Fantastické 4. místo Martina Prokopa na Rallye Deutschland

Martin Prokop se svým Jipocar Czech National Teamem si mohou oddechnout. Prokletí německé rally je, zdá se, prolomeno.

Martin Prokop se svým Jipocar Czech National Teamem si mohou oddechnout. Prokletí německé rally je, zdá se, prolomeno. Po výletu do vinice a požáru vozu v předchozích dvou ročnících této soutěže přišla sladká odměna za předchozí utrpení, a to hned v podobě vynikajícího čtvrtého místa, kterého dosáhl se spolujezdcem Michalem Ernstem v kokpitu Fordu Fiesta RS WRC. Je to zopakování nejlepšího výsledku českého jezdce v historii MS v rally, kterého Prokop dosáhl minulý rok v Argentině, letos však na náročné asfaltové soutěži, jejíž nástrahy nezvládlo nemálo favoritů.

„Rozhodující byl sobotní program, kdy jsme se nejen oproti pátku po analýze dat z naší jízdy zrychlili, ale zároveň dokázali ustát odpolední náročné podmínky, které na trati panovaly. Bylo vytaháno hodně písku a bláta, do toho se přidal déšť, takže podle toho bylo nutné upravit styl jízdy. To se evidentně několika jezdcům nepodařilo a tak skončili nenávratně mimo trať, nebo se potýkali s potížemi po karambolech. Sami jsme měli pár krizovek, ale ustáli jsme je. Na výsledcích dvou nedělních erzet je již vidět, že jsme se neměli kam hnát, jen mohli ztratit hodně dobrou pozici, takže jsme pouze kontrolovali čtvrté místo. Takovýto výsledek z asfaltu řadím o trochu výš než loňskou Argentinu. Možná se to nezdá, ale bylo to zde velice náročné a konkurence veliká. Jako soukromníci jsme mezi továrními týmy nezapadli. Dopředu nás hnaly i davy českých fanoušků, kterých sem jezdí tradičně hodně. Rád bych jim poděkoval za podporu,“ shrnuje víkendové dění na německé rally jihlavský rodák Martin Prokop.

Manažer Quirin Müller dodává: „Je to pro mne vlastně domácí soutěž, takže spokojenost je právě o to větší. Martin začal v pátek trochu pomaleji, než jsme si po testech představovali, v sobotu dokázal zrychlit, ovšem bez velikého rizika a v neděli jel hlavou pro bramborovou medaili. Posádka i všichni z našeho týmu odvedli výbornou práci a všichni jsou tak maximálně motivováni na další asfaltový podnik ve Francii. Fanoušci, kteří nás neviděli v akci zde v Německu, si mohou alespoň přijít prohlédnout naši novou Fiestu na Prague Car Festival, kde ji příští víkend na svém stánku vystaví náš partner, společnost Millers Oils.“

V pořadí jezdců se Martin Prokop vrátil na osmé místo celkově a stejná příčka patří i Michalu Ernstovi mezi spolujezdci. V bodování týmů je Jipocar Czech National Team na pátém místě.

Dalším podnikem MS v rally je zámořský podnik Rally Australia, která však Jipocar Czech National Team vynechává a tak se jeho posádka představí až začátkem října na Rally de France-Alsace.

Komentářů celkem: 29
26. 8. 2013 17:0421
0 0
To už je jedno s kým,jen by mě zajmalo,jak by to vypadalo,kdyby do toho necpal prachy ze svýho a mohl jet na hraně.Jen tak třeba jednu rally...
26. 8. 2013 19:5322
0 0
O víkendu jsem se trochu omylem jako VIP ocitl v Brně na Moto GP. Přeji každému zažít chvíli, když Kuba Kornfeil sklízel pod sektorem C potlesk a ovace mnohadesetitisícového davu. Sedět si nedovlil nikdo. A to byl v závodě MS "jen" 8. se ztrátou 10 sec. Radost týmu v depu a samého Kuby byla potom neposatelná, stejně jako obrovské nasazení po celý víkend. Za 4. místo v závodě MS si Martin zaslouží nejméně to stejné. Takže ode mne gratulace obrovská a obdiv. Asi nejlépe to zhodnotil Vojta.
26. 8. 2013 20:4823 Upraveno 20:57
0 0
Nerad tu zavádím téma starý-mladý.Ale budíž.Když za starých časů vyjel Havel v autokrosu mistra Evropy,nebo Vojtěch-Enge jeli bavora,nebo Falta byl druhý v MS, nebo vyhrávali šestidení měli jsme z toho velikonoce,vánoce,i první den prázdnin.Ještě,že mi to zůstalo.Prokop fantazie.
Zed
26. 8. 2013 22:0124
0 0
Jednoznačně gratulace! Za posledních pěkných pár let kromě Martina snad jen Stohl v sezoně asi 2006 dokázal stabilně bodovat jako soukromník, a nevim co finn chce analyzovat vyjmenováním továrních jezdců VW, Citra a Fordu ?? Prokopovic rodina si zaslouží metál za historické zápisy v MS.
26. 8. 2013 22:3325
0 0
Jenom to že maj lepší techniku, více natestováno a mohou si dovolit jít víc do rizika. To že sedí v továrních autech znamená že ani ruce nemaj úplně na hovno - všechno to souvisí.

