20. 8. 2013 17:04 − 3305× − 1

WRT a Kolář Racing si z Pačejova odvezli zlato

Premiérový společný úspěch zaznamenal WRCko Rally Team a Kolář Racing, když si odvezli první společný zlatý pohár z EPLcond Rally Agropa.

Premiérový společný úspěch zaznamenal pražský WRCko Rally Team a zlínský Kolář Racing, když si odvezli první společný zlatý pohár ze soutěže na pomezí Jižních a Západních Čech – EPLcond Rally Agropa 2013.

Posádka WRCko Rally Teamu ve složení Jan Pilař a Tomáš Kosán už v předcházející soutěži v Kostelci nad Orlicí ukázala, že umí být rychlá, když za vítězným duem Lukáš Nekvapil a Roman Koscelník zaostali o pouhých 10,7s a poslední rychlostní zkoušku kostelecké soutěže dokonce vyhrála. Do Pačejova Honza s Tomem přijížděli s předsevzetím, že by chtěli navázat tam, kde v Kostelci skončili. Tedy jet sice rychle, ale hlavně plynule a bez zbytečných zaváhání. O tom ale více poví Honza: „I když jsme v Kostelci skončili „až“ šestí, ztráta na vítěze nebyla velká a poslední tři zkoušky už jsme si s Hondou fakt užívali. V Pačejově jsme tedy chtěli ideálně suché a stálé podmínky, abychom zkušenosti z Kostelce mohli náležitě využít.“

A i když počasí v pátek nevypadalo zrovna nejlépe, sobota už byla plná slunce a příjemných teplot pro závodění. První rychlostní zkouška však celým startovním polem překvapivě hodně zamíchala, když nabídla skutečně zrádné podmínky plné bahna a vlhka, hlavně v lesních pasážích. Odbočení v lese probrzdili i Honza s Tomem, leč se jednalo o jedinou drobnou chybku, která byla zaplacena jen časovou ztrátou. Následovala nejdelší zkouška celé soutěže, úsek zvaný Čečelovice-Čečelovice, který nám popíše Tom: „Druhá zkouška patří svojí náročností na rytmus a plynulost – jízdy i rozpisu – mezi nejtěžší rychlostní zkoušky, s jakými se na českých sprintových podnicích lze setkat. Ne nadarmo jsme k ní proto přistupovali, jako ke složení reparátu, neboť předešlý rok jsme zde nezajeli moc dobře. Hned první průjezd, i když byl stále lehce opatrný, jsme vyhráli s 20 vteřinovým náskokem na posádk Vojáček-Voltner a tím se nám podařilo upevnit si průběžnou první pozici ve skupině. Leč tato zkouška nás dokázala i potrápit, a to ve druhém průjezdu, kdy jsme se dopustili dvou drobných chyb, jež nás mohly stát všechny doposud nastřádané vteřiny. Naštěstí Honza vše „ustál“ a já si jej do další části musel jen lehce sklidnit,“ dodává s úsměvem spolujezdec.

Díky zmíněným zaváháním kluci ztratili na RZ6 11 vteřin, což jim stále dávalo pořád poměrně velkou naději na dobrý výsledek, ale bylo třeba se mít na pozoru a vyvarovat se již jakýmkoliv chybám. Jak se startovalo do poslední sekce nám popíše napomenutý pilot VTička „Před poslední sekcí nám majitel auta Petr Kolář připomněl, že druhé místo je taky místo a hlavně úspěch. Tím nám jasně naznačil, že nemá cenu nějak bláznit, náskok již máme, a tak to stačí kontrolovaně dovézt do cíle. Pravda, jenže když téměř celou soutěž vedete, chcete to i zakončit tou sladkou tečkou. Předposlední RZ jsme jeli opět naším pro diváky nudným, leč na čas relativně efektním stylem a podařilo se nám jí vyhrát. O něco málo jsme tak navýšili náskok na Vojáčka a bylo nám jasné, že pokud neuděláme nějakou velkou hloupost, tak už bychom měli zlato udržet. Do poslední RZty jsme startovali v klidu, bez nějaké nervozity nebo pocitu tlaku. Na šoto části v obci jsem si zase po dlouhé době zkusil zatáhnout ručku. A zase to nevyšlo :-). Zatím mám na to nějaké olšové ruce. Protnutím cílové fotobuňky jsme se zaradovali hlavně z toho, že jsme dojeli celí a nepoškozené je i naše auto. Rovnou jsme si mohli s Tomem poblahopřát, že jsme si „vyjeli“ nárok na mezinárodní závodní licenci a z výsledkové tabule jsme se dozvěděli, že jestli nás něco nepotká na přejezdu, tak si domu odvezeme náš první zlatý kalíšek v životě. A to byl skutečně nádherný pocit, za který vděčíme také našim partnerům, zejména společnostem DAQUAS a KPCS CZ, bez kterých bychom v Pačejově byli tak možná v roli diváka."

Velká nervozita opadla i ve zbytku týmu, který s napětím sledoval online výsledky a čekal, až kluci dorazí do cíle RZ8. Následovala už jen příjemná starost, kde sehnat šampus na rampu. A jak to celé vidí Petr Kolář, majitel týmu Kolář Racing: „Vloni v Pačejově kluci startovali s naší Hondou Civic VTi teprve podruhé a dnes je tomu tedy rok co jsme si stanovili určitý postup po pomyslných schodech v rally. Z jejich vítězství mám velkou radost a dá se říci, že jedna mise byla splněna. Je jasné, že kluky čeká ještě hodně práce, ale snad těch pohárků bude přibývat a následně přijde třeba posun někam dál a výš. Uvidíme, jak se nám kolektivně bude dařit.“

Další soutěží, kde se bílo-modro-šedivá Honda Civic VTi ukáže, bude Rally Jeseníky v okolí města Šternberka. Pro Honzu s Tomem se sice bude jednat o první start v této soutěži, rozhodně ale chtějí konkurenci zase trochu pozlobit.

Komentářů celkem: 1
20. 8. 2013 18:11
0 0
Skvělá práce smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama