17. 6. 2013 16:50 − 7631× − 87

HANS part 5 of 48

Konečně jsem našel v poště dopis, který mne trochu uspokojil.

„Padá hvězda padá“ je úryvek starého šlágru a pohled do současné politiky. I přes apolitičnost eWRC a rally mi to ale trochu nahání vrásky na čele. Kdo mne zná, tak ví, že těch vrásek může být hodně, protože mi čelo končí na zádech. Konečně jsem našel v poště dopis, který mne trochu uspokojil. Mohu Vás ujistit, že jsem zažil korespondenci, kde jsem si dopisoval během měsíce s několika úředníky na stejném postu. „Pan X mi ale psal…. Pan X už zde nepracuje.. S odvoláním na odpověď pana Y .. ale ten tady také už nepracuje..„ Trochu se tedy děsím, zda to nebyl poslední dopis od náměstka. A jestli ano, tak mi asi selže pistole.

Pochopitelně se o informace rád podělím dál.

Protože se pod minulým článkem rozproudila velmi ohnivá diskuze, tak bych rád plameny trochu uhasil.

Předně bych chtěl vyzvat ke slušnosti. Osobní napadání a invektiva k současným nebo minulým názorů a projevům se mi vůbec nelíbí. Netolerantnost vůči cizímu názoru nikam nevede. Pokud má být ale cílem vyvolání flame, tak palec nahoru. Daří se.

Jak jsem už psal, tak přínos bezpečnostního prvku HANS pro automobilový sport ne neoddiskutovatelná. Musím ale použít slova Rebbymana „V první řadě je do rallye implementován." O jeho funkčnosti na okruzích nikdo nepochybuje. O jeho funkčnosti v rally ale určité pochybnosti jsou.

Mnoho a mnoho diskuzí na dané téma má ale jeden společný aspekt. Všichni si myslí, že to způsobuje HANS ale nikdo to neví. Mr.Cimbu není žádný nováček v rally stejně jako mnoho jiných. Všichni si nevzpomínají, že by takové zranění, jaké se v poslední době vyskytuje, vůbec někdy v rally bylo. Zdeňka jsem vyjmenoval schválně, protože on má poměrně slušnou sbírku dokumentací a jmen se zraněním bederní páteře. Je opravdu zajímavé, že se tato zranění začala vyskytovat od určitého data a je zajímavé, že toto datum koresponduje se zavedením systému HANS. Jen slepý snad souvislost nevidí a nebo nechce vidět. Ano. Změnil se charakter tratí, podvozky Kitových felicií jsou mnohem lepší, rally se zásadně zrychlila .. A to k určitému datu? Pokrok a vývoj je v rally dlouhodobý a postupný. Na rozdíl od skokového výskytu zranění bederní páteře. Tady mi hlava stávkuje Josefe.

No a dovolím si odpovědět, proč zrovna pačes? Protože jsem dubová neústupná palice. Prvotním impulsem byla smolná Kopná posádky Lumír Galia – Ota Hloušek. WRCi potřeboval vysvětlit význam slova cyp. A nebo cip? Ani nevím, jak se to píše. Týden na to, jsem čekal u trati a Clio s Otou nikde. Načutnutý strom, škoda za pár tisíc a Lumír mimo provoz v podstatě více jak rok.

Protože nejsem aktivní pilot a honorace mi tak nemůže škodit, tak jsem začal zkoumat a ptát se. Čím více jsem si dopisoval s právním oddělením FAS tím více jsem chápal, že odtud informace nedostanu. Telefonování, žádosti, e-maily a nic. No a potom už asi od prvního dílu všichni znáte každý krok. Je to moje osobní zarputilost vůči nečinnosti. Jestli něco úřad nařídí, tak musí za své nařízení odpovídat. Opačně, pokud někdo o tomto nařízení pochybuje, tak by měl prokázat správnost svého nařízení. Tady všichni tuší, odkud vítr vane ale nedělají nic. Kdo jiný má možnosti odborné, technické, lékařské a hlavně informační, než FAS. Má přímo povinnost prošetřit nehody se zraněním. Kdyby se tak dělo, tak přece už FAS musí vědět, že zranění HANS nezpůsobuje. Vždyť se jedná o více jak dvě desítky zranění. Pozadí některých událostí znám a chápu. Bohužel je nemohu komentovat, nicméně relevantních informací má FAS dostatek. Proč už tedy není nějaké stanovisko?

Nejde mi v žádném případě o úplný zákaz systému HANS. Chci vědět, kde je pravda.Bohužel je potřeba ale napřed někoho rozhoupat, aby zjistil proč. Jako jediného adresáta pro načutnutí vidím FAS. Dokonce i chápu povinnost národní autority vůči mezinárodní autoritě ve vztahu k MMČR. Už mi trochu zachází za nehty ale sprinty. Tady považuji nařízení tak trochu nadsazené. Důrazné doporučení je to samé jako umožnit užití. Pokud se nepletu, tak HANS jsem zaznamenal i ve Fábii v rámci poháru při Jeseníkách. Pokud je pilot přesvědčen o přínosu, má dostatek financí na správné propriety, tak proč ne.

Komentářů celkem: 87
26. 6. 2013 19:45
0 0
Proč?! To se ptáš opravdu, nebo si-jako pár lidí tady-o5 jen děláš )!( ??? Tak třeba proto, že TOTO "pačesovo pátrání" je stejně úsměvné, jako když inspektor Klubíčko pátrá po brýlích, které mu elegantně sedí na nose! Stačí to tak?! smajlíksmajlíksmajlík
26. 6. 2013 19:46
0 0
Moc se mi líbí, když staří komouši šijou do starých(leč úspěšnějších) komoušů!!Co chtěl básník touto větou asi sdělit?Mi ten smysl uniká.
26. 6. 2013 19:55
0 0
To je O.K., hujere. Tobě toho uniká mnohem víc. A končím, neb jsem vyčerpal-pro dnešek mi přidělěných - počet řádek! smajlíksmajlíksmajlík
26. 6. 2013 20:15
0 0
milín60:Zajisté máš na mysli:do starých(leč úspěšnějších) komoušů ve vedení autosportu u nás.To je (zatím) bohužel neprůstřelná hradba.Pokud jsi jen kapku v obraze tak určitě víš proč!Pokud o tom nemáš šajnu tak laskavě DRŽ HUBU!!!
26. 6. 2013 23:26
0 0
vrci
Já ti řeknu jen jeden třeba případ kdysi kdy se jel ještě kopec v Týně nad Vltavou tak tam byl ve fiatu 127 smrták a zlomený vas - bočný náraz do stromu . Taky se o tom moc neví .
27. 6. 2013 09:22
0 0
No jo, ale tam by asi HANS při bočním nárazu nepomohl. Stejně tak u Martina Humla, který měl prý také zloměný vaz a stejně tak u Petera Šafára. To zařízení (i když zrovna funguje a neláme obratle při nehodě při rychlosti chůze) není samospásné, a když je blbá rána, tak je zle. Ale to platí o všem (přilby, rámy, nomex...)

milíne, tak zdejšímu plebsu poraď, jak to mají udělat. Když vidíš, že tento způsob je špatný, tak asi i víš, který způsob je ten správný?
27. 6. 2013 23:23
0 0
Svatá Trojice: ( milín60-Novej-hujer ) opět zaperlila - jen tak dál chlapci a přivedete tento jinak seriózní a odborný server na úroveň debat IV.cenové skupiny = diskuse pod články na "Novinky.cz"
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!