Aleš Holakovský - eWRC.cz
26. 8. 2013 22:47 − 2988× − 0

Rozhovor s posádkou bratrů Krajčových po polovině sezony

Sourozenecká posádka Poháru České republiky Petr Krajča – Jaroslav Krajča prožívá letos svoji nejbohatší a zatím i nejúspěšnější sezonu.

Letos se vám podařilo absolvovat již čtyři podniky a především držíte dva závody před koncem sezony průběžné druhé místo v početně obsazované třídě V1, hned za nepolapitelnými Petrem Šimurdou a Milanem Dlouhým. Jak to, že se vám letos tak daří?

„Zdravíme všechny fanoušky. Tak dařilo se nám i v loňské sezoně 2012 a především se nám daří dojíždět do cíle. Zúročila se předsezonní příprava techniky a i díky přízni sponzorů a partnerů jsme se mohli zúčastnit již čtyř podniků v rámci Poháru ČR a navíc celý tým funguje výborně.“

Můžete nám představit vaší techniku a inovace přes zimu?

„Naší techniku již příznivci „historiků“ znají, je to oranžová Škoda 100 L. Inovace neproběhla v zimě, ale až po navštívení Rally Vrchovina, kdy jsme si řekli, že je potřeba zapracovat na převodovce a tak jsme na domácí Kopné startovali s nově poskládanou skříní. Bohužel nevydržela klika v motoru, což znamenalo odstoupení ze 3. místa ve třídě V1. Na opravu před dalším podnikem v Hustopečích nezbývalo mnoho času, nicméně ta se úspěšně podařila a Hustopeče jsme odjeli s nově poskládaným motorem. V současnosti vládně v týmu spokojenost, že technika drží a vše vychází i výsledkově.“

Při červencové Rally Kostelec jste si odbyli vaši premiéru na této soutěži. Jaký byl váš dojem ze soutěže z hlediska tratí, organizace, ale i výsledku? Velký souboj jste zde svedli především s jednou z dlouhodobě nejrychlejších posádek historických škodovek u nás, bratry Hejhalovými. Jak to probíhalo?

„Ano, v Kostelci nad Orlicí jsme startovali vůbec poprvé a po dlouhé náš tým startoval mimo Moravu. Tratě se nám líbily a organizace byla taky dobrá. Nevěděli jsme, jak se na pro nás zcela nových tratích vyrovnáme s konkurencí. Ta se tu sešla velká, včetně mnoha místních a rychlých soupeřů. Dost jsme se na tuto soutěž připravovali, ale nevěděli jsme, do čeho jdeme. Jelo se zde místy hodně rychle s řadou horizontů a šotolinových úseků. Vše ještě ztížilo velké horko. Šlo o to neudělat zbytečnou chybu. V cíli jsme byli moc spokojeni s body za 4. Místo ve třídě. Ještě překvapivější, ale o to příjemnější zpráva přišla cestou domů, když jsme zjistili, že měl Honza Kynčl penalizace. Tak jsme se posunuli na pomyslné podium mezi trojici nejlepších. Takže super závody a velká spokojenost, takové umístění nikdo nečekal. Tento start byl také velkou zásluhou sponzorů, kteří si přáli, abychom tady startovali a udělali pro nás maximum. Za to jim patří velký dík. K našim kamarádům bratřím Hejhalovým – jsou v Kostelci místní a tratě znají téměř nazpaměť. Byl to krásný souboj. To, že se pohybovali ve výsledcích za námi, nás příjemně překvapilo.“

Můžete nám představit své letošní hlavní soupeře ve třídě V1 Poháru České republiky v rally?

„Soupeři…to nejsou soupeři, ale spíše kamarádi a přátelé, kteří se tímto také baví, a děláme si závoděním všichni velkou radost. Nedostižitelní (výkonem i technikou) jsou pánové Petr Šimurda s Milanem Dlouhým, s nimi se nezávodí, my jim jen z povzdálí máváme a smekáme klobouk před jejich výkony. Hockovi jsou velmi příjemní lidé a kamarádi, se kterými si vždy krásně povykládáme. Dále Martin Hrachovec – už se mu přibližujeme, je to výborný kluk a taky nám pomáhá a radí, stejně jako Miroslav Julínek. A třeba Romanu Vaňkovi zase moc závidíme jeho velmi sympatickou a pěknou spolujezdkyni…Nesmíme zapomenout ani na Petra Krále a Jana Kynčla, kteří jsou velmi rychlí a musíme vzpomenout i baviče Jardu Helise a Martina Poláčka, což jsou také dobří kluci.“

Jaké si z prvních čtyř soutěží odvážíte nejsilnější zážitky, ať už pozitivní nebo negativní?

„Kopná: Těžká na vodě a blátě, velká škoda odstoupení, hodně se dařilo. Hustopeče: Jsou pro nás trochu srdeční záležitost, máme k tomuto kraji vřelý vztah a slabost. O to více nás potěšilo vítězství ve třídě. Když to zpětně hodnotíme, tak to byl moc těžký závod, asi nejnáročnější v kariéře (defekty, technické problémy a nakonec velký a úspěšný boj o 1. místo). Valašská rally: Vyšla nám výborně, skvělé časy, známé úseky, velké množství diváků a 3. místo ve třídě a hlavně musíme zmínit 10. místo absolutně v Poháru ČR! Kostelec nad Orlicí: Tak to bylo takové velké „PEKLO“ – příšerné horko, měli jsme velké obavy z motoru a jeho přehřívání, ale nakonec vše vyšlo včetně skvělého výsledku! Hlavně, že vydrželo auto (stovečka zde dostala hodně zabrat). Jeli jsme se vcelku rychle a bez krizovek.“

Jaké jsou vaše plány do konce sezony? Rally Vyškov, kde jste měli startovat, byla zrušena a nahrazena Příbramí. Budete tedy startovat v Příbrami?

„Po plánované absenci na Rally Agropa Pačejov jsme se na Vyškov moc těšili – škoda jeho zrušení. Nyní pojedeme legendy na Barumce, i jako zkoušku nových věcí na voze. Dále bychom měli startovat v Příbrami a ve Vsetíně. Za všechny letošní starty bychom chtěli moc poděkovat všem našim sponzorům a partnerům. Budeme se snažit i nadále bojovat a předvádět s naší starší technikou co nejlepší výkony. Děkujeme také za přízeň všem fanouškům a zdravíme je – vypadá to, že jich máme hodně a cítíme od nich podporu – pak by byl hřích jim „nezamávat“.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!