1. 8. 2013 09:04 − 3417× − 0 0

Kostelecká sauna s veselým koncem

Po úspěšné Valašské Rally absolvovali Jiří Hladík s Alešem Pilným další náročnou soutěž.

Po úspěšné Valašské Rally absolvovali Jiří Hladík s Alešem Pilným další náročnou soutěž.

Na Valašce vás brzdila ztráta výkonu díky přehřívání motoru, jak se vám podařilo nachystat auto na Kostelec?

Před Kostelcem jsme přidali olejový chladič a bylo to o mnoho lepší, ale na závodech panovalo veliké vedro, ještě větší než na Valašsku, takže jsme stejně jeli s topením naplno, abychom aspoň trochu ulehčili motoru jeho práci.

Tobě se v Kostelci tradičně daří, jak to vypadalo letos?

Musím říct, že po první vložce jsem byl hodně spokojený. Drželi jsme za sebou všechna auta, která nás zajímala s ohledem na porovnání, a to bylo dobré. Bohužel na druhé vložce nám začala klouzat spojka, ale výsledný čas pořád nebyl špatný, ovšem na trojce a čtyřce jsme už museli hodně zvolnit a jet na blinkry. V servisu po odmontování lyžiny, která byla plná oleje, nám bylo jasné v čem je problém, na spojku se dostával olej z převodovky.

Chtěli jsme pokračovat a náš hlavní mechanik si hned věděl rady. Do převodovky vyvrtal malou díru, odmastil spojku a já mezitím u stánku zakoupil jeden nejmenovaný nealkoholický nápoj černé barvy. Dírkou v převodovce se podařilo spojku odmastit, aplikovat zmiňovaný nápoj a jelo se dál. Teď to vypadá jednoduše, jen na to přijít…

Do cíle bylo ještě daleko, jak dlouho taková provizorní oprava vydrží?

Spojka držela asi do dvou třetin následující vložky, potom se situace opakovala. V průběhu předposlední zkoušky nás k tomu ještě začalo zlobit zapalování, takže opět zapnout blinkry a konec vypustit. Za žádnou cenu jsme nechtěli rozšířit pole odpadlíků, tím pádem jsme poslední RZ projeli přejezdovým tempem a dostali swiftíka úspěšně na rampu. Beru závodění vážně, ale musím říct, že jsem se v autě při závodech nikdy takhle nenasmál, a to ještě k tomu na rychlostce. Aleš v závěrečné vložce pořád četl noty a vzhledem k naší rychlosti to byla vážně komedie.

Tvůj spolujezdec ovšem přesedá po Kostelci do jiného vozu…

Ano, Aleš se podle plánu vrací ke svému stálému jezdci, se kterým pojedou v Německu Rallye Wartburg. To už taková legrace není, protože se tento závod kryje s Pačejovem a my nemáme spolujezdce, takže pokud by měl někdo zájem, může se ozvat na mail hladikracing@seznam.cz, vděčně odpovíme na každou nabídku. Aleš si pochopitelně zaslouží poděkování za vynikající práci.

Stihnete vůbec auto na Pačejov připravit?

Určitě ano. Původně jsem myslel, že prasklo gufero a tím pádem se dostával olej na spojku, ale nakonec to bylo tím, že praskl obal převodovky. Skříň už je přeskládaná a auto bude zase připravené závodit. Mile nás překvapilo, že se v převodovce i po ztrátě oleje neobjevila žádná známka poškození. Za to musím poděkovat společnosti Paramo, která nám poskytuje vynikající olej Mogul a také společnosti PRO-LONG ČR, která je naším novým partnerem.

Ve spolupráci s touto společností jsme připravili nabídku pro všechny týmy a jezdce, kteří by měli zájem PRO-LONG vyzkoušet. Pokud si zájemci objednají přes nás některý z produktů společnosti PRO-LONG, obdrží automaticky slevu 15%. Objednávku je nutno zaslat také na mail hladikracing@seznam.cz. Nikoho ke koupi nenutíme, ale tato nabídka tu prostě je jako bonus a platí do odvolání.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama