JTRT na Agropě…

aneb Jak Žito ani Lounová v Pačejově nenastartovali…

Rally Agropa Pačejov je celá léta nedílnou součástí seriálu mistrovství ČR ve sprintrally a ani letos tomu samozřejmě nebylo jinak. V kalendáři pak měl zaškrtnutou soutěž, která se koná v okolí Horažďovic, i vsetínský JT Rally Team, který vyslal na západ Čech velmi zajímavou sestavu.

Tradičním sportovním náčiním zpěvačky a herečky Olgy Lounové je letos Renault Clio Sport upravený pro třídu 8. S tímto vozem první dáma JTRT dělá pokroky závod od závodu a v tomto ohledu nebyla Rally Pačejov výjimkou. Jízda získává na plynulosti, pilotka na odvaze a odměnou jsou pak slušné časy, které posouvají modro-bílé clio ve výsledkových listinách stále výše. Na západě Čech se ale paní Štěstěna od posádky Olga Lounová – Richard Nesvadba, která opět reprezentovala oba hlavní partnery týmu, společnosti Rocksteel s.r.o a Říha Group spol s r.o., odvrátila zády.

„Několik prvních erzet se nám jelo fantasticky, pak jsme si ale vybrali smůlu snad na celý zbytek roku. Přestal nám fungovat startér, takže jsme například v RZ4 nemohli nastartovat a nabrali ztrátu 1:30 min ve chvíli, kdy nám auto chcíplo. Pak jsme navíc udělali pomalý defekt a výměna kola se protáhla na 10 minut, protože se nám rozbil hever, jehož opravu jsme už málem vzdali. Zatnuli jsme ale zuby a do cíle jsme nakonec dojeli, i když s velkou ztrátou. Jinak Rally Pačejov byla jako obvykle perfektně zorganizovaná, takže i pořadatelům i divákům patří veliké díky,“ vysekla poklonu Olga Lounová.

Druhý letošní start čekal v rámci tréninku na Mistrovství světa v Německu na Daniela Landu, alias Žita 44. Diktát mu četl opět velezkušený Petr Novák a po nepříliš vydařeném účinkování na červnové Rally Sardinia měla Rally Agropa Pačejov posloužit jako nezbytné rozjetí před dalším dílem nejprestižnějšího šampionátu planety. „Žito“ v závodním voze příliš často nesedí a to se projevilo i v tomto startu, kdy pilot dělal neustále drobné chybičky, které v kombinaci se špatně zvoleným obutím srazily matně černé Mitsubishi Lancer EVO IX ve výsledkových listinách úvodních erzet dolů. Vše nakonec skončilo po RZ3.

„Do Pačejova jsme přijeli s cílem najet nějaké kilometry před nadcházející Deutschland Rally, kde se představíme stejně jako na Sardínii s vozem Mitsubishi Lance EVO IX ve třídě 3. Tento test nám ale nevyšel podle našich představ. Úvod soutěže obstaral průjezd lesní erzety ve vojenském prostoru, kde jsme očekávali po pátečním dešti hodně bláta a kaluží, takže jsme nazuli pro jistotu intermedia. Tato volba ale nebyla vzhledem k podmínkám příliš šťastná a v úzkých a rychlých pasážích to na nich byl děs a hrůza. Když jsme pak po servise konečně nazuli slick, tak jsme zase pro změnu dvakrát couvali. RZ3 se tedy také nepovedla a když jsme za jejím cílem zastavili, chcípli motor a následně jej chtěli znovu nastartovat, z nějakého důvodu to nešlo. Zkoušeli jsme to, až se úplně vybila baterie a zůstali jsme stát. Rozhodli jsme se nakonec ze soutěže odstoupit,“ říká k nezdařilému testu Dan Landa.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti – uvidíme, zda se potvrdí toto rčení a zda konečně posádka Daniel Landa – Petr Novák spatří letos cíl soutěže. ADAC Rally Deutschland, na jejíž průběh bude upírat zrak snad každý fanoušek rallysportu, je totiž na programu už o předposledním srpnovém víkendu. Žito, jak je uvedeno i ve startovní listině, bude mít na dveřích startovní číslo 131 a jeho dravý styl bude určitě kořením soutěže v moselských vinicích.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!