LB Trans Racing před jedním z vrcholů sezony

V květnu a na začátku června absolvoval LB Trans Racing další trojici soutěží, jejichž společným jmenovatelem byla nepřízeň počasí.

Jihomoravský LB Trans Racing letos patří mezi nejpilnější české týmy. Nejen, že jsou jeho vozy k vidění na všech sprintech a „velkých“ podnicích; management týmu ve druhé polovině sezony plánuje i sbírání zkušeností v zahraničí.

V květnu a na začátku června absolvoval LB Trans Racing další trojici soutěží, jejichž společným jmenovatelem byla nepřízeň počasí. Zatímco na Kopné a v Krkonoších se závodilo o sprintové body a z týmové základny na trať vyjela dvojice posádek, v Krumlově se brodila kalužemi pouze domácí Martina Daňhelová.

Na sprintech není čas vyčkávat…

Sprintová sestava letos dostala naordinované především sbírání zkušeností, přesto mají obě posádky už v polovině sezony slušnou porci bodů. Letošní objev, 22letý Jan Lunga, vedle sebe na Kopné posadil Ondřeje Koubka a po ryze seznamovacím tanečku na Vrchovině se rozjel k parádnímu výkonu. Na mokré trati soutěž zahájil nejrychlejším časem ve své třídě a jen opatrnější závěr, doplněný o zdržení za jedním z pomalejších soupeřů, mu zabránil vítězství získat. „Po Vrchovině, kde se moc nezávodilo a šlo jen o to doklouzat se do cíle, se tentokrát ve třídě sešlo množství aut a konečně ,,normální“ počasí slibovalo parádní závody. Hodně nám pomohl páteční shakedown, kde jsme udělali změny na podvozku a hlavně jsem se rozjel po měsíční přestávce. Vyhraná 1. RZ nás hodně překvapila, vzhledem k malé viditelnosti přes zamlžené čelní okno. Po zbytek závodu jsme pokračovali v nastaveném tempu, ale bez rizika. Mrzelo nás jen zrušení druhého průjezdu Kameňáku. S konečným výsledkem jsem naprosto spokojený. Kdyby nám někdo před startem řekl, že v tak obsazené třídě dojedeme druzí a vyhrajeme tři zkoušky, zcela jistě bych mu nevěřil,“ radoval se v cíli stříbrný muž třídy 8.

V Krkonoších Honza s Ondrou potvrdili, že jsou již sehranými parťáky. Jelikož se závodilo na zcela nových tratích, neměli oproti zkušenějším soupeřům nevýhodu v neznalosti terénu a od prvních kilometrů bojovali o vítězství. Klíčovou roli ve vývoji výsledků nakonec sehrála klouzavá rychlostní zkouška Pilníkov, na kterou se v prvním průjezdu snesl obrovský liják. Napoprvé ji posádka LB Trans Racing Teamu v potocích vody dokázala vyhrát a posunula se se slušným náskokem do vedení. Ale v samotném závěru, v době, kdy Honza s Ondrou disponovali čtvrtminutovým náskokem, se k ní postavili s až přílišným respektem, zajeli svůj nejhorší výkon dne (až sedmý čas ve třídě) a museli překousnout pád na druhé místo. „Byli jsme zvědaví, jak se nám bude dařit na suchu, neboť jsme s cliem za takových podmínek ještě nejeli. Časy na prvních dvou RZ byly nad očekávání, i přes to, že v poslední zatáčce na RZ 1 jsme měli krizi. Naštěstí to byla krize poslední. RZ Pilníkov pro nás znamenala velkou školu. Asi po třech km jsme dojeli před námi startujícího soupeře a asi dva km jsme jeli za ním, než se nám podařilo jej objet. Do toho začalo velmi hustě pršet a my měli k dispozici jen slicky. To, že jsme tuto RZ vyhráli, bylo pro nás překvapení a opět se potvrdilo, že jízda na mokru nám vyhovuje. V nastaveném tempu se nám dařilo jet až do poslední RZ. Ta nám ale vůbec nesedla a přišli jsme o naše první vítězství. Kluci zajeli závěr opravdu skvěle a zaslouženě vyhráli,“ přijal sportovně pád na stříbrný post Lunga, který se nečekaně vyšvihl na průběžné třetí místo v tabulce šampionátu.

