Pohár Pirelli si dovolenou v létě nedává

Letní dvojboj Pirelli, tak by se daly nazvat dva letní rallysprinty. Na Pirelli se závodilo v Kostelci i na Pačejově. Na Barumce i na 18".

Pohár Pirelli si v letních parnech dával krátký oddych v Mezinárodním mistrovství ČR v rally, ale rozhodně ne ve Sprintrally, kde se „Pirellkám“ velmi daří. Účastníci MČR ve Sprintrally se s příchodem léta konečně dočkali suchých rychlostních zkoušek a ke slovu tak přišly i tvrdší směsi pneumatik Pirelli, které skoro půl roku odpočívaly ve skladech kvůli chladnému a deštivému počasí první poloviny roku. Letní parna při 6. Ferdo Matrix Rally Kostelec nad Orlicí, ale dokonale soutěžákům chladný úvod roku vynahradila.

Do Kostelce se sjela celá sprinterská špička, a jak již je tradicí, tak tou nejrychlejší posádkou absolutně na pneumatikách Pirelli byla posádka se Škodou Octavia WRC Miroslav Plíhal – Jiří Stross. Ti tentokrát vybojovali skvělé čtvrté místo absolutně a potvrdili rychlost pneumatik Pirelli i v rozměru 18“. Do Poháru Pirelli ale kvůli nedostatku dalších soupeřů na pneumatikách Pirelli ve třídě 13 nebodují. Tou druhou nejrychlejší posádkou absolutně na pneumatikách Pirelli byli letošní suveréni třídy 6 a jedna z nejrychlejších posádek absolutně s dvoukolkou, Adam Kobliha s Petrem Chodurou. Jejich Citroën C2 R2 Max sváděl vteřinový souboj se silnějším KIT carem, ale nakonec se po chybě soupeře mohli radovat z vítězství ve třídě 6 a třetího místa mezi dvoukolkami. Již páté vítězství v řadě v Poháru Pirelli a plný počet bodů znamená, že Adam Kobliha s Petrem Chodurou se na čele bodování Poháru Pirelli pro rok 2013 řádně opevnili. V Kostelci za nimi ve třídě 6 skončili Jiří Máša s Janem Jinderlem a Škodou Fabia R2.

Největší boje na pneumatikách Pirelli se standardně odehrávaly ve třídě 9, kde bojovalo nejvíce jezdců. Vítězství v Poháru Pirelli i ve třídě si nakonec připsali Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem, kteří za sebou jen o tři desetiny nechali Petra Garguláka s Honzou Ryšánkem. Další 5,2 vteřiny za nimi skončili i s 15 vteřinovou penalizací Martin Lichovník s Bohumilem Černochem. Tento vteřinový souboj na pneumatikách Pirelli a s vozy Honda Civic Vti musel těšit každého fanouška rally.

Mezi dvoulitry třídy 8 si pro plný počet bodů v Poháru Pirelli v Kostelci dojel Matěj Řehák s Lukášem Říhou. Ti rovněž zvítězili ve třídě 8 a nechali za sebou Jana Petra s Martinou Strakovou. Všichni vsadili na Hondu Civic TypeR. Ve třídě sedm dojela na Pirelli osamocená Martina Tydláčková s Davidem Zacharem.

Rallysprint v Pačejově patří mezi divácky velmi oblíbené závody a letos se k tomu přidala velmi silná startovní listina. Dlouhé kolony zaparkovaných aut u příjezdů k rychlostním zkouškám a tisíce diváků u tratí rychlostních, to byla kulisa EPLcond Rally Agropa 2013 v Pačejově.

V Poháru Pirelli ale chybělo ve výsledcích hned několik stálic na pneumatikách Pirelli. Miroslav Plíhal s Jirkou Strossem se Škodou Octavia WRC havarovali a suverén třídy 6 Adam Kobliha do Pačejově nedorazil. Mohl si to díky svému náskoku na čele tabulky dovolit. Nejrychlejší posádkou třídy 6 se tak v Pačejově stali Ondřej Bisaha s Petrem Pížou. Ti startovali s Citroënem C2 R2 Max. Ve třídě devět se ke skvělému výsledku vyhecovali Jan Pilař s Tomášem Kosánem. Ti s Hondou Civic Vti zvítězili ve třídě a odvážejí si i cenné body za vítězství v Poháru Pirelli. Za nimi ve třídě i v Poháru Pirelli skončili Josef Vojáček s Karlem Voltnerem a na třetím místě Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem. Ve třídě osm byli nejrychlejší Matěj Řehák s Lukášem Říhou s Hondou Civic TypeR. Jejich bodový příděl znamenal, že se posunuli na druhé místo v hodnocení Poháru Pirelli. Ve třídě sedm dojeli na Pirelli osamoceni Vlastimil Hodaň s Františkem Poláčkem se Škodou Felicia KIT car. Ve třídě 11, mezi dieselovými vozy dojeli do cíle v Pačejově nejrychleji bratři Bočkové se Seatem Leon FR.

Pohár Pirelli se dostane do finále ve druhé polovině září při Rally Jeseníky, ale už za týden se bude závodit na nejtěžší a nejdelší rally v České republice, na slavné Barum Czech Rally ve Zlíně. I zde se bude bojovat na pneumatikách Pirelli na něž sází i nezanedbatelný počet soutěžních posádek ze zahraničí, které se na Barum Czech Rally každoročně objevují. Pirelli bude mít opět k dispozici i 18“ palcová kola, která na základě výjimky mohou soutěžící užít jako alternativu k novým „bezpečnostním“ pneumatikám v tomto rozměru. Ve Zlíně se budou rozdělovat body i do poháru Pirelli a značka Pirelli má několik velmi žhavých želízek v ohni téměř ve většině tříd, které na Barum Czech Rally odstartují.

Více informací o Poháru Pirelli a o soutěžních pneumatikách Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!