Mahonen chce opět měnit kvalifikaci
Mistrovství světa v rally čekají další změny, tentokráte se mají dotknout startovního pořadí. Dosud si jezdci na šotolinových soutěžích vybírali startovní pořadí dle výsledků kvalifikace, nyní by nejrychlejší jezdci ostatním čistili stopu v prvních míst. Důvod je vcelku prozaický – nadvláda Sebastiena Ogiera. Ten by na šotolinových tratích ztrácel čas, ostatní by se mu mohli přiblížit a soutěže by byly napínavější.
Alespoň takto uvažuje Jarmo Mahonen, který se tomuto řešení nebrání a chce pro příští rok prosadit změnu. "Vypadá to jako bychom nejrychlejším jezdcům rozdávali dárky," cituje rally ředitele FIA autosport.com. "Pojďme najít nějaké řešení, ale musí to být něco s čím budou všichni souhlasit. Jednou z možností je, že vedoucí jezdci budou opět čistit trať."
Musíme tedy počítat s tím, že příští rok dojde ke změně formátu kvalifikace? "Ano a až budeme připraveni, tak vám to řekneme. Musím se přiznat, že jsem trochu zklamán z toho, že pořadatelé nevyužívají kvalifikaci na propagaci svých soutěží. Chci vidět větší angažovanost od pořadatelů," dodal Mahonen.
Jenže pokud budou nejrychlejší jezdci muset vyrážet na trať jako první, tak se znovu dočkáme nepříliš oblíbeného taktizování na konci jednotlivých etap. Tomu by mohly zabránit bonusové body za pořadí v každé etapě.
K chystané změně kvalifikace se vyjádřil i Sebastien Ogier. "Nevím co je špatného na současném formátu," řekl francouzský jezdec autosport.com. "Vyrážím jako první do kvalifikace, takže mám malou nevýhodu v tom, že musím čistit trať této zkoušky."
Jak píše SolbergC4, celý pátek měl vedoucí MS a podle pořadí i ti ostatní nevýhodu v čištění a chvost na tom vydělával. Od soboty se jelo opačně. Není potřeba vymýšlet nic jiného. Ale panáčci chtějí divadýlko a vymýšlí číčoviny.
Proč zakazovat splity? Co to vyřeší? Zakazovat, přikazovat, omezovat...
To přesně ničí vše, co už funguje
Tady se řeší kvalifikace, respektive divadýlko, které u toho asi chybí, když ten pán nevidí v kvalifikacích tu správnou propagaci. Asi by měli piloti mávat a copiloti vystrkovat zadek z okna, aby se to vysílalo i na Nově a jiných hnojích
první etapa podle šampionátu, další podle pořadí
to museli ti nejrychlejší ukázat, že dokážou být nejrychlejší i ve ztížených podmínkách, ne jak dnes!