Lungův týmový kolega Vlastimil Daňhel, navigovaný Lubomírem Brtníčkem, rovněž patří k příjemným překvapením dosavadního průběhu sezony. Zatímco v Lužických horách si popustil uzdu až příliš a střemhlavým skokem obouchal vůz o svodidla, v ostatních závodech spolehlivě dojíždí a daří se mu i v rodinných soubojích s dcerou Martinou. „Na Kopné jsme společně s dalšími třemi posádkami bojovali o třetí místo. Po velkém souboji jsme nakonec skončili na smutném čtvrtém místě o pouhé tři vteřiny za bednou. Pěkně jsme si ale zazávodili a navnadilo nás to na následující závod v Krkonoších,“ zhodnotil kultovní valašský podnik Vlastík, kterému jsou čtvrtá místa letos zřejmě souzena. Na stejné pozici totiž dokončil i Rally Krkonoše a opět to bylo s nevelkou ztrátou na posádku před ním. „Na Vlastíkovi bylo z kraje závodu cítit, že příliš nevěří brzdám a neopírá se do gum. Ve druhé polovině závodu jsme ale hodně zrychlili a nebýt nedobrzděné zatáčky a slalomu mezi kládami na poslední zkoušce, mohlo se nám na výsledky dívat ještě lépe. Potvrdilo se, že na sprintu se nedá vyčkávat, vteřinky z úvodu nám chyběly,“ vzal si slovo spolujezdec a šéf týmu v jedné osobě Lubomír Brtníček, který dodal: „Každým kilometrem je cítit, jak jsme si Vlastík i já ve svých rolích jistější. Nečekal jsem, že se budeme už v první polovině sezony pohybovat tak vysoko. Z průběžné páté příčky v tabulce šampionátu máme samozřejmě radost a těšíme se na další starty.“

„Velká“ rally jedním odstoupením nekončí

Pokud se o sprintech říká, že na nich není čas na rozkoukávání, zcela jiný druh závodění představují „velké“ podniky. Dokončit náročnou dvoudenní soutěž bez škrábnutí je mimořádně náročným úkolem, který neovlivňuje jen samotná posádka. Na své domácí rally v Českém Krumlově se o tom přesvědčila i Martina Daňhelová. „Účinkování na domácí soutěži nám tentokrát moc nebylo přáno. Po bleskovém průletu na budějovické speciálce jsme se vydali s chutí na další tratě. Bohužel, tentokrát nás ze hry vyřadilo políbení s civilním vozem v hustém pátečním provozu,“ řekla zklamaná Jihočeška. Poškození vozu naštěstí nebylo nijak dramatické a díky hbitému zákroku mechaniků bylo clio v sobotu schopno další jízdy. Jelikož je každá etapa bodově honorována zvlášť a Martině s Vlastíkem se podařilo sobotní den úspěšně dokončit, mohl jihomoravský tým v cíli slavit tolik důležité body do tabulky. „V průběhu soutěže nám postupně odpadali soupeři, a tak jsme se soustředili, abychom dovezli techniku bez újmy do cíle. Velmi náročnou se tentokrát stala polookruhová zkouška Lipno, která vedla převážně lesem na kluzkém povrchu. Oba poslední lipenské testy jsme absolvovali bez zaváhání a mohli jsme se konečně radovat na cílové rampě pod sprchou šampaňského,“ zakončila naše povídání Martina, která si v tabulce šampionátu udržela více než 40bodový náskok na druhého Martina Radu.

Další plány? Od Hustopečí až po rakouskou šotolinu?

Členové LB Trans Racing Teamu nemají čas nudit se. Kromě přípravy třech soutěžních speciálů pravidelně testují a podílejí se i na přípravě vyškovské rally.

Během uplynulého víkendu byl týmový konvoj k vidění na části Podivické RZ, kde se připravoval na nejbližší plánovaný start. Na hustopečské rally, jež je pro tým geograficky druhým nejbližším podnikem hned po domácí Rally Vyškov, se kromě stabilní posádky Martina Daňhelová – Vlastimil Daňhel do druhého vozu posadí šéf týmu Lubomír Brtníček (se spolujezdcem Jindřichem Jalůvkou), který usedne za volant poprvé v letošní sezoně. A pokud se podaří úspěšnou sérii prodloužit, začíná se členům týmu rýsovat sladká odměna v podobě podzimního startu na rakouské šotolině…

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!