Vlažný rozjezd Fiesty R5

Již tři týdny má Ford Fiesta R5 jako první vůz této nové kategorie homologaci a může se účastnit mezinárodních soutěží.

Již necelé čtyři týdny má Ford Fiesta R5 jako první vůz této nové kategorie homologaci a může se účastnit mezinárodních soutěží. M-Sport obdržel již před prvním červencem na dvě desítky objednávek na nový přírůstek a během uplynulých třech soutěžních víkendů se prvních sedm z nich popralo s konkurencí. Světová premiéra se odehrála u nás na Rally Bohemia a Jan Sýkora úspěšně směřoval k cíli, když se v samém závěru rally dopustil chyby a nový vůz do cíle nedovezl. O tom samém víkendu startoval i druhý Ford s Elfynem Evansem za volantem. Ani velšský mladík cíl neviděl, v tomto případě byla na vině porucha techniky.

V M-Sportu tak horečně očekávali uplynulý víkend, kdy se jejich nová zbraň postavila na start čtyř soutěží. Krum Donchev opustil Peugeot 207 Super 2000 a do Srbska, kde se odehrál další podnik bulharského mistrovství, přivezl nový stroj. Bohužel soutěž byla kvůli přehnaným požadavkům tamní policie zrušena a Donchev si první ostré kilometry odjede až doma na Rally Tvardica. Roger Feghali měl libanonskou Rallye des Cédres výborně rozjetou, soupeřům ujížděl a debut s novým vozem si doslova užíval. Nadšení mu ale vydrželo jen do chvíle, kdy musel Fiestu R5 odstavit.

První speciál nové kategorie si pořídil i Belgičan řeckého původu Jourdanis Serderidis a zúčastnil se s ní Rallye de Luxembourg, dalšího dílu německého šampionátu. Bohužel ani on cíl nespatřil, když jeho Ford zastavila porucha elektroniky. Všechny naděje na první výsledek Fiesty R5 tak směřovaly k Estonsku, kde vyrazila do bojů dvojice vozů stáje Markko Märtina. A právě tam konečně oslavila nová technika první úspěch. Martin Kangur dovezl jeden z vozů do cíle na páté příčce, Karl Kruuda si s druhou Fiestou počínal ještě daleko lépe, vyhrál několik rychlostních zkoušek a skončil na skvělém druhém místě.

M-Sport vstoupil do vod nové kategorie jako první a to mu přináší ovoce v podobě velkého hladu jezdců po celém světě po nové technice. Na druhou stranu se musí poprat s úplně novými úskalími, jaké zcela nová kategorie skýtá a vymýšlet něco, co zatím nikdo jiný neudělal. Dětské bolesti se jistě postupem času podaří vyléčit, ovšem mnohem důležitější bude, aby Fiesta R5 obstála v přímém boji s dalšími vozy R5, které se již příští rok objeví na scéně. Jak ukázal příklad Fiatu v případě Punta Super 2000, nový vůz v kategorii může na své premianství rychle doplatit.

Komentářů celkem: 4
27. 7. 2013 17:35
0 0
Poslední věta je podle mě mimo, kdyby fiat punto vyvíjel dál a sypal penízky, určitě by punto nebylo horší než peugeot nebo škodovka. Neřekl bych, že je to o premianství, ale spíš o penězích a vůli testovat smajlík
27. 7. 2013 21:13
0 0
souhlas.
27. 7. 2013 21:49
0 0
jenze na R5 uz toho moc noveho zhomologovat nepujde
27. 7. 2013 22:37
0 0
A to je záměr FIA aby se to zbytečně neprodražovalo páč s tím pujde jezdit národní šampionáty.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!