Sýkora opět ve Fabii S2000 a nyní vítězně
Účastníci TimeSeal MČR Sprintrally 2013 se v okolí Trutnova sešli k dalšímu letošnímu podniku svého šampionátu – Rally Krkonoše. Do harmonogramu soutěže zasáhly povodně, protože pořadatelé museli vyřadit RZ3/7, která byla nejblíže oblastem zasaženým vodou, ostatní zkoušky však již proběhly beze změn. Rally tak byla kratší o nějakých 11 kilometrů, které dělaly dva průjezdy zrušenou zkouškou a celková kilometráž soutěže byla 57 ostrých km. Co se týkalo odstartovaných posádek, i sem lehce promluvily povodně, neboť někteří svůj start odvolali a na startovní rampě by jsme je hledali marně. To se však příliš netýkalo absolutní špičky, kde nechyběl nikdo z těch, co by měli jet o vítězství.
Do soutěže vstupoval v pozici lídra průběžného pořadí Jakeš, za jehož zády byl Odložilík a s výraznějším odstupem byl třetí Małyszczycki. Toliko k rekapitulaci pořadí, nyní se však podívejme na samotné dění na trati. Do soutěže nejrychleji vstoupil Odložilík, ale vedení si příliš neužil, protože hned na druhém testu jej se před něj dostal Sýkora, který šel do čela a také Kahle, který byl druhý. V RZ4 se na druhé místo vrátil kroměřížský pilot, avšak ani v tomto testu nenašel recept na Sýkoru, který byl v polovině soutěže na čele s náskokem 6,7 sekund. Dvě sekundy za Odložilíkem byl Kahle, větší odstup měl na čtvrtém místě Jakeš, který však měl šest sekund na Małyszczyckého.
Úvodní zkouška druhé půle krokonošské soutěže poznala poměrně neobvyklého vítěze zkoušky, když RZ5 projel nejrychleji Plíhal. To však byla jediná změna, protože o zbytek nejrychlejších časů se postaral Sýkora, který si tak po pěti letech dojel pro své druhé absolutní vítězství v soutěži v kariéře. Odložilíkova ztráta na druhém místě v odpolední sekci pouze narůstala a nakonec se zastavila na hodnotě 21 vteřin. S dalšími 18 sekundami ztráty byl na třetím místě Kahle, který si o jednu příčku pohoršil v porovnání s loňským umístěním. Na čtvrtém místě dokončil soutěž Małyszczycki, který dokázal v RZ8 předstihnout Jakeše a porazil jej o osm desetin sekundy.
Postup pořadím v průběhu celé soutěže se v případě Dohnala zastavil na šesté příčce se ztrátou pouhých šestnácti desetin na Jakeše. Avšak i přes to mohl být pilot Peugeotu 207 S2000 spokojen, protože na posledním testu předstihl Plíhala, který si v RZ8 pohoršil o dvě příčky v celkové klasifikaci. Na osmém místě to dlouho vypadalo na další úspěšný start Kořístky, avšak v poledním testu skončil jeho vůz mimo trať a osmé místo tak připadlo Kirnigovi. Devátý byl Firla a o závěr nejrychlejší desítky se postaral Pešl, jenž o šest desetin podlehl Firlovi.
Mezi dvoukolkami nedal nikomu šanci Brynda, který tuto klasifikaci vyhrál o minutu a půl před Vlčkem. Třetí byl se ztrátou pěti sekund Rujbr, v dobrých výkonech pokračoval i Kobliha, který se slabším Citroenem C2R2 obsadil čtvrtou příčku. Pátý byl Zpěvák, který se v Krkonoších dočkal a konečně startoval s Iginisem S1600. Nyní se podívejme za zbývající třídy, o kterých nebyla řeč. Ve třídě 7 vyhrál Horák, v nejsilnějších enkách třídě 8 Řehák, "devítky", jak je dobrým zvykem byly opět záležitostí Civiců VTi a nejrychlejším byl Vojáček. Ve třídě 10 zvítězil Havlík a mezi diesely si vítězství pohlídal Boček.
Rally Krkonoše | |||
---|---|---|---|
1. | Jan Sýkora | Škoda Fabia S2000 | 32:06,5 |
2. | Roman Odložilík | Škoda Fabia S2000 | +21,2 |
3. | Mathias Kahle | Škoda Octavia WRC | +39,6 |
4. | Mariusz Malyszczycki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:05,5 |
5. | Miroslav Jakeš | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1:06,3 |
6. | Jan Dohnal | Peugeot 207 S2000 | +1:07,9 |
7. | Miroslav Plíhal | Škoda Octavia WRC | +1:12,9 |
8. | Richard Kirnig | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:12,8 |
9. | Lumír Firla | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:20,1 |
10. | Jaroslav Pešl | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:20,7 |
Kompletní výsledky Rally Krkonoše naleznete jako vždy na eWRC-results.com.