Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 6. 2013 22:27 − 2465× − 8

V homologacích WRC zavládne status quo

Kvůli udržení větší konkurence v MS došlo ke zmrazení možnosti homologovat evoluci vozů WRC do konce sezóny 2014.

V letošní sezóně se světového šampionátu účastní trojice značek a všechny tři vozy dosáhnou koncem letošního roku konce svého homologačního cyklu. To znamená velké náklady v milionech liber na vývoj nových evolucí aut a například pro M-Sport, který pro letošek přišel o výraznou podporu Fordu, by to znamenalo konec účasti v nejvyšší lize automobilových soutěží. Avšak došlo k poměrně nečekané věci, když Volkswagen souhlasil s tím, aby došlo ke zmrazení vývoje vozů v šampionátu, což by mělo vést k udržení stávající konkurence. Německý výrobce proto lobboval u FIA s tímto záměrem a díky jeho úspěšné snaze se zmrazí specifikace současných WRC do konce roku 2014.

Jak se nechal slyšet Jost Capito, cíl VW spočívá v tom, aby se v MS udržela současná úroveň konkurence. "Bavili jsme se o tom, co je nejlepší pro budoucnost a co je nejlepší pro udržení současné úrovně účastníků šampionátu. Poté, co jsme to probrali jsme zjistili, že nejlepší bude zůstat věrný autům, která používáme letos," vrací se k počátkům tohoto rozhodnutí Jost Capito. "Je ale férové říct, že jsme se vzdali naší potenciální vývojové výhody ve prospěch sportu," doplnil šéf Volkswagen motorsportu. Abychom jeho poslední větu osvětlili, jde o to, že u VW již pracovali na evoluci úspěšného Pola R WRC, která však po zmrazení vývoje nebude moct na tratě dříve než v sezóně 2015.

Jedním z těch, kdo měli z tohoto rozhodnutí největší radost byl bezesporu Malcolm Wilson z M-Sportu. "Jsme za to velmi vděční. Jak si asi dovedete představit, pro někoho jako jsem já či Yves (Matton – šéf Citroen racingu, pozn. redakce) je to pozitivní krok," neskrývá nadšení Malcolm Wilson. "Toto udrží šampionát otevřený a abych byl upřímný, my bychom si novou homologaci nemohli dovolit, pokud by se nevrátil zpět Ford, protože nemáme potřebné miliony, které by to stálo. Volkswagen sice pořád má dva, pokud ne tři, nejlepší jezdce tohoto sportu, ale víme, že po Jostově návrhu alespoň auta zůstanou na podobné úrovni," uzavřel šéf M-Sportu.

Komentářů celkem: 8
19. 6. 2013 23:09
0 0
To je celkem rozumné rozhodnutí od všech zúčastněných stran. Stačí, když je VW poráží, nemusí je vyloženě drtit a všude, nebo nakonec úplně odradit-pak by i ty jeho tituly postrádaly náležitou váhu...! A pěkně napsané hodnocení jezdeckého potenciálu VW od Malcolma!
19. 6. 2013 23:13
0 0
doufám že ale Ford vydá svou faceliftovanou verzi Fiesty... doufám že je to omezení vnitřností ne vzhledu smajlík
20. 6. 2013 09:02
0 0
ten Wilson vůbec neumí česky, když řekl: "... my by jsme si novou homologaci nemohli dovolit, ..."
20. 6. 2013 10:28
0 0
Původně napsal tondakolik
ten Wilson vůbec neumí česky, když řekl: "... my by jsme si novou homologaci nemohli dovolit, ..."


Wobáwám Se, Že Lýb, nEž VJečiNa čeCHú smajlík
20. 6. 2013 12:15
0 0
tondakolik, doufám, že nyní již jsi spokojen;)
20. 6. 2013 12:21
0 0
Ne, že tě to odradí, milé mládě hrabivého ptáka. My čteme tvé článěčky rádi a drobné prohřešky proti jazyku českému ti rádi odpouštíme.
20. 6. 2013 13:49
0 0
Úvaha: Možná VW ani nic jiného nezbylo, než souhlasit, možná by příští rok neměli s kým závodit...
20. 6. 2013 14:11
0 0
Doufám, že se FIA nehodlá dále řídit prosbami týmových bosů a založit svá pravidla na vyjímkách. Doufám, že takovéto situace neuberou WRC na sportovní hodnotě, to by bylo smutné. Jak FIA krásně vymyslela speciály R5, jejich cenovou politiku a technickou logiku (mám namysli sériové díly, levné náklady na provoz a i přesto kvalitní výkon a atraktivita), tak by mohla FIA (stejně tak s šéfy týmu, kteří by taky rádi rallysportu a sobě pomohli) vymyslet logická, levná pravidla pro homologace a celý šampionát.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!