Jim Clark Rally – komentář

Ve Velké Británii o minulém víkendu pokračoval značkový pohár Citroënu, ve který se s proměnilo britské mistrovství.

Ve Velké Británii o minulém víkendu pokračoval tamní značkový pohár Citroënu, ve který se s trochou nadsázky proměnilo britské mistrovství. Ostrovní federace se ve snaze zlevnit účast v BRC rozhodla vypsat jej pouze pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Mezi současnými speciály splňujícími toto kritérium hrají prim Citroëny DS3 R3T, takže bylo nasnadě, že celá špička mistrovství přezbrojila právě na tuto techniku. Jediný pozitivní přínos těchto vloni aplikovaných změn lze vidět v nižších nákladech na sezónu a proměna šampionátu v jakési juniorské mistrovství. Kromě britských mladíků se do hry už vloni se Škodou Fabia R2 zapojila finská naděj Jukka Korhonen. Pro letošek u něho došlo k pochopitelnému přezbrojení na vítězný Citroën a Fin s ním hned ovládnul první odjetý podnik.

Úvodní etapa první asfaltové soutěže se rovněž nesla v duchu jeho dominance, kterou dokázal na jediném testu přerušit John MacCrone, jehož ambicemi na potrápení lídra soutěže zacloumaly problémy s brzdami a druhý den jej zcela vyřadilo poškozené zavěšení. Dopředu se díky tomu posunul Alastair Fisher s další DS3, který ztratil čas v první sekci přetočením. Na bednu se vyhoupl ještě Tom Cave, ovšem na konci dne měl už ztrátu skoro třičtvrtě minuty. Přes noc region, kde se soutěž konala, pořádně pokropil déšť a hned ráno na jezdce čekala pořádná pneumatiková loterie. S tou si nejlépe poradil Cave obutím svého vozu na intermedia. Britský mladík začal pořádně tlačit na pilu a přibližovat se vedoucímu Korhonenovi, který se nevyvaroval přetočení v RZ 8 a po předposlední uspořádané zkoušce měl k dobru už jen jedinou desetinu sekundy.

O vítězi druhé soutěže britského mistrovství musela rozhodnout poslední 17,5 kilometru dlouhá zkouška Swinton. Na její trati se odehrál nervy drásající závěr, ve kterém dokázal svou pozici uhájit Korhonen. Cave ovšem druhý den předvedl senzační výkon a snížil svou ztrátu ze třičtvrtě minuty na takřka nulu. V úplně posledních kilometrech něco málo ztratil, ale ve výsledku v jeho neprospěch hovořily pouhé dvě sekundy. Na třetí příčku se během druhé etapy vyhoupl Osian Pryce. Celá přední šestka pilotovala DS3 R3T a celkem těchto vozů v top ten dojelo osm! Naštěstí pro diváky se na trať vydaly i posádky asfaltového šampionátu MSA a mistrovství Skotska, takže mohli sledovat rovněž speciály vrcholné kategorie WRC. O skotský triumf si to mezi sebou rozdali piloti Fordů Focus WRC 01 a 02 Euen Thorburn a David Bogie. V jejich napínavém duelu se nakonec o 10,4 sekundy z vítězství radoval úřadující skotský mistr Bogie.

Konečné výsledky tohoto britského podniku si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Stav britského šampionátu: 1. Korhonen 40, 2. Cave a Fisher 33, 4. Greer 29, 5. McKenna 23, 6. Pryce 22

Komentářů celkem: 2
9. 6. 2013 21:59
0 0
Když si vzpomenu, co v anglii všechno jezdilo rally....nebo je to tak, že to jede dál, ale neboduje do šampionátu? Protože tohle je otřesný.
9. 6. 2013 23:15
0 0
ono to furt jede, jen mimo tento šampionát. Jak tu kdysi už psal, z tohoto pohledu vypadá BRC otřesně, ale za BRC jedou další soutěžící a tam je to jiná kávasmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!