9. 6. 2013 22:17 − 2663× − 0

Jakeš na Krkonoších: čtvrtý start, čtvrté pódium

Ani na čtvrtém podniku sprintového šampionátu neopustili Jakeš s Novákem stupně vítězů mezi produkčními auty.

- Jakeš s Novákem poprvé pod hlavičkou GEMINI Rally Teamu
- I ve čtvrté letošní soutěži zisk pódiového umístění mezi produkčními vozy
- Prohra s Malyszczyckim o osm desetin sekundy po defektu na poslední RZ

První tři soutěže letošního sprintového mistrovství absolvovali dosud průběžní lídři šampionátu Jakeš s Novákem za Mediasport team. Výsledek a především výkon posádky na Rallysprintu Kopná však nadchnul nejen početné Mirkovy fanoušky, ale i týmového šéfa Milana Pantálka natolik, že se rozhodl pro zakoupení vlastní týmové licence. „Chtěl jsem, aby podpora poskytovaná hlavním sponzorem, oční klinikou Gemini, byla víc vidět i ve výsledkových listinách,“ říká Milan Pantálek. „Ostatně výsledky, které v prvních třech podnicích předvedli Mirek s Jardou, jsou opravdu parádní. Stejnou pochvalu si ale zaslouží i litvínovský tým Václava Arazima, který společně se Zdeňkem Pipotou a Michalem Fialkou nachystal vždy perfektně připravený vůz.“

Všem v týmu však bylo jasné, že zopakovat na Rally Krkonoše umístění z předcházejících soutěží půjde jen velmi obtížné. Pro větší šance na souboj se silnými vozy si Mirek již po Kopné přál déšť, že však přijde v tak tragické podobě již týden před soutěží, to nemohl tehdy tušit nikdo. Chvíli ani nebylo jisté, zda se krkonošská soutěž vůbec uskuteční. „Rozhodnutí, zda jet, či nejet, jsme nechali pochopitelně na pořadatelích. Od nás z 300 kilometrů vzdáleného Valašska jsme mohli jen těžko odhadovat, jak vypadá situace na místě. Nakonec ale musím říct, že týden po povodních už nebyly v místech, kterými jsme projížděli, vidět nějaké stopy po velké vodě,“ popisuje Mirek Jakeš komplikace, s jakými se soutěž musela vypořádat.

Na první okruh tří rychlostních zkoušek se na letošní poměry netradičně obouvaly slicky (dvacítky). Od prvních kilometrů se ale jasně ukazovalo, že tentokrát produkční lancer na suchém asfaltu nemůže stačit výkonnějším vozům a že naopak bude potřeba si dobře hlídat další rychlé piloty ve třídě 3. V polovině soutěže se po problémech Dohnala posunula posádka Gemini rally teamu na výbornou čtvrtou příčku absolutně a nic na pořadí nezměnila ani jejich drobná chyba na čtvrté RZ, kde po půlhodinách ztratili cca 6-8 sekund. Na lídry závodu Sýkoru se Škardovou v tu chvíli ztráceli rovnou půlminutu, naopak nebezpečí hrozilo od Poláka Malyszczyckého a krajana Kořístky, kteří měli od Mirka s Jardou odstup jen šest, resp. 10 sekund.

Snad aby vody v tomto týdnu nebylo málo, ještě v průběhu čtvrté zkoušky se spustil déšť a z doprovodných vozů se tak opět vytahovaly pneumatiky na mokro. „V servisu jsme se nakonec rozhodli pro čtyři přechodné pneumatiky (intermedia) a do rezervy vzali dvě mokré. První zkoušku jsme odjeli na mediích, na další dvě erzety, kde mělo spadnout podle našich informací více vody, jsme na předek přezuli obě mokré,“ popsal později Mirek taktiku na druhou polovinu soutěže. Až do poslední zkoušky vyhrávali Jakeš s Novákem mezi produkčními vozy každou rychlostní zkoušku, před závěrečnou a nejdelší RZ Pilníkov však náskok sedmi sekund před rychlým Polákem stále nebyl nijak velký. Na třinácti kilometrech by sice neměl být problém udržet tuto výhodu, to by se však nesmělo jednat o rally.

„Na prvních dvou zkouškách dali pořadatelé do zatáček tyčky proti katování, ovšem na poslední, která se jela z první poloviny v lese, už tyčky nebyly a katovalo se prakticky v každé zatáčce. Na cestě se vytahalo hodně bláta a sem tam i nějaký ten kámen. Nevím přesně kde, ale nejspíš někde v polovině erzety jsme chytli pomalý defekt. Poslední tři kilometry to už bylo hodně znát, v závěru jsem tak musel zvolnit,“ popisuje Mirek důvody, proč doslova v posledních metrech přišli o čtvrté místo absolutně a vedení ve třídě 3. Nicotná ztráta osmi desetin sekund na Malyszczykého na jednu stranu mrzí, na druhou pak Mirek s Jarkem mohou být rádi, že o necelé dvě sekundy udrželi za sebou dotahujícího Jana Dohnala. Defekt v závěru navíc znamenal, že po Krkonoších dochází ke střídání na vedoucí pozici průběžného pořadí mistrovství v absolutním pořadí, když posádku Gemini rally teamu přeskočili o dva body Odložilík s Turečkem.

Přestávku před pátým podnikem, kterým bude červencová Rally Kostelec, vyplní Mirek doháněním studijních povinností a už v pondělí po závodech jej čeká obhajoba bakalářské práce.

Absolutní pořadí po Rally Krkonoše:

1. Odložilík – Tureček 84 b., 2. Jakeš – Novák (Gemini Rally Team) 82 b., 3. Sýkora – Škardová 69 b., 4. Malyszczycki – Rathe 61 b., 5. Plíhal – Stross 42 b., 6. Firla – Jůrka 37 b.

Třída 3:

1. Jakeš – Novák (Gemini Rally Team) 86 b., 2. Malyszczycki – Rathe 78 b., 3. Firla – Jůrka 54 b., 4. Pešl – Pešek 38 b., 5. Kirnig – Hovorka 31 b.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!