Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 8. 2013 20:27 − 2655× − 13

Ogier třetím Francouzem, co zvítězil ve Finsku

Sebastien Ogier na Volkswagenu Polo R WRC za svými zády udržel pronásledovatele z Fordu a ve Finsku zvítězil.

Závěrečnou třetí etapou dnes pokračovala Finská rally – osmá soutěž letošního kalendáře Mistrovství světa v rally. Na programu bylo osm měřených testů odehrávajících se na čtyřech úsecích, které daly dohromady 130 ostrých kilometrů, což je o něco méně než včera. Hlavní perlou dnešní etapy byl legendární test Ouninpohja, který se v posledních letech jezdí opět ve své plné, přes 30 kilometrů dlouhé verzi a dnes se při dvou průjezdech postaral o téměř polovinu kilometráže etapy.

S náskokem lehce nad půl minutu vstupoval do sobotní části Finské rally Ogier, který si v úvodní sekci dne svůj náskok na čele kontroloval a pouze přihlížel souboji o druhou příčku, kde spolu zápasili mladíci v barvách M-Sportu Neuville a Ostberg, kteří si v průběhu čtyř rychlostek třikrát vyměnili pořadí, aby do servisu v polovině etapy přijížděl na druhém místě Ostberg, který měl hubený náskok 2,8 sekundy na Neuvilla. Necelou půlminutu nazpět byl čtvrtý Hirvonen a dalších čtyřicet vteřin zpět byl Meeke, který se v MS představil po roce a půl.

V poslední sekci si už Ogier prvenství pohlídal a stal se tak teprve třetím Francouzem, který ve Finsku vyhrál, když to před ním zvládli pouze Loeb a Auriol. Dlouhou dobu se zdálo, že druhý dokončí Ostberg, avšak změny přinesl právě test Ouninpohja, kde Neuville mocně zatáhl a získal na Nora náskok skoro dvacet sekund. Ouninpohja byla konečnou pro Meeka, který havaroval a dalším kdo se musel po tomto testu rozloučit se soutěží byl Nikara, jehož ze šestého místa zradil tlumič "Miníku". Ale teď se vraťme zpět k výsledkům. Druhý byl tedy Neuville, třetí Ostberg, Hirvonen se musel spokojit s nepopulární čtvrtou příčkou a pátý byl Sordo, který Finskou rally za svůj povedený výkon asi neoznačí.

Šestou příčku nakonec vybojoval Novikov, který tak i po "kosmetických úpravách" Fiesty ve druhé etapě dosáhl na obstojný bodový příděl. Sedmý byl nejlepší pilot ve WRC Ketomaa, který zajistil stále ještě novotou zářící Fiestě R5 první velký úspěch v MS. Dvacet vteřin na Finem dokončil Andersson, který měl minutový náskok na devátého Kubicu a elitní desítku uzavřel Mikkelsen.

A jak to dopadlo v doprovodných šampionátech? Ve WRC2 zvítězil již zmíněný Ketomaa, který najel minutu a půl na druhého Kubicu. Polák však se svou premiérou ve Finsku může být spokojen, protože za svými zády dokázal udržet mnoho jezdců majících s finskými tratěmi více zkušeností a takovým byl i třetí Paddon. Za Novozélanďanem dojel Al-Rajhi, který se vrátil na soutěžní tratě po dlouhé absenci způsobené zraněním při cross-country rally. Pouhé dvě desetiny chyběly k lepšímu umístění pátému Bresolinovi. Ve WRC2 bojoval i český zástupce Hudec, který zvítězil v Production cupu a celkově ve WRC2 byl na 12. místě.

Ve WRC3 vyhrál Cronin, jenž současně slavil trimuf ve značkovém poháru Citroenů DS3 R3T, druhý byl se shodným vozem Chardonnet, jiný vůz nepilotoval ani třetí domácí Vainionpää, v podstatě ve WRC3 nebyl v cíli nikdo jiný, než ten kdo jel právě s právě Citroenem DS3 R3T.

Rally Finland
1.Sebastien OgierVolkswagen Polo R WRC2:43:10,4
2.Thierry NeuvilleFord Fiesta RS WRC+37,0
3.Mads OstbergFord Fiesta RS WRC+57,6
4.Mikko HirvonenCitroen DS3 WRC+1:21,6
5.Dani SordoCitroen DS3 WRC+6:08,5
6.Jevgenij NovikovFord Fiesta RS WRC+8:39,7
7.Jari KetomaaFord Fiesta R5+11:19,2
8.P-G AndersonFord Fiesta RS WRC+11:41,5
9.Robert KubicaCitroen DS3 RRC+12:48,1
10.Andreas MikkelsenVolkswagen Polo R WRC+13:42,0

