12. 12. 2005 00:00 − 2411× − 1

Komentář k RALLY COSTA SMERALDA TERRA SARDA

Komentář – Závěrečný díl italského mistrovství se odehrál na Sardinii. Na drsných šotolinových cestách, kde se jezdí i italský podnik MS, se sešla velmi dobrá konkurence.

10. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
1. – 3. prosince, Porto Cervo, šotolina, 15 RZ (3 zrušeny) – 173 km
posádky (start/cíl) – 56/33

Závěrečný díl italského mistrovství se odehrál na Sardinii. Na drsných šotolinových cestách, kde se jezdí i italský podnik MS, se sešla velmi dobrá konkurence. I když v šampionátu jezdců už bylo o všem důležitém vlastně rozhodnuto, boj ve značkách byl stále nedokončený. Subaru nad svým věčným rivalem Mitsubishi mělo minimální náskok tří bodů. A to při bodování vítězství – 20 bodů, druhé místo – 15 skutečně nic neznamenalo. Mitsubishi, pozitivně naladěno skvělým vystoupením na předchozí soutěži, do boje nasadilo svou hlavní hvězdu Andrea Navarru vyzbrojenou novinkou, Lancerem deváté evoluce. V záloze pak byli s ,,osmičkovými“ Lancery Aris Vovos a Andrea Perego. Za Subaru pak bojovala tradiční dvojka Longhi s Cantamessou a k nim byl pozván skandinávský šotolinový specialista Aki Teiskonen, šestý muž letošního PWRC.

Tento tah Subaru ale nakonec moc štěstí nepřinesl. Finský jezdec hned na prvním testu vrazil do před ním pomalu jedoucího vozu, který se poměrně nevhod vrátil zpět na trať, a ze soutěže musel odstoupit! I tak ale Subaru opanovalo čelo rally. Cunico vedl o tři desetiny před Longhim. Druhá rychlostní zkouška, Almiddina, stejně jako její další dva opakované průjezdy byla zrušena. Na RZ 3 se ale znovu závodilo a vedoucí dva jezdci dosáhli shodného času. V patách jim ale byl Navarra, ztrácející na Cunica 1,3 sekundy. Na čtvrtém testu přišla další špatná zpráva pro Subaru. Vedoucí Cunico udělal defekt a po pětiminutovém zpoždění klesl až na dvacátou pozici. Vedení se navíc o tři sekundy před Longhim ujal Navarra. To ale nebylo nic proti tomu, co se stalo letošnímu šampiónovi na RZ 6. Po poruše motoru musel vzdát a v boji o titul pro Subaru zůstali v té době druhý Cantamessa, čtvrtý Aghini, stahující ztrátu nabranou defektem, a pátý Scandola. Smůla modrých Imprez nebrala konce a hned na další ,,rychlostce“ z boje o vítězství vypadli Scandola a Cantamessa. Zatímco první jmenovaný vylétl z tratě a na přejezdu vzdal s porouchaným zavěšením, druhý dostal defekt a spadl na šestou pozici. Po první etapě tedy o necelou minutu před posledním mohykánem Subaru Aghinim vedl Navarra. Druhá deštivá etapa už nic na konečném zúčtování nezměnila. Cantamessa pro Subaru vyhrál čtyři testy, ale to nebylo nic platné. Po páteční ztrátě to na lepší než pátou pozici nestačilo. Poslední naději značky se šesti hvězdami ve znaku skýtal Andrea Aghini, který před soutěží vyměnil tým Top Run za Gass Racing. Ten se však proti Navarrovi nedokázal pořádně postavit, ostatně minutový odstup mu ani nic moc nedovoloval. Loňský šampión se Subaru tak letos získal pro svého nového zaměstnavatele Mitsubishi titul ve značkách! V klasifikaci vozů Super 1600 jasným vítězstvím před Andrea Dallavillou ztvrdil zisk titulu Paolo Andreucci.

Letošní šampionát tedy skončil a už nyní se začínají objevovat první informace k tomu příštímu. To se týká zejména personálního obsazení týmů. A vše se vlastně točí kolem domácí značky Fiat. Ta hodlá v Itálii nasadit svůj nový vůz Punto Super 2000, který by měl v boji s produkčními vozy hrát prim. Turínské značce by se jistě moc líbilo po dvouleté přestávce se vrátit zpět na domácí trůn. A k tomu jí má pomoct stálý jezdec Paolo Andreucci, kterého by podle všeho měl doplnit Andrea Navarra. Fiat se chce také představit v PWRC. Tam by jeho jezdci měli být letošní ,,Evropan“ Giandomenico Basso a italský objev roku Umberto Scandola.

Pořadí v cíli:

1.Andrea Navarra – Simona Girelli Mitsubishi Lancer Evo IX
2. Andrea Aghini – Massimiliano Cerrai Subaru Impreza WRX STI spec C + 1:16,3
3. Giovanni Manfrinato-Maurizio Diomedi Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 1:37,4
4. Aris Vovos – "El Em" (GR) Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:50,0
5. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX STI spec C + 1:53,3
6. Alessandro Broccoli – Silvio Stefanelli Mitsubishi Lancer Evo IX + 2:58,6
7. Paolo Andreucci – Anna Andreussi Fiat Punto Abarth S1600 + 3:23,5
8. Anton Alen – Jussi Aariainen Subaru Impreza WRX STI + 3:32,4
9. Andrea Dallavilla – Daniele Vernuccio Citroen C2 S1600 + 4:35,7
10. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara Renault Clio S1600 + 5:45,1

Konečný stav C.I.R:
1. Longhi 130, 2. Navarra 111, 3. Cantamessa 80, 4. Aghini 70, 5. Andreucci 68, 6. Travaglia 49, 7. Sottile 46, 8. Bizzarri 44, 9. Cunico a Perico 32

Komentářů celkem: 1
Anonym IP:217.197.156.244
13. 12. 2005 08:171
0 0
díky moc za skvělé zpravodajství
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!