Vlastimil Resl - eWRC.cz
7. 8. 2013 18:10 − 2788× − 0

Mašinky se zabydlely ve sprinterské špičce

Zatímco loni se Miroslav Plíhal především sžíval s vozem specifikace WRC, letos se již zabydlel ve sprinterské špičce.

Zatímco loni se Miroslav Plíhal především sžíval s vozem specifikace WRC, letos se již zabydlel ve sprinterské špičce. V Krkonoších spolu s Jiřím Strossem vyhráli první rychlostní zkoušku svoji kariéry v absolutní klasifikaci, v Kostelci pak čtvrtým místem vyrovnali své dosavadní výsledkové maximum z Vrchoviny.

Zatím nejméně se letos posádce octavie s nepřehlédnutelným „mašinkovým“ designem dařilo na Kopné. „Na Kopné se mi nedařilo nikdy, ať už jsem jel s čímkoliv. Podle mě to už je i o psychice. Mám vsugerované, že se mi tam nedaří a asi i proto na dobrý výsledek z této soutěže stále čekám. Navíc tam jsou jiní, místní borci. Na šesté rychlostce jsme se navíc chvilku projeli po poli a nechali tam nějakých dvacet vteřin. Rozhodně jsme však nesmutnili. Užíváme si už jen tu možnost závodit se speciálem WRC, což v našich krajích už možná brzy nebude možné,“ zachovává si Mirek pozitivní přístup i po čtrnáctém místě absolutně a jedenáctém v rámci sprinterského šampionátu.

Daleko lépe se Severočechům podařily následující Krkonoše. „Jelo se nám lépe a nové tratě se nám moc líbily. Snad jen rychlostní zkouška Jestřabí byla poněkud rychlejšího charakteru. Poprvé v kariéře se nám podařilo vyhrát rychlostní zkoušku v absolutním pořadí, konkrétně druhý průjezd Benecka. Určitě nám k tomu trochu napomohlo, že oproti prvním startujícím posádkám nám trochu polevil déšť. Na poslední vložce jsem měl pocit, že už jedu hodně. Dal jsem do toho dost s cílem udržet páté místo. Po zhlédnutí výsledkové tabule jsme však zjistili ztrátu dvou příček. Vedle našeho hlavního rivala ve sprinterském šampionátu Mariusze Malyszczyckiho nás přeskočil i Honza Dohnal. Přesto jsme si soutěž parádně užívali, vedle zmíněné vyhrané vložky především nezpevněný povrch v lese na erzetě Pilníkov,“ hodnotí čtvrtý sprint sezóny litoměřický pilot.

Další velmi kvalitní výsledek přidali Miroslav a Jiří v Kostelci, kde vyrovnali své dosavadní výsledkové maximum a skončili čtvrtí. „Proti Vrchovině, kde mnoho posádek rezignovalo kvůli sněhovým podmínkám, zde tentokrát byla početnější konkurence. Už jsem se naučil s vozem WRC brzdit a sváděli jsme statečný týmový boj s Karlem Trněným. Poslední tři erzety jsme se přetahovali doslova o desetinky. Hecování ale neprobíhalo. Karel má totiž o octávku strach a je vždy rád, když jí vidí na cílové rampě celou a na všech čtyřech kolech. Odjížděl jsem s asi nejlepším pocitem, jaký jsem kdy na závodech měl. Překonalo to trošku dokonce i Jeseníky z roku 2009, kde jsme s Jirkou a Citroënem C2 R2 vyhráli absolutně klasifikaci Poháru ČR,“ svěřuje se Miroslav Plíhal se svými skvělými pocity.

Pro blížící se Pačejov pak zvažoval překvapení. „Dlouho jsme uvažovali vyzkoušet fabií WRC. Po dobrém výsledku a pocitu z jízdy v Kostelci a pěkně rozjetému sprinterskému mistrovství jsme se ale rozhodli nepokazit vše experimentem. Zůstaneme tedy věrni octavii s cílem navázat na výkon a výsledek z Kostelce. Loni jsme v Pačejově poprvé pronikli do top ten. Letošní seznam přihlášených však slibuje úchvatnou konkurenci. Přibyli Esapekka Lappi a mistr octavií Matthias Kahle, po vynechání Kostelce se vrací Honza Sýkora. Fanoušci si určitě přijdou na své. Tímto bych zároveň chtěl pozvat všechny zájemce o návštěvu Království železnic – největší modelové železnice v České republice, která je zároveň našim hlavním reklamním partnerem, že se u nás v servisní zóně kdekoliv na závodech mohou přihlásit o poukazy s desetiprocentní slevou,“ končí své povídání pilot, jemuž v průběžné klasifikaci sprintů patří průběžná pátá příčka a ve třídě 13 je zatím první.

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!