4. 6. 2013 18:35 − 2890× − 0

Susquehannock Trail Performance Rally – komentář

Před startem letošní sezóny to vypadalo na dramatický ročník, do kterého nastoupila trojice hodně zajímavých posádek.

Před startem letošní sezóny amerického šampionátu to vypadalo na hodně dramatický ročník, do kterého nastoupila trojice hodně zajímavých a silných posádek. Už první trojice soutěží však jejich kartami řádně zamíchala a na trojboj o titul si diváci musejí nechat zajít chuť. Antoine L’Estage sice do nové sezóny vstoupil výtečně, když vyhrál úvodní Sno*Drift Rally, ale následně musel odstoupit pro poruchu motoru. Na start Oregon Trail Rally pak Kanaďan dorazil s novou technikou, neboť si z Evropy nechal dovézt Mitsubishi Lancer WRC05. Tento klenot ale hned při prvním startu zničil a nad jeho dalším pokračováním v této sezóně visí velký otazník.

O nikterak úžasném vstupu do letošního ročníku domácího mistrovství nemůže mluvit ani showman Ken Block. Ten nejprve chyboval a zahodil tím šanci na dobrý výsledek v úvodních dvou podnicích a následně si vybral pořádnou porci smůly v Oregonu. I přesto se tam s Fiestou dokázal dostat do cíle v druhém nejrychlejším čase. Druhý triumf v řadě si tam připsal David Higgins. Pilot Subaru USA sice na sněhové první rally prohrál atraktivní duel s L’Estagem, ale pak už soutěžím dominoval a tak je jednoznačným lídrem mistrovství.

I dnes již poměrně jasný favorit na titul si ale může vybrat svou porci smůly, o čemž by mohl vyprávět třeba Sebastien Ogier. O stejném víkendu se takový problém přihodil i Higginsovi, který v třetí zkoušce čtvrté rally poškodil tyč řízení a musel z první etapy odstoupit. Stejně jako pilot továrního VW se i on do hry druhý den vrátil díky SupeRally, ovšem to už stahoval obrovské manko přes deset minut. Do této činnosti se Brit zapojil s obří vervou, možná až trochu přehnanou. Hned v sobotu ráno totiž své Subaru málem poslal mimo trať. Tento incident pro něho dobře dopadnul a Higgins mohl pokračovat ve famózní stíhací jízdě. Během ní vyhrál pět rychlostních zkoušek, předehnal sedmnáct soupeřů a jako třešničku si na dort položil vystoupání až na pódium. To se mu povedlo v konečné části soutěže, kdy předehnal nejrychlejšího pilota vozu s jedinou poháněnou nápravou Reevese.

Australan Brendan Reeves v Americe závodí za volantem Fordu Fiesta R2 a tentokrát měl možná více starostí než se soupeři se sebou samotným. Trápilo ho nachlazení a tak byl v cíli jistě rád, že za svými zády dokázal udržet Andrew Comrie-Pickarda se Scionem xD. Při neúčasti L’Estage a problémech Higginse se na čele soutěže nedal očekávat žádný dramatický souboj. Ze hry už v prvním testu vypadnul i Rifat Sungkar a na čele tak zůstal osamocen Ken Block. Pilot Fordu se tak nemusel ničím příliš stresovat a mohl směřovat za kýženým prvním triumfem této sezóny. To se mu nakonec podařilo a získané body mu hodně pomohly v přiblížení se stále vedoucímu Higginsovi. Na třetí příčku šampionátu už poskočil David Sterckx, který v Susquehannocku se svým Subaru vyhrál třídu Super Production a celkově obsadil perfektní druhé místo.

Pořadí v cíli
1. Ken Block/Alex Gelsomino (USA) Ford Fiesta HFHV 1:44.11,8
2. David Sterckx/Karen Jankowski (B/USA) Subaru Impreza WRX STI +10.16,3 (1. SP)
3. David Higgins/Craig Drew (GB) Subaru Impreza WRX STI +10.43,4
4. Brendan Reeves/Rhianon Smyth (NZ) Ford Fiesta R2 +11.28,0 (1. 2WD)
5. Andrew Comrie-Picard/Jeremy Wimpey (CDN/USA) Scion xD +13.59,9 (2. 2WD)
6. George Plsek/Alexander Kihurani (USA) Mitsubishi Lancer Evo IX +14.05,9
7. Piotr Fetela/Dominik Jóźwiak (PL) Subaru Impreza WRX STI +15.35,8
8. Arkadiusz Gruszka/Łukasz Wroński (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +15.23,7
9. Dillon Van Way/Andrew Edwards (USA) Ford Fiesta R2 +18.38,1 (3. 2WD)
10. Mason Moyle/John Hall (USA) Subaru Impreza WRX STI +19.12,2 (2. SP)

Stav šampionátu: 1. Higgins 75, 2. Block 48, 3. Sterckx 40, 4. L'Estage 24, Comrie-Picard 24, 6. Reeves 22, 7. Cline 21, 8. Burke 17, Yeoman 17, 10. Sungkar 16

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!