pickarda se Scionem xD. Při neúčasti L’Estage a problémech Higginse se na čele soutěže nedal očekávat žádný dramatický souboj. Ze hry už v prvním testu vypadnul i Rifat Sungkar a na čele tak zůstal osamocen Ken Block. Pilot Fordu se tak nemusel ničím příliš stresovat a mohl směřovat za kýženým prvním triumfem této sezóny. To se mu nakonec podařilo a získané body mu hodně pomohly v přiblížení se stále vedoucímu Higginsovi. Na třetí příčku šampionátu už poskočil David Sterckx, který v Susquehannocku se svým Subaru vyhrál třídu Super Production a celkově obsadil perfektní druhé místo.
Pořadí v cíli | ||
---|---|---|
1. Ken Block/Alex Gelsomino (USA) | Ford Fiesta HFHV | 1:44.11,8 |
2. David Sterckx/Karen Jankowski (B/USA) | Subaru Impreza WRX STI | +10.16,3 (1. SP) |
3. David Higgins/Craig Drew (GB) | Subaru Impreza WRX STI | +10.43,4 |
4. Brendan Reeves/Rhianon Smyth (NZ) | Ford Fiesta R2 | +11.28,0 (1. 2WD) |
5. Andrew Comrie-Picard/Jeremy Wimpey (CDN/USA) | Scion xD | +13.59,9 (2. 2WD) |
6. George Plsek/Alexander Kihurani (USA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +14.05,9 |
7. Piotr Fetela/Dominik Jóźwiak (PL) | Subaru Impreza WRX STI | +15.35,8 |
8. Arkadiusz Gruszka/Łukasz Wroński (PL) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +15.23,7 |
9. Dillon Van Way/Andrew Edwards (USA) | Ford Fiesta R2 | +18.38,1 (3. 2WD) |
10. Mason Moyle/John Hall (USA) | Subaru Impreza WRX STI | +19.12,2 (2. SP) |
Stav šampionátu: 1. Higgins 75, 2. Block 48, 3. Sterckx 40, 4. L'Estage 24, Comrie-Picard 24, 6. Reeves 22, 7. Cline 21, 8. Burke 17, Yeoman 17, 10. Sungkar 16