7. 6. 2013 20:19 − 2600× − 0

Cers performance vyjel na zkušenou do Německa

Stejně jako v minulém roce se tým Cers performance vydal nedaleko za naše západní hranice.

Stejně jako v minulém roce se tým CERS performance vydal nedaleko za naše západní hranice, kde se coby součást německého seriálu DRS v okolí města Pössneck pravidelně koná Thüringen Rallye. Zatímco loni zlínskou stáj reprezentoval Josef Vojáček, letos se na této soutěži ukázaly hned dvě posádky – Ondřej Bisaha poprvé navigovaný Petrem Pížou a Radim Koutek se svým spolujezdcem Zdeňkem Gajdošíkem. Nutno dodat, že obě dvojice se na západ vydaly také díky vstřícnému gestu pořadatele, který zajistil pokrytí podstatné části nákladů pro rovnou dvacítkou českých týmů.

Pro Radima se Zdeňkem šlo o skutečný křest ohněm. Po úspěšném vystoupení na domácí Kopné na ně čekala první zahraniční a zároveň dvoudenní soutěž, jak jinak než s jejich Hondou Civic VTi. K ní se váže také jedna kuriózní situace – němečtí techničtí komisaři asi nevěřili, že tento typ má ještě stále platnou mezinárodní homologaci, a tak slušovickou posádku (stejně jako další účastníky z ČR startující s civicem), přeřadili z obvyklé třídy 9 do kategorie národních historiků H13… Kromě této lapálie ale vše odsýpalo s německou precizností a jako na drátku, což v Radimovi zanechalo velice pozitivní dojem: „Thüringen Rallye pro nás byla velkou neznámou, před odjezdem v nás převládaly spíše obavy z cizího prostředí, jazyka a obtížnosti rally,“ vypráví Radim Koutek. „Jak ukázaly hned první minuty v Německu, v letošním roce asi nebude závody provázet pěkné počasí a suché gumy pravděpodobně nebudou ani zapotřebí. Tratě, délka přejezdů a orientace byly hned od začátku obtížné a zvyšovaly se spolu se stoupající hladinou řek a přívalů deště. Také časový harmonogram neumožňoval nějaký ten odpočinek a tak se z tréninku šlo rovnou na závodění. Páteční okruhová speciálka ve městě byla velkým šlágrem zejména pro diváky. Startovalo vždy šest vozů v desetisekundových intervalech, takže na cestě bylo pořád plno. Po okruhové RZ nás čekala těsně před půlnocí ještě jedna sedmnáctikilometrová vložka, jejíž součástí byla i poprvé a naposledy v této soutěži šotolina. Do postele jsme se dostali okolo půl třetí ráno a šest už zase zvonil budík.


Foto: Alexander Boppert

I v sobotu pořád pršelo a některé oblasti už byly vodou úplně odříznuté. Vložky se vyznačovaly nebezpečnými místy, kde začala z lesů stékat voda s bahnem a auto v tom pořádně klouzalo. Od 5. RZ jsme přesto začali postupně zrychlovat a dostali se až na 33. místo celkové klasifikace, což byl pro nás za daných podmínek nečekaný výsledek. Bohužel jsme pak na osmém testu udělali chybu a v polokruhové vložce jsme přejeli výjezd do posledního úseku, což znamenalo 5 minut ztráty a konec nadějím. Celkově jsme tak skončili na 41. místě a na 3. ve třídě. Co nás ale strašně bavilo, byla celková nálada na rally. Diváci nám fandili všude včetně přejezdů a atmosféra byla opravdu fantastická. Organizace skvělá a až na jednoho činovníka při technické přejímce byli všichni velmi vstřícní a ochotní. Z hlediska zkušeností s jízdou na vodě, ve tmě a na dlouhých vložkách byla Thüringen Rallye jednoznačně skvělá. Děkujeme pořadatelům za možnost startovat, pokud to půjde, rádi přijedeme za rok znovu,“ neskrýval po soutěži nadšení Radim Koutek.

Ani pro další zúčastněnou posádku CERS performance nešlo o žádnou rutinní záležitost. Ondřej Bisaha poprvé usedl do vozu s kroměřížským spolujezdcem Petrem Pížou, a tato nově sestavená dvojice se postarala o toužebně očekávaný debut nového týmového Citroënu C2R2 Max. „Soutěž jsme pojali primárně jako test, protože jsme s novým vozem zatím moc nenajezdili a zároveň jsme chtěli být již trochu připravení na nadcházející české sprinty, které s citroënem pojedeme,“ říká Ondřej Bisaha. „Nakonec nám v Německu nic jiného, než testování nezbylo, protože nám pořadatelé dali celkem vysoké startovní číslo, kvůli kterému jsme pravidelně dojížděli před námi startující auta. Během závodu jsme předjížděli celkem dvanáctkrát a ne vždy to bylo úplně nejbezpečnější. Taky jsme byli kvůli nízkému počtu aut v naší třídě sloučení do společné kategorie se silnějšími dvoulitry, takže jsme stejně neměli žádné přímé srovnání s konkurencí. Na druhou stranu musím organizátory pochválit, protože celá rally šlapala jak hodinky a to i přesto, že všude okolo už pomalu, ale jistě stoupala voda. Atmosféra byla i přes špatné počasí perfektní, nemluvě o podpoře, kterou Němci vynaložili, aby na jejich soutěž dostali české týmy, za to jim určitě patří velký dík!“

A podobně to vidí i nová akvizice týmu CERS performance, spolujezdec Petr Píža: „Thüringen rally byla velmi krásná, ale kvůli nepřízni počasí i extrémně náročná soutěž. Hlavně noční RZ, na které bylo neskutečné množství vody a bláta, vyžadovala nasadit přiměřené tempo odpovídající daným podmínkám. Bohužel kvůli poměrně vysokému startovnímu číslu jsme během závodu dojeli několik aut, což sebou přinášelo nepřehledné a někdy až nebezpečné situace a z nich plynoucí časovou ztrátu. Jinak ale patří pořadatelům velké díky za to, že na tento závod pozvali 20 českých posádek včetně nás, a také za to, že i v době, kdy se celá oblast potýkala s povodněmi, dokázali připravit bezproblémový podnik.“ Dodejme, že zlínsko-kroměřížské duo si nakonec dojelo pro 13. místo celkově. V klasifikaci třídy 5 pak Ondřej s Petrem skončili na druhém místě v sevření dvoulitrových renaultů.


Foto: Alexander Boppert

Velké zásluhy na tomto výsledku mají také Marcel Svačina a jeho mechanici, kteří se během Thüringen Rallye v nehostinných podmínkách starali o bílý citroën. „Kromě velké pomoci od pořadatelů patří obrovský dík a pochvala zejména Marcelovi a jeho klukům, kteří před soutěží pomohli nachystat náš citroën do současné formy a během samotné rally předváděli při každém servisu doslova koncert. Marcel a jeho tým lidí obětavým výkonem ukázali, že s tímto autem mají již opravdu hodně zkušeností a nebýt jich, kdo ví, jak by pro nás závod dopadl,“ smeká Ondřej Bisaha před prací doprovodného týmu.

Po úspěšné testovací rally v Německu se stáj CERS performance ihned vrací zpět na české tratě. Už tento víkend totiž odstartuje další díl spritového mistrovství, Rally Krkonoše, která se oproti minulým rokům přesouvá do okolí Vrchlabí. Nové tratě se vydají poznávat Ondřej Bisaha s citroënem a Josef Vojáček a Lukáše Nekvapil s hondami. Novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv z průběhu jednotlivých soutěží můžete sledovat na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!