Martin Hudec úspěšně zvládl první etapu Rally Finland

Šest rychlostních zkoušek čekalo na Martina Hudce s Jakubem Kotálem v první etapě Rally Finland.

Šest rychlostních zkoušek čekalo na Martina Hudce s Jakubem Kotálem v první etapě Rally Finland. Už od první rychlostní zkoušky plnila posádka startující s Mitsubishi Lancer evo IX před startovní plán. Hlavním úkolem Huda s Kubou bylo především seznámit se s chováním vozu na nezpevněném povrchu a nasbírat další cenné zkušenosti. V první rychlostní zkoušce tak kluci zajeli 18. Čas v rámci WRC – 2 a v rámci Production Cupu se usadili na pěkném čtvrtém místě. Tratě ve Finsku jsou velmi zrádné, kor když se dnešní etapa odjela bez jediné zastávky v servisní zóně a tak Martin dával pozor i na techniku protože sebevětší chyba by mohla zapříčinit odstoupení. Velice disciplinovaně projela posádka se startovním číslem 43 další dvě rychlostní zkoušky a bylo zřetelné, že Martin pomalu začíná na to jak vlastně na šotolině závodit. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami představovaly mnoho nástrah. Vyjeté velice hluboké koleje, kameny na které někteří doplatili a blížící se déšť připravil pro Hudce s Kotálem další tvrdou lekci. Třebíčský pilot se však nenechal unáhlit a dobře si vědom svého úkolu dovést auto i s Kubou na cílovou rampu projel zbývající tři rychlostní zkoušky bez větších problému. Martin si Finskou Rally opravdu moc užívá ale ovšem nezapomíná na zrádnost testů, které na něho čekají zítra ,, Dneska pomalu zjišťuju, jak se dá jet, hlavní problém je v rozpisu, který jsem psal aniž bych měl na tomto povrchu něco odjetého. V druhé rychlostní zkoušce jsem přišel na to že se dá jet o kvalt víc než máme napsané. Ale ne vždy takže je to takové těžké, zítra nás čekají mnohem těžší erzety. Pokusím se držet nastolený rytmus a postupně se zlepšovat. Hlavně jet po cestě protože v druhých průjezdech už byla trať dost rozbitá. Hlavně 5 RZ kde jsme v prvním kole zničili oba levé ráfky, takže druhé kolo jsme jeli dost opatrně. Kluci před námi prorazili vanu. Jinak mě těší, že držíme s klukama z třídy produkčních aut v rámci WRC – 2 krok. Ale nedaří se mi mezi ně dostat, stále mi chybí nějaká vteřinka ale chyby se nevyhly ani jim a jsme stále na dostřel. Na poslední superspecialce jsme si udělali radost vítězstvím a bude se nám určitě lépe spát. Těším se na zítra, ale bude to masaker, momentálně v Javäskyla prší, takže to bude určitě zrádné. Zdravím všechny fanoušky a hlavně ty co jsou ve Finsku. Je tady hodně lidí z Česka a brutálně fandí. Díky a plyn!!!“

Posádka Semerád Rally Teamu nakonec v dnešní etapě odsadila 17. Místo ve WRC – 2 a v rámci Production Cupu jim patří pěkné třetí místo se ztrátou 4,2 sekund na druhého Argentince Alonsa.

Nadšený byl také spolujezdec Jakub Kotál, který rozdával úsměvy na všechny strany avšak uvědomoval si co na ně čeká během zítřejšího programu

,,Dneska jsme do toho šli s cílem hlavně neudělat zbytečnou chybu a co nejvíc se toho naučit. Nešli jsme do žádného zbytečného rizika a na dnešních 45km to ani nemělo smysl, protože zítra náš čeká dalších 150 ostrých kilometrů. Pocitově to bylo dnes lepší a lepší a nakonec se nám povedlo zajet krásný čas v poslední superspeciálce, ze kterého máme radost, a bude se nám hned líp usínat. Zítra vyrážíme v 9:43 ze servisu a čeká nás dost náročný den a naše taktika se nemění. K druhému místu v rámci produkčního šampionátu ve WRC2 máme dost blízko, ale i tak si chceme jet to svoje a postupně, jak si budeme na šotolinu zvykat, zrychlovat“

V zítřejší etapě na Martina s Kubou čeká bezmála 150 ostrých kilometrů rozložených do devíti rychlostních zkoušek.

Veškeré aktuální dění můžete sledovat také na oficiálním Facebookovým profilu Martina Hudce www.facebook.com/hudecmartin nebo na tomto webu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!