30. 7. 2013 19:18 − 2647× − 0

New England Forest Rally – komentář

Do hry se po krátké pauze vrátil Kanaďan Antoine L’Estage, který vyhrál úvodní soutěž a pak chyboval.

V americkém šampionátu se o nedávno skončeném víkendu odjel pátý podnik, který se stejně jako většina zbylých odehrál na rychlých šotolinových tratích. Do hry se po krátké pauze vrátil Kanaďan Antoine L’Estage, který nejprve vyhrál úvodní soutěž, ale pak v té třetí zcela zdemoloval nově pořízené Mitsubishi Lancer WRC05. Už to vypadalo, že se úřadující kanadský mistr letos na amerických tratích neobjeví, ale ten se své šance dokončit sezónu na soutěžní trati a ne doma u televize nevzdal. V rohu garáže našel svůj někdejší mistrovský Huyndai Tiburon, se kterým naposledy startoval před pěti roky, nechal si jej dát do pucu a vyrazil do boje se soupeři v mnohem modernějších vozech.

Stáří vozu a jeho nižší konkurenceschopnost se od začátku projevovala na L’Estagovu výkonu, když setrvával třetí a na své dva hlavní rivaly ztrácel každou zkouškou. Na konci první etapy se navíc projevily potíže s transmisemi a následně ještě začal ztrácet výkon motor, takže se Kanaďanův odstup prohloubil na minut a třičtvrtě. Ani v sobotu se situace neobrátila k lepšímu a s přehřívajícím se motorem L’Estage nadále ztrácel, aby své nepovedené vystoupení v RZ 11 zakončil urváním kola. Po vítězstvích v předešlých třech letech tak Kanaďan na jedné ze svých nejoblíbenějších soutěží další triumf nepřidal.

Na bronzový stupínek se díky tomu vyhoupnul indický pilot Rifat Sungkar s Mitsubishi Lancer EVO X, který by si zasloužil cenu fair play. V druhé etapě totiž do servisu dotlačil poruchou alternátoru postižený vůz lídra rally. Málem tak předčasně skončil nádherný souboj o vítězství, který spolu svedli hlavní konkurenti v boji o titul David Higgins se Subaru a Ken Block s Fordem. Od začátku si lépe počínal světoznámý showman proslavený svými akcemi Gymkhana. Higgins jeho nástup příliš nezastihnul a po první etapě zaostával o 16,1 sekundy. V sobotu ráno už s pilotem Fiesty hrál vyrovnanější partii a odstup nepatrně snížil. V osmé zkoušce pilot Subaru strávil víc času, než by bylo zdrávo, a jeho ztráta se už dostala daleko přes půl minuty.

Pak ale v RZ 11 Blocka potrápil již zmíněný alternátor a posádka musela část zkoušky odjet bez interkomu a ještě málem zůstala stát před servisem. Problém se naštěstí podařilo vyřešit a nervy drásající finále mohlo začít, poslední dvě zkoušky měly rozhodnout, zda Blockův náskok snížený na 6,7 vteřiny bude dostatečný. Oba borci finále pojali zodpovědně a jejich časy se takřka vůbec nelišily. Higgins ze svého manka nakonec umazal jen dvě desetiny a tak stále nemá jistotu letošního titulu. Block totiž druhým vítězstvím v řadě udělal maximum možného pro to, aby si do dvou závěrečných podniků udržel alespoň teoretickou šanci na zisk letošního titulu.

Pořadí v cíli
1. Ken Block/Alex Gelsomino (USA) Ford Fiesta HFHV 1:34.34,2
2. David Higgins/Craig Drew (GB) Subaru Impreza WRX STI +6,5
3. Rifat Sungkar/Steve Lancaster (RI/GB) Mitsubishi Lancer Evo X +10.22,8
4. David Sterckx/Karen Jankowski (B/USA) Subaru Impreza WRX STI +12.21,4 (1. SP)
5. Brendan Reeves/Rhianon Smyth (NZ) Ford Fiesta R2 +13.52,0 (1. 2WD)
6. Piotr Fetela/Dominik Jóźwiak (PL) Subaru Impreza WRX STI +15.14,6
7. Will Orders/Toni Feaver (AUS) Toyota GT86 +16.12,4 (2. 2WD)
8. Andrew Comrie-Picard/Jeremy Wimpey (CDN/USA) Scion xD +18.06,1 (3. 2WD)
9. Mason Moyle/John Hall (USA/GB) Subaru Impreza WRX STI +18.18,9 (2. SP)
10. Nick Roberts/Nick Judkins (USA) Subaru Impreza WRX STI +18.25,0 (3. SP)

Stav šampionátu: 1. Higgins 92, 2. Block 70, 3. Sterckx 52, 4. Reeves 32, 5. Sungkar 31, 6. Comrie-Picard 29, 7. L'Estage 25, 8. Fetela 23, 9. Cline 21, 10. Burke a Yeoman 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!