Pohjanmaa Ralli – komentář

Pauza oddělující zimní a letní část finského šampionátu skončila a tamní posádky se o víkendu sešly k první letošní šotolinové soutěži.

Pauza oddělující zimní a letní část finského šampionátu skončila a tamní posádky se o víkendu sešly k první letošní šotolinové soutěži. Jako jednoznačný lídr mistrovství, který doposud neztratil ani bod, do Laihii přicestoval pilot Mitsubishi Lancer EVO X Juha Salo. Druhé místo si na sněhových soutěžích vyjel velezkušený Ari Vihavainen, který stejně jako vedoucí muž pilotuje vůz se třemi diamanty ve znaku a zatím rovněž ani jednou nechyběl na pódiu. Dvakrát se mezi trojku nejlepších v dosavadních třech soutěžích dokázal dostat devětadvacetiletý Joni Nikko (Mitsubishi Lancer EVO IX), který se na první letní soutěž těšil zřejmě nejvíce ze všech. Tato rally se totiž odehrávala v jeho rodném kraji, což mu dodávalo extra motivaci. Na startu se ovšem objevil ještě jeden horký favorit na vítězství, který chtěl pravidelné účastníky šampionátu pořádně potrápit. Aby Jarkko Nikara netrhal partu, na start si přivezl Mitsubishi Lancer EVO IX.

O pozici nejlepšího jezdce v jiném voze než Mitsubishi usiloval Jukka Ketomäki se Škodou Octavia WRC. Tato dnes již stařičká technika mu ovšem hned v první zkoušce vypověděla službu. Hlavním naháněčem se následně stal jiný Jukka, Hiltunen pilotující Ford Fiesta Super 2000. S tímto speciálem vloni Esappekka Lappi slavil titul, což se stalo onou pověstnou výjimkou potvrzující pravidlo, když normálně hrají prim jezdci produkčních vozů. Hiltunen by o tom mohl vyprávět. Ve druhé a třetí zkoušce sice na čtveřici Lancerů před sebou zatlačil, ale v závěru už nestačil a musel se smířit s konečným pátým místem. Lídr mistrovství Salo soutěž rozjel až na třetí příčce a kvůli problémům se zadním diferenciálem v závěru rally přišel i o ní. Po čtvrtém podniku letošní sezóny už můžeme mluvit o jediném jezdci, který se pokaždé umístil na bedně. Stal se jím Vihavainen, který využil Salovy smůly a dojel si v Pohjanmaa pro bronz. Nejrychleji do své domácí soutěže vlétnul Nikko, kterému se dokázal vyrovnat pouze Nikkara. Pilot Mini, který by tento vůz v létě rád dovezl i na jednu z domácích rally, aby se tak připravil na Neste Oil Rally Finland, ovšem v druhé sekci nestíhal a jeho ztráta vzrostla na 11,3 sekundy. Nikko měl soutěž rozjetou skvěle a premiérový triumf si už v závěru nenechal sebrat.

Kompletní výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Stav šampionátu: 1. Salo 103,5, 2. Vihavainen 86, 3. Nikko 61, 4. Mäenpää 41, 5. Asunmaa 39,5, 6. Lehessaari 31

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!