V podstatě sem chtěl jenom říct, že by byl Prst idiot kdyby se hnal za menší ztrátou na kilometru jen pro to aby byl stejně čtvrtej a aby se tu někteří nevysírali, že čtvrtej flek se ztrátou 8 minut je výsledek nahovno. Kapišto? Jestli ne, tak čti pomalu.

Mimochodem jsem tu psal jinde o tom, že po vylučování za tloušťku skel a konkrétně u Prsta za použití "prošlých" kotoučů je neprojetí kontrolního bodu v případě Neuvilla co? Co to je že nezískal výhodu? Že nemusel bloudit lesem a hledat nějakou cestu aby se vyškrábal zpátky na kopec? Vždyť projetí kontrolního bodu je základním principem rally. Vyloučenej nebyl jenom z politických důvodů, protože jsou rádi za každej tým co jede, tak si to nechtěj rozházet.




26. 8. 2013 23:3226 Upraveno 23:41
0 0
finn [26.8.2013 15:03] Pro mě je toto nejlépe napsáno. A dobře to doplnil "hobbit". Jen přidám, že pokud by Martin přesedl do továrního auta na jeden závod-je podle mne otázka, jestli by více zrychlil-protože má roky zažitý nějaký "přístup" a jednorázově zlomit, by to bylo asi těžké. Možná i toto tak nějak psychicky "brzdí" Sorda. Je rozdíl být pevně usazený v továrním týmu, nebo být delší čas "mimo" jako polo-soukromník. Svoje by o tom mohl říct Petter... A pěkně to napsali i "pačes" a "petrikpetrik1". Taky si teď občas vzpomenu na auta, motorkyBrno, 6D Špindl, Považská, na Poběžovickou kotlinu, Paku aj.-atmosféra jak na fotbalovém derby... a taky nám tenkrát bylo nějakých těch -náct...smajlík. Martinovi výkony v MS i další úspěchy našich motoristických reprezentantů a taky Škoda-jako výrobce, to je to, na co můžeme být hrdí a mít z toho radost.
27. 8. 2013 12:5327
0 0
Martin sice dojel na čtvrtém fleku jen proto, že Ogier a spol. vypadli, ale to svědčí spíš o jeho šikovnosti a o tom, že umí jet hlavou. A je li to něčí ostuda, tak hlavně Ogierova, že ho porazil kluk, kterej si to platí ze svýho a každá větší rána pro něj znamená spoustu starostí. Berte to tak, že Martin zvládl projet bez fatální chyby celou trať, což budoucí mistr světa rozhodně říct nemůže. Martinovi a celému týmu obrovská gratulace a poděkování za parádní zážitek, obzvlášť ve vinicích to byla paráda.
27. 8. 2013 14:4028
0 0
Milín: Já si četl rozhovor s Martinem a říkal, že ani neví, jak je na tom motorově oproti továrně.
A k tomu zrychlení v tov. autě - máš pravdu ani to nemusí znamenat, že pojede o sekundu na Km rychleji. Souvisí to právě s tím testováním. Zajímavé by bylo vyzpovídat R.Krestu, ten v továr. týmu fungoval!
27. 8. 2013 19:5629
0 0
Velká gratulace klukům i týmu, konečně po letech v Německu výsledek smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!