Freddy Loix si dojel pro osmé vítězství na Ypres
Druhou závěrečnou etapou dnes pokračovala belgická Geko Ypres rally, která uzavírá první polovinu letošního ročníku evropského šampionátu. Na programu byla zajímavá porce 14 rychlostních zkoušek, které daly dohromady téměř 200 ostrých kilometrů a jednalo se tak o jednu z nejdelších Ypres rally za posledních 10 let. Soutěžící dnes strávili v autě takřka celý den, když první zkouška začínala v 10 hodin ráno a ta poslední se startovala po setmění v půl desáté večer.
I když byla na programu pěkná porce zkoušek, první sekce čtyř testů toho pro vývoj v elitní pětici moc nepřinesla, když jediné podstatné věci se odehrály v RZ10. Zde se Breen dostal na třetí příčku před Paddona a Kobus profitoval posunem na páté místo z defektu, který postihl Aignera. Jinak byl nadále v čele Loix s bezpečným náskokem přes minutu a půl na Bouffiera. O moc víc se toho neudálo ani v druhé sekci, když za pozornost stály dvě události. Nejprve na RZ11 ztratil dvě příčky Kobus a na páté místo se posunul Lefevere, který tak byl po předchozím propadu Aignera v čele ERC Production cupu. Další změny přinesla až RZ14, kdy havaroval do té doby čtvrtý Paddon. Ani po odjetí dalších čtyř testů to tedy nevypadalo na žádné větší drama v závěru, protože druhý Bouffier stáhl svou ztrátu na Loixe o pouhé čtyři sekundy a Belgičan byl tak i nadále pohodlně v čele. Na třetím místě se na půl minuty přiblížil k francouzskému jezdci Breen.
Ještě méně změn přinesla třetí sekce, když jedinou změnou byla výměna jmen na postu druhého nejrychlejšího Belgičana, když Lefevereho vystřídal na čtvrtém místě celkově Vanneste, avšak ztráta pilota Lanceru byla pouhých šest sekund, takže zde byl ještě příslib boje v poslední sekci. Ostatní si však své příčky strážili jako pověstné oko v hlavě a nic dalšího se ve výsledcích TOP 10 neměnilo.
Z dosavadního průběhu se mohla druhá etapa zdát lehce statičtější, ale vše vynahradil akční závěr v posledním testu kdy se na čele děly věci. Bouffier ztratil ve zkoušce přes minutu a už se zdálo, že ztratí druhé místo, které si držel od včerejška ve prospěch Breena, avšak ten svůj Peugeot 207 S2000 zaparkoval na několik minut do příkopy a ztratil ještě výrazněji než francouzský jezdec. Totální smůla pak postihla do té doby čtvrtého Vannesteho, kterému začal hořet vůz z něhož nakonec mnoho nezbylo a kvůli tomuto incidentu se musela zrušit zkouška.
Pořadatelé však nakonec rozhodli šalamounsky a vůbec výsledky této zkoušky nepočítali a pořadí tak vyhlásili dle stavu po RZ19. Vítězství tedy připadlo Loixovi, který slaví již osmý triumf na této soutěži v kariéře. Druhý je díky anulování RZ20 Bouffier, třetí příčka pak patří Breenovi. Vannestemu shořelo auto, takže se na jeho příčku posunul Lefevere, který zároveň zvítězil v ERC Production cupu. Pátý byl Kobus, toho s další Fiestou následoval Solowow. Sedmá byla Debackere, který vyhrála Ladies trophy, osmé místo bral Hadik, devátý byl český zástupce Tlusťák a TOP 10 uzavíral Lendri. Mezi dvoukolkami vyhrál Bonnefis, následován Baugnetem a van der Marelem.
Prozatimní konečné výsledky Geko Ypres Rally | |||
---|---|---|---|
1. | Freddy Loix | Škoda Fabia S2000 | 2:32:19.4 |
2. | Bryan Bouffier | Peugeot 207 S2000 | +1:21.0 |
3. | Craig Breen | Peugeot 207 S2000 | +1:52.5 |
4. | Andy Lefevere | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +6:36.4 |
5. | Hermen Kobus | Ford Fiesta S2000 | +6:41.2 |
6. | Michal Solowow | Ford Fiesta RRC | +7:00.0 |
7. | Melisa Debackere | Peugeot 207 S2000 | +9:38.5 |
8. | Andreas Hadik | Subaru Impreza R4 | +10:09.3 |
9. | Antonín Tlusťák | Škoda Fabia S2000 | +10:25.6 |
10. | David Croes | Mitsubishi Lancer Evo X | +12:07.7 |