14. 7. 2013 18:15 − 2737× − 10

Rally Bohemia v cíli – vítězství patří Škodě

40. Rally Bohemia dospěla v neděli odpoledne do úspěšného. Zvítězila posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler.

Cílovou rampou na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi přejela v neděli odpoledne na prvním místě posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia S2000. Kopeckému s Dreslerem se podařilo na domácí soutěži zvítězit s náskokem 26,3 vteřiny před posádkou týmu EuroOil – invelt týmu, kterou tvoří Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000. Pech s Uhlem jsou v současné době vedoucí posádkou domácího mistrovství. Na třetím místě skončil miláček publika Roman Kresta – jezdec, který je s Mladou Boleslaví velmi intenzivně spojen historií v továrním týmu Škoda. Roman Kresta s Petrem Grossem z Adell Mogul Racing Teamu se Škodou Fabia S2000 měli v cíli soutěže ztrátu na Pecha s Uhlem 9,4 vteřiny.


Foto: Tomáš Mansfeld

Závěr 40. Rally Bohemia, soutěže Evropského poháru v rally (koeficient 10) a Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally, zdramatizovala nehoda posádky Jan Sýkora – Martina Škardová s Fordem Fiesta R5, která byla průběžně na čtvrtém místě. Kvůli podezřením na zranění spolujezdkyně na místo vyrazil vůz zdravotníků a rychlostní zkouška byla pro ostatní účastníky zrušena. Spolujezdkyně Martina Škardová byla na kontrolu převezena do nemocnice, ale její zranění se naštěstí neukázala jako vážná.

V kategorii 2WD na 40. Rally Bohemia nakonec premiérově zvítězili Jiří Vrkoslav s Jiřím Radou s Citroënem C2 S1600. Druhé místo patřilo Egonu Smékalovi s Monikou Hýbnerovou a s Citroënem DS3 R3T. Na třetím místě skončili po velkém boji Italové Elwis Chentre a Igor D’Herin.


Foto: Jan Pavlíček

Hladký průběh 40. Rally Bohemia nebyl narušen žádným bezpečnostním incidentem a diváci byli dle informací od pořadatele i od policie ukáznění a dbali pokynů pořadatelské služby. Slunečné počasí jich na rychlostní zkoušky přilákalo v celkovém součtu desítky tisíc.

Další informace o 40. Rally Bohemia najdete na stránkách www.rallybohemia.cz. Sledujte také oficiální Facebook profil na www.facebook.com/rallybohemia.

Jan Kopecký, vítěz Rally Bohemia: „Pocity v cíli jsou vynikající. Škoda Fabia S2000 je nejlepší auto své kategorie a díky ní máme nad ostatními soupeři trochu navrch. Soutěž byla skvěle zorganizovaná a po bezpečnostní stránce jí není co vytknout. Možná bych se zamyslel nad jiným formátem divácké RZ v Sosnové tak, aby byla pro diváky více atraktivní a zažili více show. Po sportovní stránce ale byla Rally Bohemia velmi dobrá soutěž a malé rozdíly mezi námi prvními třemi to dokazují. Jelo se naplno až do cíle a soutěž jsme si užili“

Václav Pech jun., druhý na Rally Bohemia: „Jsem naprosto spokojený. Být druhý v cíli Rally Bohemia jen 26 vteřin za jezdcem továrního týmu je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nové pneumatiky, ale myslím si, že jsme sváděli vyrovnaný boj. Stejně tak jako porazit na Bohemce Romana Krestu, který je zdejším rekordmanem v počtu vítězství, to má pro mě obrovskou váhu. Auto nám během celé soutěže fungovalo bez problémů, za což děkuji mechanikům. Diváci vytvářeli perfektní atmosféru a neviděl jsem je nikde stát nebezpečně. Přitom mám za to, že nestáli nikde zbytečně daleko a měli dobrý výhled na trať. Organizaci rally bych nic nevytknul, kromě špatně postaveného retardéru na Sychrově, který jsem trefil. Ztratili jsme tam nějaké vteřiny, ale jinak by měla každá rally vypadat organizačně jako Rally Bohemia.“