Kompletní výsledky najdete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 13
3. 8. 2013 22:17
0 0
Mám dotaz Koči - Starý kam se poděli, naposled je vidím na výsledcích po RZ19 a pak nic, jako by pořád byli na trati smajlík
3. 8. 2013 22:20
0 0
Pokud se nepletu, tak posádky JWRC už poslední dnešní sekci nejeli
3. 8. 2013 22:23
0 0
Jojo už jsem si to uvědomil, je to přesně jak píšeš. Jsem je hledal ve třídě a tam nějací finové byli a to mne zmátlo smajlík
3. 8. 2013 22:34
0 0
Jj, junioři jezdí dvě etapy. Koči opět pěkný výsledek a určitě spousta zkušeností. Šikovný kluk. Jinak to byla krásná soutěž se spoustou pozitivních věcí a mnoha móc pěknými výkony. Škoda mj. Meekeho-sice jsem s tím trochu počítal, ale měl to rozjeté moc moc pěkně(to jsem až tak nepočítal) a chybělo opravdu maličko... k pěknému výsledku.
Thierry zopakoval super výsledek... a stává se to zřejmě příjemným pravidlem? (Jsem fakt zvědavý, kde po sezoně skončí-jestli zůstane u "fordu" nebo přestoupí k "H." !) smajlík
3. 8. 2013 22:51
0 0
milín, menší rýpaneček, ale JWRC jeli teď dvě a půl etapy, ale pohodasmajlík K Thierrymu, osobně si myslím, že tam bude hodně záležet na tom, jestli M-Sport udrží Nassere a petrodolary z Kataru, za předpokladu, že ano, tak si myslím, že Thierry zůstane tam kde je, kor když jsou zmražené homologace pro příští rok a auto by mělo zůstat konkurenceschopné.
3. 8. 2013 22:56
0 0
kuře stopro souhlas, jen bych řekl, že tu bude ještě jedna proměnná a to jestli Thierry udrží formu a udělá titul vícemistra. Pokud ano, tak to bude o tom, kdo mu dá víc. A Hyundai má zatím pořád volné místo jedničky smajlík
3. 8. 2013 23:08
Upraveno 23:11
0 0
U hyundaie ale reálně hrozí, že nebude konkurenceschopnej, přece jen podmínky co měl VW, potažmo hlavně díky škodovce a dlouhýmu vývoji S2000 asi korejci nemají. Spíš bych ho viděl jako jasnou jedničku pro příští rok u fordu. A u citroenu by mě nepřekvapilo, kdyby aspoň jednu sezónu zkusili ukecat Kubicu, protože jezdecky na to má, ruka neruka. smajlík
3. 8. 2013 23:09
Upraveno 23:09
0 0
A před panem Ogierem, jako že mu fakt nefandim, klobouk dolů, protože tohle byl v pravdě mistrovskej výkon. To samá ale platí pro mnohem méně zkušeného Neuvilla smajlík
4. 8. 2013 01:19
Upraveno 01:20
0 0
Jj, junioři tentokrát 2,5 etapy(dneska jsem byl v "procesu" takže jsem to večer jen rychle přelétl...). K Hyndai- Oni dost Makají-já jim věřím, že konkurenceschopní budou. Peněz na to mají naplánováno taky dost a perspektivu snad 4 roky? Citroen dnes říká, že bude pokračovat-jak dlouho a s kým-to je otázka. Malcolm asi finančně visí na Nasserovi a asi i na Rusáčkovi... Na autech je třeba pracovat, ikdyž se příští rok nehomologuje-to stojí peníze. Taky je otázka, jak se zachová v budoucnu Ford-třeba se zase "naplno" vrátí (myslím, že i nyní nějak "skrytě" participuje a asi i přispívá finančně?). U Neuvilla asi nebude přímo nutný titul vicemistra-půjde spíš o tu konzistenci dobrých výsledků-tím by ovšem i ten vícetitul mohl získat. No a pak tady je ještě PETTER-snad se měl tento víkend ve Finsku sejít na nějaká jednání?? Pokud by o něm "Někdo" měl uvažovat, měl by asi ještě letos dostat šanci se někde ukázat?? Nebo třeba i to testování v H.? Tak uvidíme. A ještě zmíním, že je škoda Prokopova odstoupení-jel celkem pěkně. A Lappík dnes pěkně tahal. A Robert Kubica napoprvé - klobouček... A ... A....smajlíksmajlík
4. 8. 2013 11:02
0 0
Dobrá pozvánka na Německo smajlík.Souboj Ogier,Neuville bude pokračovat smajlíksmajlík
5. 8. 2013 09:04
0 0
OD TE DOBY CO NENI LOEB VE WRC SE ASPON VYTRATILA TA SILENA TOVARNI TAKTIKA BRZDENI JEZDCU
6. 8. 2013 15:54
0 0
Já bych do těch soubojů o přední příčku zařadila mnohem víc jezdců smajlík Ogier asi bude mít opět navrch, ale o druhé a třetí místo to bude zajímavé. smajlík
6. 8. 2013 15:57
0 0
Já jen doufám, že na německém asfaltu se konečně probudí Sordo. Už by bylo na čase, pokud chce i příští rok jezdit v solidním teamu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!