8. 8. 2013 21:55 − 2927× − 0

Rali Vinho da Madeira – komentář

Madeira, krásný portugalský ostrov vzdálený stovky kilometrů od evropské pevniny je doslova zaslíbený automobilovým soutěžím.

Madeira, krásný portugalský ostrov vzdálený stovky kilometrů od evropské pevniny je doslova zaslíbený automobilovým soutěžím. Kombinace hornaté krajiny a kvalitních asfaltových silniček tuto soutěž dlouhodobě řadí mezi nejzajímavější zahraniční podniky. Až do loňska měly možnost zabojovat tam o mistrovské body i posádky účastnící se evropského šampionátu. To se s příchodem nového promotéra změnilo, madeirští organizátoři se na setrvání svého podniku v kalendáři nedohodli a letos tak byla jejich chlouba zařazena bohužel jen do nevýznamného evropského poháru, kde ji alespoň byl přiřazen nejvyšší koeficient. Nakonec jim to vyneslo minimálně dvě startující posádky navíc. O evropský pohár letos jeví očividný zájem Ukrajinec Oleksandr Saljuk jun., který i na Madeiru přijel se Škodou Fabia Super 2000. Podobný záměr v rozjeté sezóně projevil i Ital Luca Betti, jehož letošním soutěžním náčiním je Ford Fiesta Super 2000.

Ukrajinský pilot Fabie vyhrál klasifikaci evropského poháru v Prešově a při Rally Bulgaria, tentokrát jel jako třetí, přičemž v absolutní klasifikaci zaostával ještě více a byl průběžné sedmý. Tato příčka mu patřila předtím, než v předposlední sobotní zkoušce havaroval. Druhý zahraniční host Betti si našel svého hlavního soupeře v osobě domácího borce Pedra Meirelese pilotujícího Škodu Fabia Super 2000. Ital za ním sice příliš nezaostával, ale jeho odstup každým testem stejně narůstal. Do druhé etapy nastupovali oba borci s rozdílem 12,4 sekundy, což rozhodně nebylo na náročných madeirských tratích nic nepřekonatelného. Betti ovšem ani v neděli Portugalce překonat nedokázal a musel se smířit s pátou příčkou. Meireles kromě vzdorování atakům Itala soustředil část svých sil na atraktivnější souboj, a to s místním pilotem Mitsubishi Lancer EVO X R4 Miguelem Nunesem o bronz. Za poslední tři roky Nunes zaznamenal dvě čtvrtá místa, ale na pódium se v největší domácí soutěži nikdy nevyhoupnul. Tentokrát měl ideální příležitost svůj nejlepší výsledek vylepšit, ale v cestě mu stál pilot s lepší technikou. Z těsného souboje, v němž už od pátku hrál prim, ale nakonec vyšel jako vítěz Nunes, a to s rozdílem pouhých 11,7 sekundy.

První dvě příčky si pro sebe ovšem rezervovaly největší hvězdy soutěže, které se zasloužily svým atraktivním duelem o největší pozdvižení. Obhajovat vítězství z posledních dvou let přijel do Funchalu Bruno Magalhaes a pomoci mu k tomu měl osvědčený Peugeot 207 Super 2000 stáje Delta Rally. Obdobnou techniku si přivezl i italský host Giandomenico Basso, jenž usednul do 207, s jakou brázdil letos evropské trasy Francois Delecour. Úvodní část soutěže doznala letos změny, v pátek se na místo divácké superspeciálky v centru hlavního města odjely dva klasické úseky v horách. Rychleji do rally vstoupil Basso, ale domácí borec zase vsadil na druhý úsek a z kratičké páteční porce odcházel coby lídr s náskokem 3,2 sekundy. V sobotu ale Magalhaes tempu italského jezdce vůbec nestíhal, prohrál všechny zkoušky s jedinou výjimkou. Tou byl triumf na předposledním testu, kde se mu podařilo umazat nicotnou desetinku. Basso tak mohl být v klidu, neboť šel do nedělní etapy s náskokem 19,9 vteřiny. Domácí pilot Peugeotu mu přenechal ještě první ranní test a pak začal svůj odstup stahovat. Bohužel tou dobou už do cíle nezbývalo moc kilometrů a Ital mohl zůstat celkem v klidu. Magalhaes ze své ztráty většinu umazal, ale k završení vítězného hattricku na madeirské soutěži mu ještě 7,3 sekundy chybělo.

Výsledky této soutěže si můžete prohlédnout na stránkách ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!