Roman Kresta, třetí v cíli Rally Bohemia: „Pro nás je Bohemka famózní závod. Krásné tratě, které v ČR nemají konkurenci a je zde perfektní organizace. Doslova a do písmene je to pro mě krásné třetí místo. Perfektní atmosféra, velký souboj. Není co dodat. Možná si někdo řekne, že je to „jen“ třetí místo, ale tak to není. Tempo bylo vysoké a jelo se ve vteřinách. Musím říct, že jsem spokojený i se svou jízdou a jeli jsme opravdu rychle. Organizačně je Rally Bohemia velký nadstandard v českém mistrovství. Tenhle závod je někde úplně jinde.“

Komentářů celkem: 10
14. 7. 2013 18:53
Upraveno 18:54
0 0
Pro mě je největší osobností letošní Bohemky jednoznačně posádka Jirka Vrkoslav a Jirka Rada!
14. 7. 2013 19:39
0 0
no, hrdinů bude asi i víc, ale oba Jirkové mezi ně rozhodně patří, fakt jeli jako k ohni, oni to ani jinak neumějí smajlík
14. 7. 2013 19:44
0 0
Mě se kromě souboje o 2. místo nejvíc líbil Chentre, jenom škoda, že nejel Emil Triner, to by bylo ve dvoukolkách větší drama než na čele...smajlík
14. 7. 2013 20:26
0 0
podle mě Kresta jezdí s Grosemsmajlík ale nechci rýpatsmajlík
14. 7. 2013 20:29
0 0
Zajímavě psanésmajlík místy... Chyby se stávají...ale dovolil bych si spekulovat o tom, kdo že dneska má být miláčkem publika?smajlík
14. 7. 2013 22:48
Upraveno 22:49
0 0
chentre a vrky parada! cerny tam kde jsem byl jel jinoou stopu nez vsichni ostatni a vzdy poradne sirokou. kresta, pech, sykora, mira tarabus bez debat parada. mimoradne se mi libila jizda kresty. na oko snad nejvic dravost. diky za pozitek....
14. 7. 2013 23:15
0 0
super podívaná,vyrovnané souboje,až do konce,tak to má vypadatsmajlíksmajlík
15. 7. 2013 11:52
0 0
Krásný závod,vysoké tempo.Být jen 25-35 s. za "továrnou" to je úspěch.Rovněž výkony Tarabuse a Sýkory-to byla paráda.
15. 7. 2013 12:43
Upraveno 12:46
0 0
Souhlasím, Roman Kresta v neuvěřitelné formě a jeho jízda byla skutečně na samotné hranici auta. To "druhé" místo je spíš věcí turba, které přeci jen na výjezdech ze zatáček do kopce i při tom pidirestriktoru je znát.
Zejména v rychlejších pasážích pak Roman jezdecky s velkým nasazením srovnával handicap, který podvozek a trakce jeho auto ztrácely oproti fabrice.
Jen mi nejde do hlavy, jak to může ty cizince v legendách bavit, když dostávají se špičkovou technikou obkládačky od místních Favoritů, které se jen tak tak do toho kopce vydrápou s obrovskou dýchavičností.
15. 7. 2013 13:41
0 0
Protože jsem velký fanda Romana,tak jsem to nechtěl zdůrazňovat-velký výkon,seděl teprve letos po druhé v autě a nebýt toho ,že na Vinci zhruba na 8 km auto ztratilo na výkonu,tak se ještě v neděli víc závodilo.Ztráta 14 s na Ašína při jeho kvalitách se nedá dohnat!
Ještě takový postřech-jeho mechanici říkali,že na jednom 1,5 km úseku do kopce dostal od Kopeckého 3 vteřiny!!!Takový to rozdíl ve výkonu motoru.Ten samý handicap měl Venca.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!