14. 6. 2013 10:33 − 2560× − 0

Po stopách černého koně z Tym-motorsportu

Po víc jak půlroční pauze usedla posádka Jan Vostrý – Barbora Rendlová do závodního auta.

Po víc jak půlroční pauze usedla posádka Jan Vostrý – Barbora Rendlová do závodního auta a tentokrát to nebyla Lancia delta HF integrale, která se připravuje na jiný závod, ale Citröen Saxo 1,6 VTS. Vůz byl postaven a otestován firmou Tym-motorsport a v loňském roce ho „sedlala“ posádka Titio racing a přivezla si celkově v Poháru ČR domů bronz. Ale již k samotné akci.

Start na Rally Krkonoše byl do posledních dnů nejistý, neboť sám pilot Honza Vostrý také servisuje i další posádku v Mistrovství ČR ve Sprintrally a navíc dodělává unikátní renovaci Škody 130RS – jezdce Dordy. A tak když bylo konečně rozhodnuto o startu, času na přípravu bylo více než málo. Ale to asi všichni znáte – rally je o spěchu a někdy i o přehmatech. Ale o tom více později. Pojďme po stopách této posádky. Barbora Rendlová je takřka na všech auto – moto – sportovních akcích, ať už v roli mechanika, zaváděcího řidiče nebo co-pilotky. Prostě takový kluk s výstřihem. Pilot stáje Tym-motorsport je znám svoji dravostí a nekompromisním rozhodování založeným na pečlivé přípravě techniky.

Ve čtvrtek ráno udělal Honza technickou a vyrazil do Vrchlabí. Barča jako správný duch teamu manažerovala ostatní věci: licenci, on boardy a spoustu dalších maličkostí. Den skončil rychleji než začal. Posádka po úmorné cestě přes Prahu vyzvedla itinerář a šla rovnou spát.

Okolo čtvrté hodiny ranní byli ovšem na nohou, protože Honzu přepadlo nachlazení a Baruš díky své nerozitě nemohla spát. To ten den opravdu pěkně začal. Ráno po snídani vyrazila posádka najíždět. Po napsání první a druhé erzety se vrátili do servisu udělat přejímky.

Unavená a vystresovaná Bára vzpomíná: „V tu chvilku měl muj žaludek asi tak 2 centimetry čtvereční. Dokumenty všechny v pořádku, auto také prošlo bez problémů a tím ze mě spadlo úplně všechno. Nic jsem nezapomněla…uff“

A znovu najíždění. Poslední RZ byla poměrně náročná, což také prokázalo sobotní odpadávání posádek. Barča zapomněla dát do svého auta rezervu, a tak Jendu upozorňovala, ať vážně jede opatrně, ať se má jak dostat potom domů. Defekt naštěstí nebyl, avšak při jednom katu Jeník neudržel již svoje svrbění závodníka, lehce štrejchl výfukem, bohužel cvička začala být najednou hlučnější. Celé najíždění nebylo Honzovi nejlépe, proto ho po tréninku Barča odvezla na penzion a jela do servisu.

„ Od sedmi hodin byl na náměstí slavnostní start, který jsme si moc neužili. Honza nachlazen a já unavená až k padnutí,“ dodává usměvavá Barča a pokračuje – „Na startu první rychlostní zkoušky po nasazení helmy a zapnutí interkomu to začalo. ,, Honzí slyšíš mě??? Já Tebe totiž ne, vypadáváš mi,'' a už jsem se smiřovala s tím, že si pěkně zase zakřičím. Naštěstí on mě slyšel v pohodě, blblo to jen mně.

První RZ projeli bez problémů. Co k tomu dodat , jen komentář samotného pilota Honzy Vostrého : "V cíli jsem byl nespokojenej, měl jsem tam děsný rezervy a taky rýmu jako kráva.“ Barča pohotově dodává: „Na přejezdu mě požádal, zda bych se mohla podívat na výsledky, jestli má cenu tahat, nebo jenom dojet. V erzetě jsme vyhráli ve třídě, druhý na nás ztrácel necelé 3 sekundy. A tak jsme na druhé rychlostní zkoušce tahali. A nejen my, ale i diváci, jelikož jsme měli chybku v rozpise a na horizontu do P3mínus jsme na vytočenou 4 jeli rovně do pole,“ krčí Barča rameny a je jasné, že ji to štve. Ještě teda jedním dechem dodává „na té mokré trávě to auto vůbec neměnilo rychlost a chata, za kterou bylo pár třešní, byla najednou před námi. Honza seskládal kvalty dolů a nedokážem asi ani jeden popsat, jaké jsme měli štěstí a nějakým záhadným způsobem jsme prokličkovali mezi těmi stromy a už jsme hledali, kudy zpět na erzetu."

Jenže………. za tím domem byly v té trávě pohozené železné futra a o ty se Saxo zastavilo, a tím i tahání za slušným výsledkem. Díky divákům se ale po několika minutách posádka „Tymu“, jak jim všichni říkají, dostala zpět k erzetě. Ovšem čekala je další překážka a tou byl pořadatel , který vůz s číslem 111 postavil na chvilku mimo hru. Nakonec dispečink povolil posádce pokračovat a ve výsledku upravil dle regulí i čas této erzety.

„Po cestě na další erzetu začalo intenzivně pršet,“ vzpomíná Barča, "což Vám moc nepřidá, když jedete na suchých gumách a čeká Vás ta nejnáročnější zkouška. Dohodli jsme se, že jí pojedeme opravdu opatrně a přišel start. Na té vodě to absolutně nedrželo, v několika chvílích jsme si mysleli, že je něco s pravým předním kolem, což by bylo dost možné, díky nárazu do futer na minulé RZ, ale byla to zásluha jen té vody“.

„Šlo jen o to udržet auto na cestě,“ dodává Honza a ani si nepřipouští, že jel opravdu na hraně. To již okolo bylo spoustu odpadlých aut. „Držel jsem to stále pod plynem, aby bylo z čeho brát, kdyby se to chtělo někam utrhnout , ožívá ve vyprávění a zajiskří mu na chvilku oči."

Na této erzetě zajela posádka Vostrý-Rendlová druhý čas v poháru a 26. celkově. Svědčí o tom velmi kvalitně připravený, takřka seriový vůz SAXO, ale i dravá jízda Honzy a Báry. Všechny ostatní erzety posádka kontrolovala z první pozice. Do poslední zkoušky nastupovala s 20 vteřinovým mankem. Škoda toho výletu za 3 minuty. Již v této době by zajisté kontrolovala špic a i celkově v poháru by se umistovala hodně vysoko. Ale na kdyby se nehraje a v rally už vůbec ne. Poslední erzeta bohužel nedopadla nejlépe. Ve snaze dohnat 20 sekundovou ztrátu, Honza chvilku zaváhal a bylo po nadějích.

„Do cíle jsme se dostali díky obětavosti polských fandů, kteří nás doslova vyndali zpět na asfalt a tak jim patří dík," dodává Honza a v duchu si stále vyčítá tu jezdeckou chybu.

Na rampě přebírají sympaťáci z Tym-motorsportu pohár za druhé místo ve své třídě. „Tak to byl závod, super" – křičí Barča a drží v ruce svůj první pohár z PČR. Honza je zklamán, ale takový je motorsport. Barča nám na závěr ještě dodává: „Na tomhle závodě jsme měli prostě víc štěstí než rozumu. Naštěstí vše dopadlo dobře, auto je lehce pocuchané, ale mohlo to dopadnout mnohem hůř. Odnesly to jen plasty, ale my vyvázli bez újmy na zdraví. Díky všem za závod.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama