Rally Centenario Villa Carlos Paz – komentář

Argentinský šampionát se ke svému šestému podniku letošního kalendáře přesunul do oblasti kolem Villa Carlos Paz.

Argentinský šampionát se ke svému šestému podniku letošního kalendáře přesunul do oblasti kolem Villa Carlos Paz, kde se odehrává i tamní podnik mistrovství světa. Na klasických náročných a hodně pěkných zkouškách se měla odehrát další bitva speciálů kategorie Maxi Rally, které vládnou argentinskému mistrovství. V předcházejícím podniku zajistil první triumf pro speciál Baratec postavený na podkladě vozu Mitsubishi Mirage Nicolas Fuchs, což jej vyneslo na třetí příčku průběžného pořadí těsně za úřadujícího šampióna Federica Villagru. Na předvedenou rychlost Peruánec navázal i v aktuální soutěži a hned zkraje se vyhoupnul do čela. Tentokrát ovšem byla v jeho nasazení daleko větší míra rizika a to se mu brzy vymstilo. Po posunu do čela následoval přesun na samé dno výsledků, mezi odstoupené. Na vině byla předvedená kolostřešní kombinace.

Na první příčku se tak po druhém testu vyhoupnul druhý jezdec, který byl letos schopen porazit Fordy Fiesta nejsilnější stáje VRS, Marcos Ligato. U jeho Chevroletu Agile se ale v RZ 3 objevily problémy s elektronikou, které jej okamžitě z vedení srazily na druhou příčku. Třetím lídrem soutěže se tak stal vedoucí muž šampionátu Claudio Menzi s Fiestou, ovšem ten se v druhé části prvního dne neubránil útoku svého týmového kolegy Villagry a do druhé etapy si odnášel odstup 11,5 sekundy. Ligato se i přes zmíněné technické problémy dokázal udržet na bedně a do neděle nastupoval se ztrátou 3,7 vteřiny na Menziho. Dobře si v sobotu počínal i pilot Fiatu Gabriel Pozzo, který zaznamenal tři nejrychlejší časy. Bohužel jej ale zároveň postihly dva defekty a ještě se nevyhnul minutové penalizaci, což jej srazilo na šesté místo.

V neděli se posádky vydaly do hor, kde je čekal dvojí průjezd světově proslulým úsekem El Condor. Oba tyto testy pro sebe rozhodl Pozzo, který s nimi má ze svého účinkování na světové půdě bohaté zkušenosti. Stále si však s sebou nesl ztrátu z první etapy a tak v cíli nemohl i přes předvedenou rychlost pomýšlet na lepší než pátou příčku. Situaci v průběžném pořadí si v druhé etapě trochu zkomplikoval lídr šampionátu Menzi, když se se svým Fordem překulil přes střechu a spadnul na osmé místo. Na druhou příčku se tak dostal Ligato, který ještě v samém závěru zkusil zaútočit na vedoucího Villagru. K jeho zdolání mu nakonec chybělo 4,5 sekundy a druhý letošní triumf tak pilot Chevroletu nezaznamenal. V hodnocení šampionátu se však dokázal vyhoupnout na třetí místo. K lídrovi se pak přiblížil Villagra, který v okolí Villa Carlos Paz zaznamenal své třetí vítězství sezóny.

Pořadí v cíli
1. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) Ford Fiesta 1:40.08,8
2. Marcos Ligato/Ruben Garcia (RA) Chevrolet Agile +4,5
3. Geronimo Padilla/José Drago (RA) Ford Fiesta +1.29,2
4. Miguel Angel Baldoni/Gustavo Franchello (RA) Volkswagen Gol Trend +1.51,9
5. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) Fiat Palio +2.50,3
6. Omar Kovacevich/Pablo Sciangula (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.19,7
7. Fernando Scarlatta/Matias Mercadal (RA) Citroën DS3 +6.59,0
8. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Ford Fiesta +7.08,7
9. Luciano Preto/Ricardo Kember (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.16,2
10. Elder Tasca/Mauro Falvo (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.21,0

Stav šampionátu: 1. Menzi 166,5, 2. Villagra 145, 3. Ligato 127,5, 4. Pozzo 98, 5. Cancio 91, 6. Fuchs 89

Výsledky tohoto podniku naleznete ve výsledkovém servisu ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!