Fantastické 4. místo Martina Prokopa na Rallye Deutschland
Martin Prokop se svým Jipocar Czech National Teamem si mohou oddechnout. Prokletí německé rally je, zdá se, prolomeno. Po výletu do vinice a požáru vozu v předchozích dvou ročnících této soutěže přišla sladká odměna za předchozí utrpení, a to hned v podobě vynikajícího čtvrtého místa, kterého dosáhl se spolujezdcem Michalem Ernstem v kokpitu Fordu Fiesta RS WRC. Je to zopakování nejlepšího výsledku českého jezdce v historii MS v rally, kterého Prokop dosáhl minulý rok v Argentině, letos však na náročné asfaltové soutěži, jejíž nástrahy nezvládlo nemálo favoritů.
„Rozhodující byl sobotní program, kdy jsme se nejen oproti pátku po analýze dat z naší jízdy zrychlili, ale zároveň dokázali ustát odpolední náročné podmínky, které na trati panovaly. Bylo vytaháno hodně písku a bláta, do toho se přidal déšť, takže podle toho bylo nutné upravit styl jízdy. To se evidentně několika jezdcům nepodařilo a tak skončili nenávratně mimo trať, nebo se potýkali s potížemi po karambolech. Sami jsme měli pár krizovek, ale ustáli jsme je. Na výsledcích dvou nedělních erzet je již vidět, že jsme se neměli kam hnát, jen mohli ztratit hodně dobrou pozici, takže jsme pouze kontrolovali čtvrté místo. Takovýto výsledek z asfaltu řadím o trochu výš než loňskou Argentinu. Možná se to nezdá, ale bylo to zde velice náročné a konkurence veliká. Jako soukromníci jsme mezi továrními týmy nezapadli. Dopředu nás hnaly i davy českých fanoušků, kterých sem jezdí tradičně hodně. Rád bych jim poděkoval za podporu,“ shrnuje víkendové dění na německé rally jihlavský rodák Martin Prokop.
Manažer Quirin Müller dodává: „Je to pro mne vlastně domácí soutěž, takže spokojenost je právě o to větší. Martin začal v pátek trochu pomaleji, než jsme si po testech představovali, v sobotu dokázal zrychlit, ovšem bez velikého rizika a v neděli jel hlavou pro bramborovou medaili. Posádka i všichni z našeho týmu odvedli výbornou práci a všichni jsou tak maximálně motivováni na další asfaltový podnik ve Francii. Fanoušci, kteří nás neviděli v akci zde v Německu, si mohou alespoň přijít prohlédnout naši novou Fiestu na Prague Car Festival, kde ji příští víkend na svém stánku vystaví náš partner, společnost Millers Oils.“
V pořadí jezdců se Martin Prokop vrátil na osmé místo celkově a stejná příčka patří i Michalu Ernstovi mezi spolujezdci. V bodování týmů je Jipocar Czech National Team na pátém místě.
Dalším podnikem MS v rally je zámořský podnik Rally Australia, která však Jipocar Czech National Team vynechává a tak se jeho posádka představí až začátkem října na Rally de France-Alsace.
V podstatě sem chtěl jenom říct, že by byl Prst idiot kdyby se hnal za menší ztrátou na kilometru jen pro to aby byl stejně čtvrtej a aby se tu někteří nevysírali, že čtvrtej flek se ztrátou 8 minut je výsledek nahovno. Kapišto? Jestli ne, tak čti pomalu.
Mimochodem jsem tu psal jinde o tom, že po vylučování za tloušťku skel a konkrétně u Prsta za použití "prošlých" kotoučů je neprojetí kontrolního bodu v případě Neuvilla co? Co to je že nezískal výhodu? Že nemusel bloudit lesem a hledat nějakou cestu aby se vyškrábal zpátky na kopec? Vždyť projetí kontrolního bodu je základním principem rally. Vyloučenej nebyl jenom z politických důvodů, protože jsou rádi za každej tým co jede, tak si to nechtěj rozházet.
A k tomu zrychlení v tov. autě - máš pravdu ani to nemusí znamenat, že pojede o sekundu na Km rychleji. Souvisí to právě s tím testováním. Zajímavé by bylo vyzpovídat R.Krestu, ten v továr. týmu fungoval!