Žito v moselských vinicích

Třetím a jednoznačně nejúspěšnějším letošním rallyovým počinem Dana Landy byla o minulém víkendu odjetá ADAC Rallye Deutschland

Třetím a jednoznačně nejúspěšnějším letošním rallyovým počinem Dana Landy byla o minulém víkendu odjetá ADAC Rallye Deutschland, která byla samozřejmě součástí mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Daniel Landa opět startoval pod pseudonymem Žito 44 a s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX vsetínského JT Rally Teamu bojoval ve skupině produkčních vozů. Na sedadlo spolujezdce se pak opět posadil Petr Novák.

Soutěž začínala už středečním shakedownem, ale ten posádce matně černého Lanceru příliš mnoho nenapověděl. Před jeho startem byla nucena posádka stát v řadě ostatních vozidel, tudíž auto vychladlo a na krátkém čtyřkilometrovém úseku nebylo možné dostat závodní Mitsubishi na optimální provozní teplotu. Tím pádem si toho oba borci moc nevyzkoušeli. Dvojice Žito – Novák šla tedy téměř rovnou do závodu, bohužel však s poměrně vysokým startovním číslem 131. To se ukázalo jako nepříjemné především ve čtvrtek, kdy česká posádka dojížděla vůz startující před ní. Navzdory dalším menším problémům s nalezením optimálního tlaku světových pneumatik DMACK si divoch Žito počínal za volantem velmi statečně a po dvou erzetách si vybojoval třiatřicátou pozici v absolutním pořadí a vynikající průběžnou čtvrtou příčku ve skupině produkčních vozů.

Ten opravdový Deutschland však začínal až v pátek. Po čtvrtečních „přejezdových“ rychlostních zkouškách ze startu soutěže v Kolíně nad Rýnem do Trieru, který byl centrem německé soutěže, čekalo na účastníky šest náročných testů. Naší posádce však bylo souzeno odstartovat pouze v jednom z nich. Po sedmi kilometrech úvodní erzety šel Myšák mimo trať. „Dan sice moc v závodním autě nesedí, ale vcelku brzy jsme se dostali do správného tempa. Jenže krátce po startu v pravé utahující zatáčce přes horizont nás vystrašil u cesty položený výstražný trojúhelník od aut bourajících v tomto místě před námi. Lekli jsme se, dostali se mimo ideální stopu, a ve vysoké rychlosti jsme opustili trať. Naštěstí byla na vnějšku zatáčky svodidla, která zabránila maléru, protože za nimi byl sráz a stromy. No a další štěstí bylo, že bourající fiesty Anderssona a Kremera vytrhaly sloupky, které svodidla drží, takže díky jejich absenci se zabránilo ještě větším škodám,“ popisuje nehodu ze svého pohledu spolujezdec Petr Novák.

Začal tedy boj s časem. Auto muselo být odevzdané do uzavřeného parkoviště nejpozději ve 3 hodiny ráno a nikdo nevěděl, zda půjde lancer deváté evoluce opravit. Poškozený vůz mechanici odvezli zpět do servisu a po obhlídce bylo jasné, že se v sobotu bude moct pokračovat, tedy pokud se stihne vše opravit. V JT Rally Teamu jsou ale zkušení jak mechanici, tak realizační tým a podařilo se sehnat a opravit vše potřebné, aby se mohl znovuzrodit černý Myšák s červenými GIBU znaky.

V sobotu se tedy znovu posádka Landa – Novák postavila na start v rámci systému Super rally, když za každou neodjetou páteční rychlostní zkoušku obdržela čas nejrychlejšího ve skupině plus penalizaci 5 minut. Landa s Novákem se tak propadli do hlouby pole a soustředit se tedy mohli už jen na zajeté časy v jednotlivých rychlostních zkouškách. Žitova jízda se zklidnila a další ujeté kilometry se projevily i na lepších dosahovaných časech, které byly až na dvě výjimky až do neděle vždy mezi prvními třemi.

Nebýt havárie, dost možná by si Žito po úctyhodném výkonu odvezl první pohár z mistrovství světa. Na „Kdyby“ se ale v rally nehraje.

„V závodním autě toho přes rok moc nenasedím, takže mi chviličku trvalo, než jsem si zvykl na závodní režim. Jednak na psaní rozpisu a jednak na ostrou jízdu samotnou. Tratě zde byly opravdu nádherné, místy velmi rychlé a specifické. Velmi zajímavé to je určitě i pro spolujezdce, protože soutěž je hodně náročná na orientaci. Neustále jste v nějakých odbočkách, na horizontech, mění se povrchy, rytmus. Opravdu lahůdka. Moc děkuji klukům, že opravili auto a také realizačnímu týmu, že se o všechno bez problémů postaral a vždy vše vyřešil. Sešla se kolem nás fakt skvělá parta lidí a fanoušků, které jsem se snažil pobavit v sobotním závěrečním 45-minutovém servisu takovým malým akustickým koncertem. Věřím, že jsem udělal startem v Německu radost nejen sobě, ale především lidem,“ hodnotí svůj třetí start ve světovém šampionátu Žito 44, alias Daniel Landa.

Landa s Novákem tedy nakonec soutěž dokončili, a to na 38. pozici absolutně a na osmé ve skupině produkčních vozů. Závodu se mimo jiné zúčastnil i tým kameramanů a fotografů, takže se určitě můžete těšit na jeden nový a velmi zajímavý projekt.

Komentářů celkem: 1
1. 9. 2013 20:001
0 0
Zdravím ,,Žito" Dane hlavně že jste se hezky svezli světovou soutěž štastně dojeli a měli supr zážitky,v dnešní době nádhera suprsmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!