Thierry Neuville: Ford Fiesta R5 může do světa

Thierry Neuville odstartoval s Fordem Fiesta R5 do Ypres Rally mimo klasifikaci. Dnešním dnem získala novinka od Fordu homologaci.

Thierry Neuville odstartoval s Fordem Fiesta R5 do Ypres Rally mimo klasifikaci v roli předjezdce. Auto ještě nemělo schválenou homologaci, to se ale dnešním dne mění a od 1. července 2013 se novinka od Fordu může zapojit do bojů o body.

"Bylo to opravdu pěkné, všechno šlo dobře a auto je konkurenceschopnější ve srovnání se starými S2000," myslí si mladý Belgičan a v současnosti nejúspěšnější jezdec ve světovém šampionátu s vozem Ford. "Jsem šťastný a spokojený s naším výkonem. Začli jsme hodně tlačit na posledních dvou zkouškách, během celého víkendu jsme neměli jediný problém a auto se řídilo bez problémů," zkonstatoval účast v Ypres Rally Thierry Neuville.

I české mistrovství se minimálně jedné Fiesty R5 dočká. Z Anglie ji o víkendu přivezl Jan Sýkora. Objeví se už na Rally Bohemia?

Komentářů celkem: 12
1. 7. 2013 10:13
0 0
Dobre Syky. Jsem hodne zvedavejsmajlík
1. 7. 2013 10:40
0 0
Uvidíme v porovnání s S2000 smajlík.
1. 7. 2013 12:23
0 0
Nemáte někdo info o časech oproti S2000 na Ypres?
1. 7. 2013 12:31
0 0
Na Heuvellandu jsem byl těsně před cílem a podle exifu ve fotce byl Neuville o 10 s rychlejší, než Breen, který RZ vyhrál. Na ostatních RZ jsme byli spíše blíž startu a tak nemá moc cenu ty časy z exifů diskutovat.
1. 7. 2013 12:38
0 0
Původně napsal zajic
Na Heuvellandu jsem byl těsně před cílem a podle exifu ve fotce byl Neuville o 10 s rychlejší, než Breen, který RZ vyhrál. Na ostatních RZ jsme byli spíše blíž startu a tak nemá moc cenu ty časy z exifů diskutovat.


Zajímavé info...no sem zvědav, ale moc se mi to líbí, přece jen je to víc áčko než lancery a sůba a je na to větší radost koukat. Kdyby to pořídilo víc lidí, mohl by domácí šampionát jít zase nahoru..smajlík
1. 7. 2013 14:01
0 0
To shifty:Je to sice víc než lancery a sůba ale taky záleží kdo je mezi volantem a sedačkou.Takový Solowow měl letos v Belgii top techniku a měl udělat aspon nějaký výsledek a ne aby ho porážel kde kdo třeba s lancerem.Dále třeba Polský mág Kajto,se svým subem je schopen porážet i s2000,takže je to pořád jen vše o rukách.Neuville je dost dobrý driver a ještě to auto neukázalo co umí,takže se těšme na porovnání s někým jiným a hlavně někde jinde při danné konkurenci přinejmenším srovnatelně jezdecky stejné...Jinak souhlas,už aby to jezdilo třeba i u nás....smajlík
1. 7. 2013 14:44
0 0
Bobin: Jo to souhlasim, spíš sem měl na mysli, že celkově se to chová víc jako závoďák a ne jako těžkopádný Nko....
1. 7. 2013 15:33
0 0
Vím čas Neuvilla z RZ20, který je 15:57. Bohužel se nedojela celá, nicméně v prvním průjezdu zajel první Bouffier 16:30. Nevím, jak moc se mohly změnit podmínky, každopádně i z dalších časů, co prosakovaly, to skutečně vycházelo jako rychlejší, nebo přinejmenším srovnatelné. A to Neuville dle svých slov trochu tlačil až v posledních dvou RZ. Nutno říct, že je teď špičkovým jezdcem MS, takže se dá čekat, že má oproti Loixovi, Breenovi či Bouffierovi jezdecky mírně navrch, i tak jsou ale ty časy natolik sympatické, že se R5 zdá jako velmi konkurenceschopné nářadí.
1. 7. 2013 19:06
0 0
Také jsem hodně zvědavý na adekvátní srovnání. Myslím, že plánovaná pořizovací cena se postupně dost navyšovala-a asi se i přiblížila ceně za speciály S2k-vzhledem k tomu to bude celkem slušné nářadí. RRC asi bude trochu jinde-ale to nejspíš i cenou. A bude to i "závodivější", než do jiné podoby-od původního záměru-"recyklované" produkční vozy. Uvidíme.
1. 7. 2013 20:04
0 0
Myslím, že R5 jsou pro rally moc dobře, a jimy udaný směr je správný. Cena, o které se dost spekuluje, je pro mnohé opravdu parádní, o dost klesla, stejně tak ipředpokládané náklady. Bylo by dobře, kdyby se i další vývoj rallyových speciálů držely téhle myšlenky jako R5.
2. 7. 2013 03:34
0 0
Ahoj vsem. V angl. Autosport.com jsem se docetl info. ze Skoda pracuje na vyvoji R5. Nevi nekdo nejake podrobnosti? Diky
2. 7. 2013 08:41
0 0
R5 má být levnější především provozními náklady - delší intervaly repasí, méně speciálních (rozumněj drahých) dílů.

Martin.blader: Ta RZ20 se již v prvním průjezdu jela za počasí bez deště, co vím tak v naprosté většině suchá, takže změna podmínek mezi prvním a druhým průjezdem byla myslím minimální. Pokud někde něco vlhkého oschlo, tak zase jinde bylo nataháno víc bordelu z cutování.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!