15. 8. 2013 09:59 − 3206× − 0

Radost málem až na kost

Na Pačejov nově složená posádka Jiří Hladík – Martin Hejhal si odváží zlato.

Na Pačejov nově složená posádka Jiří Hladík – Martin Hejhal si odváží zlato.

Před Pačejovem jste narychlo řešili otázku spolujezdce. Nakonec s tebou startoval Martin Hejhal, byla to správná volba?

Rozhodně ta nejsprávnější. Ovšem nešlo o volbu, ale když nám už hodně teklo do bot, zavolal jsem Petra Hejhala, jestli by brácha nejel. Řekl, že nemá námitky a ať se spolu zkusíme domluvit. Martin po krátké úvaze kývnul a bylo domluveno. Menší problém představoval odlišný rozpis, který Martin viděl poprvé v Pačejově po jeho napsání. Ovšem Marťa se s tím vyrovnal jako profík, což jsem přesně očekával. Musím před ním smeknout a moc mu poděkovat za výtečnou práci. Ukázal se jako veliký bojovník a týmový hráč. Prostě typ člověka, který okamžitě zapadne do týmu a pracuje pro co nejlepší výsledek.

A jak se vyvíjela vlastní soutěž?

Začátek nebyl nic moc. Martinova helma na náš interkom nejde, tak si půjčil moji starou Peltorku, ale na tu jsem musel na závodech koupit propojku na náš interkom Stilo. Po odzkoušení všechno fungovalo, odstartovali jsme do první zkoušky a po rovině za hrází jsem už slyšel jenom chrčení, takže jsem musel celou vložku na oči. K tomu přišla ve vojenském prostoru slušná krize, protože jsem šel později na brzdy, ale nic vážného se nedělo. Po dojetí do cíle jsme zjistili, že propojka nedrží a vypadává z konektoru, takže spolujezdec zahájil provizorní opravu, která se protáhla až na startovní čáru. Když jsem přidal plyn, tak auto zdechlo, a to už nám běžel čas. Druhé nastartování, škyt a nic. Napotřetí to už chytlo a my nechali na startu asi šest – osm vteřin a další rychlostku odjeli na oči. Martin ale občas propojku zapojil, tak jsem i místy něco pochytil.

Znamená to, že se ani po Kostelci nepodařilo odstranit závadu na zapalování?

Mysleli jsme, že ano, protože jsme vyměnili cívky i svíčky a auto jelo normálně, ale na přejímce se rozhodlo, že pojede střídavě na tři, případně čtyři válce. Večer jsme ho ještě zkoušeli a jelo normálně, ale na náměstí před startem zase na tři, což už nás celkem vyděsilo. Chyba tam prostě někde pořád je. Do Jeseníků je celkem hodně času, tak se jí snad podaří najít a odstranit.

Přes všechny zmiňované problémy jste v prvním servisu vedli třídu a byli třetí absolutně…

Ano, taky jsme nad tím kroutili hlavou. Obzvlášť, když nás pořadatelé brzdili u havárií Jirky Petráška a Honzy Krejči. Mysleli jsme, že kluci mají se Sierou nějaký problém, který v servisu vyřeší, takže jsme se soustředili na auto a především na opravu propojky interkomu. To nás ještě nenapadlo, že budeme v Pačejově závodit se Sierrou…

Ve třetí vložce se k našemu překvapení ukázala oprava propojky jako neúčinná, a to už nás vážně štvalo. Na přejezdu jsme ji definitivně zafixovali pomocí stahovacích pásek a bylo po problému, čtyřku už jsme se krásně slyšeli a dalo se jet normálně.

Na páté vložce jste zajeli třetí čas absolutně, bylo to zatroubení k útoku?

Ne, jen jsem prostě zase slyšel spolujezdce a mohl jet na rozpis. Pořád mi nějak nedocházelo, že bychom měli Sierru porazit, tak jsme si jeli svoje a konec šesté vložky prodali, protože autu už trochu docházel dech, nebo se možná ozvala ona chyba v zapalování.

Po šesté rychlostce jste měli na Jirku Navrátila náskok 23 vteřin, dalo se to udržet?

V posledním servisu mi došlo, že by to možná šlo, ale v tankovačce jsem viděl Sierru kompletně na nových gumách, to nám rozhodně do karet nehrálo. Před poslední vložkou byl náš náskok už jen necelých deset vteřin. My ze swiftíka dostali asi úplné maximum, ale stejně to o čtyři vteřinky nestačilo.

Přesto jste vyjeli na rampu s úsměvem a spokojení…

Stoprocentně. Jeli jsme s Martinem úplně poprvé, bez tréninku a podařilo se nám vyhrát třídu a být čtvrtí absolutně. Třetí místo v absolutním pořadí nám uniklo jen o vlásek, ale dobře víme, že nebýt výše popsaných potíží, bylo by naše.

Martin se na další rally vrací do Škodovky a stane se zase vaším soupeřem. Už máte vyřešenou otázku spolujezdce na zbývající závody?

Martin si zaslouží velký dík a já si vážím toho, že nám dokázal téměř v poslední chvilce vytrhnout trn z paty a startovat za náš tým. Zatím bohužel nemáme. Jsme stále ve stádiu hledání a pokud by měl někdo o sedačku spolujezdce zájem, může nás kontaktovat na e – mailu: hladikracing@seznam.cz.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama